Fly Italia

2012. Pūķa gads. Mans gads, tātad jālido un jāizbauda brīvība. Bija lieliska iespēja aprīļa sākuma doties uz saulainajām Itālijas Alpu dienvidu nogāzēm un izbaudīt brīva lidojuma garšu, šoreiz ar cilvēka radītu pūķi – paraplānu. Ceļojums sākas ar došanos uz Amsterdamu, kur satiku otru mākoņu bīdītāju vardā Klāvs, kurš arī bija aktīvs šī brauciena bīdītājs. Sapakojamies ar bagāžu 30 kg katram un liekas ka tikpat daudz emocijām un svars izlīdzinās un rodas viegluma sajūta ka var skriet maratonu. Vilcienā iekšā un aidā prom uz lidostu. Sabiedriskā transporta cenas izrādās Amsterdamiešu studentiem ir ar atlaidēm (100% darbadienās, kas nozīmē bez maksas) un līdzbraucējiem 40%. Klāvs jau skumst tāpat un sūdzas kāpēc tas nestrādā pa visu Eiropas dzelzceļa tīklu! Esam lidostā, vajag kaut ko paņemt ceļa kājai lai vieglāks smagais pārlidojums. Lidosta Eindhovenā maziņa, un sanāk viskiju iemalkot kopā ar visu Boeinga 747 apkalpi pie viena galdiņa. Šoreiz gan viņiem darbs, un tapēc viskijs mazliet paceļ garīgo tiem lidotajiem, kam šodien nav jālido. Lidojam ar viskiju un Transavia aviolīniju – nav gluži ‘’zemo cenu’’, bet gan pasažieriem draudzīgāka aviolīnija (Ryanair arvien vairāk liek vilties ar visam tām muļķībām sakot ar maldinošajām cenām un pazemošajām rindām lidostā). Transavia parbaudīta un rekomendējama. Bonjorno Treviso! Saule spiež acīs un esam mazliet apdulluši (gaisa bedres spēcīgas ir tieši pavasaros!) pēc lidojuma un nu meklējam kur un kā tikt uz Semonzo ciematiņu kur rezervēta kempinga vieta un kur klubam ‘’Adrenalīns’’ jau vajadzētu būt priekšā ar vel padsmit jaunajiem lidoņiem. GPSā maršruts iestādīts, kilometri līdz ‘’Destination’’ arī dilst, pirmie iespaidi par Itāļu vilcieniem (pārsteidzoši lēti un labi uzturēti) un caur to logiem. Gribas ieturēties, bet ko tu sapratīsi pirmajā dienā! GPSā sameklējam tuvākās ēstuves un volā 700m lidz MacDonalds, kas gan cits der labāk, pārbaudītas vērtības! Klāvs zaudē monētā un skrien pakaļ, es sargāju 60 kg ar lidmašīnām somās un iedzīvi. Paspējam apbižot vendinga mašīnu servisa vīru transfera stacijā un dodamies tālāk. Uz stopiem arī paveicas un mums piedāvā liftu vietējais lidonis. Lecam ārā pie kempinga. Patīkami pārstiedza itāļu cenšanās runāt angliski, salīdzinot pieredzi ar frančiem kas ir pārāk iedomīgi vai citādi demotivēti. Prognoze nav iepriecinoša un paiet vairāk kā diennakts lidz tiekam gaisā un laikapstākļi ir apmierinoši lidošanai. 12. aprīlī ir kosmonautu diena ( Jurijs Gagarins uzšaujas kosmosā un veiksmīgi tiek arī lejā) un mana dzimšanas diena, un beidzot dodamies kalnā – 8 km lidz starta vietai, 900m kāpums pa vertikāli un tam visam papildus 15 kg ar ekipējumu. Saldais ēdiens letiņiem. Paraplānisms noteikti ir videi draudzīgākais sporta veids! Pieredze kalnos man maza, godīgāk būtu teikta ka vispār nav, un stāvot startā tiešām jutos kā kāds kurš šausies kosmosā. Esmu sapratis ka uztraukums ir normāla lieta pirms jebkura starta un tas tikai parāda ka esi ārpus savas komforta zonas un jāpievērš daudz vairāk uzmanības. Aizsargreakcija, ko sauc par veselo saprātu ieslēdzas uz visiem 100. 1, 2, 3, aiziet bliežam! Tu pacel spārnu, novērtē situāciju kā tas uzvedas, pārbaudi vai stūre kārtība, sagāzies uz priekšu un sāc skriet, pāris soļi kraujas virzienā... tas viss pāris sekunžu laikā, bet liekas tas ilgst 5 minūtes. Smadzenes sāk daudzreiz ātrāk apstrādāt visu informāciju un tāpēc liekas, ka laiks velkas kā vecs kasešu ieraksts. Klusums! Un tu esi gaisā... sajūta, ka tu no rāpuļa pārvērties par putnu pāris soļos, ir neaprakstāma! Tu jūties tā it kā būtu piedzimis no jauna. Bērnībā mēdzu sapņot ka varu lidot tikai ar domu spēku, teikšu godīgi – ir vel labāk! Jo tas notiek pa īstam!Ir vel materiāls vesalam stāstam ar atziņām kā mums gāja gar un ap kalniem, cilvēkiem un itāļiem un jauniem draugiem! Tālāk lai runā bildes! Tiekās! Un sapņojat, jo tas var piepildīties!