Brīvdienas Maljorkā :)

Esam tikko atpakaļ no 5 dienu atpūtas tur, siltajā Spānijas salā- Maljorkā! :) Šajā salā bijām jau otro reizi, pirmo reizi pirms diviem gadiem ģimeniskā izbraucienā novembra beigās ar sajūtu, ka tur vēl jāatgriežas un tagad- pilnā krāšņumā izbaudot pavisam ''citu'' Maljorku- aprīļa beigās, skatot vēl neapskatītos dabas krāšņumus. Un, protams, paliek apskatei vēl daudz kas cits arī citām reizēm ... Tā kā pirmajā Maljorkas braucienā apskatījām gan krāšņo Palmas gotisko katedrālāli (The Cathedral of Santa Maria of Palma vai La Seu), kas celta laika posmā no 1229. - 1346. gadam, gan pabijām Belveras pilī (Castell de Bellver), kas tiek dēvēta par pirmo apļveida pili Eiropā - atrodas uz kalna 3 km uz ziemeļrietumiem no Palmas, kas tika celta 14. gadsimtaā kā karaļa Džeimsa II Maljorkas pils un vēlāk pat tika izmantota kā cietums.Apskatījām arī Valdemosu- skaisto un senatnīgo Maljorkas pilsētiņu, kuras klosterī 19.gs vidū ziemu pavadīja Žorža Sanda un tur arī uzrakstīja nelielu grāmatiņu "Ziema Maljorkā", un Frederiks Šopēns, kas radīja šeit vienu no savām prelūdijām. Iepriekšējā reizē pabijām, arī gleznainajā Formentorā- pussalā Maljorkas ziemeļos, kalnu Sierra de Tramuntana turpinājumā ar iespaidīgām kraujām un apkārt vērojamu tik zilu ūdeni kā pasakās!Tas, protams, viss ir jāredz, bet otrajā reizē jau var ''mīt'' nedaudz citas takas :) Kāds tad bija mūsu plāniņš šajā ceļojumā? Pirmkārt, to savā veidā noteica veids, kāpēc mēs atkal te nokļuvām. Februāra vidū, internetā par ''smieklīgi zemu'' cenu tika uziets piedāvājums rezervēt viesnīcu - ar to arī viss sākās.. Nezinājām, vai visu sanāks tā izplānot, lai tiešām dotos ceļojumā, bet visi apstākļi bija tam par labu.Nopirkām Ryanair biļetes un devāmies ķert sauli 22. aprīļa pēcpusdienā ar reisu Billund-Palma Mallorca. Ceļojuma plāns pavisam vienkāršs- atpūsties un baudīt dabu! Palmas lidostā tad visā īrēto mašīnu kompāniju sarakstā centāmies atrast arī savējo- Goldcar. Neliela vilšanās gan mums ar šo kompāniju sanāca, uz vietas lidostā, viņi lika vēl samaksāt papildus apdrošināšanu un benzīna bāku arī šie izsniedz ar pilnu bāku (uzpildīta pēc viņu tarifa), bet jāatdod ar tukšu. Tā kā mums ir 5 dienu atpūta, mazajā salā cenīsimies nobraukāt pēc iespējas lielākus gabalus, nospriežam. 5 dienas : mašīna + apdrošināšana =80 eiro + benzīns 67 eiro, kopā = 147 eiro. Kopumā vērtējot, mašīnu īre Maljorkā ir salīdzinoši lēta, bet īres kompānijas piedāvājumu labāk vajag uzmanīgāk ''izpētīt''. Protams, prieks bija ieraugot pašu mašīnīti- jauna, balta Fiat 500! Tik smuka! Un aidā ārā no Palmas - Alcudia virzienā.. Acis mums bija gandrīz ''kubā'', kad ierodoties viesnīcā atvērām sava nummuriņa aizkarus! Skats uz pludmali un palmām! Zinājām jau, ka viesnīca ''Alcudia Pins'' atrodas Playa de Muro pludmalē, bet, ka mūsu nummuriņš no visa plašā kompleksa būs tieši ar skatu uz Vidusjūru- tas bija pārsteigums!Un tā es varēšu mosties 5 rītus pēc kārtas un nesteidzīgi vērot jūru, dzerot tēju uz balkona- neticami!Ir vakariņu laiks un nolemjam izmest kādu loku pa tuvējo apkārtni - uzēdot kādā no kafejnīcām un nopērkot kādu našķi brokastīm.. Jāatzīst, veikalu ķēde ''Spar'', šeit nav viss nekāds ''spar'', jebšu ietaupījums - te mazajos veikaliņos cenas ir uzskrūvētas tūristu kabatām atbilstošas. Mums tik no Londonas Stansted lidostas reisu starplaikiem, šis veikals ''galvās sēž'' kā viens no lētajiem, bet tā tas nav Maljorkā :) Kad atrasta ēstuve un paēsta pica, dodamies atpakaļ uz mājvietu. Iemigt nemaz nav tik viegli. Pacilājošais noskaņojums neļauj aizmigt :) Rīts sākas mierīgi - ar brokastiņām turpat uz balkona.. Šajā dienā nolemjam izmest kādu tūri ar mašīnu - Porto Kristo virzienā. Mūsu mērķis ir apskatīt Drakona alas. Jau pa gabalu redzam lielus plakātus un norādes uz alām, kas vēsta tikai par to, ka cilvēku masas tur laikam būs iespaidīgas! Un tā arī ir - pilns ar tūristu autobusiem un privātajiem auto. Ieeja alās maksā 12 eiro no personas un apskate notiek tikai konkrētās, apaļās stundās.Mums atliek gaidīt plkst. 15:00, bet līdz tam ieturam nelielu maltīti turpat kafejnīcā - tunča pica ir tieši laikā. Maljorkas austrumu piekraste ir slavena ar daudzajām alām. Un Drakona alas nebūt nav vienīgās, kā vēlāk uzzinām TIC (tūrisma informācijas centrā) ir arī ''Cuevas del Hams'', ''Cuevas de Arta'' u.c. - kopā sešas pa visu Maljorku! Un dažās, nepopulārākajās, varot arī nokaulēt ieejas biļešu cenu :) Bet mēs kopā ar ļaužu baru, pulksten trijos kā samaksāts, dodamies Drakona alā. Iespaidīga paties, protams, nedaudz traucē, ka nevari tā vienkārši apstāties un pabūt kādā stūrī viens pats, aiz tevis jau nāk nākošais apmeklētājs. Fotogrāfēt te nav ieteicams un ik uz stūra atrodas kāds vīrietis ar gaismas lukturi, kaut gan alas ir kolosāli izgaismotas. Ala ir kā pazemes pasaule ar negaidītas formas stalaktītiem un stalagmītiem un pat pazemes ezeriem. Ļoti skaisti! Apskates beigās visi tūristi tiek sapulcināti lielā telpā un sākas šoviņš- nodziest gaismas un pa pazemes ezeru slīd laivas.. ir arī mūziķi un skan populāri klasiskie gabali viņu priekšnesumā - tas ir tāds burvīgs brīdis! Kad priekšnesums noslēdzas turpat alās tiek piedāvāti 2 varianti, vai doties pa tiltiņu kājām, vai pabraukt gabaliņu ar laivu- mēs izvēlamies laivu un gaidam savu kārtu, iekļūstot pēdējā laivā :) Dodamies no alām ārā un ar auto nedaudz pariņķojam pa Porto Kristo, ieejot arī suvenīru bodē.Pa ceļam iebraucam Arta, un sameklējam pārtikas veikalu ''Eiroski'', tur gan cenas ir pieejamas, gan sortiments plašs. Mani iepriecina daudzie saldumi, kurus tur tā uz svariem mēra. Tiekam arī pie sulīga arbūza un picām, kuras vēlāk savos apartamentos varēsim uzsildīt mikrovilnī.Jauki!Esam atpakaļ viesnīcā un baseins pie tās vēl liekas tik auksts, ka nesaņemamies ielīst. Jāatzīst, baseina zona viesnīciņā ir patiešām ekselenta. Un vispār, ir padomāts par visiem - pieejamas dažādas aktivitātes: ūdens aerobika, dažādas bumbu spēles, rīta vingrošana, bērniem dažādas nodarbības- un viss ir cenā! Var mēģināt ķert arī wifi pie baseina, kaut gan tas ir paredzēts bāra zonā. Kopumā jauki, tikai ūdens temperatūra varēja būt siltāka. Arī jūrā ūdens vēl auksts! Tik gaiši zili skaists, bet tomēr- auksts.. Nākošajā dienā nolemju doties uz rīta vingrošanu. Izejot tepat pie mājas redzu, ka esmu ieradusies tikai es un trennerītis! Viņš saka, ja 8:30 nebūs ieradies neviens cits - vingrosim divatā :) Jauneklis izrādās nāk no Dānijas un pus gadu ir strādājis Kanāriju salās, tagad strādā te. Kā izrādās viņiem te ir tāda plūsma ar skandināvu tūristiem, ka arī viesu izklaidētājus viņi ņem no attiecīgajām valstīm.Tā nu es izstaipos un priecājos, ka pievienojas vēl daži vingrotāji. Vēlāk brokastīs notiesājam arbūzu un citus našķus un nolemjam ''mīt'' jau iemītas takas- dodamies ar auto caur Port de Pollenca, Formentor virzienā. Pa ceļam, apskatām vēl kādu citu burvīgu pludmali - Platja de sant Juan, kur nevilšus esam aizmaldījušies. Kad jau atkal galamērķis ir Formentor, saulē temperatūra ir virs +20 grādiem, bet pie ūdeņiem, kad uzpūš vējiņš, silti nav nemaz - un roka stiepjas pēc jakas :) Šoreiz nolemjam, ka brauksim līdz galam- līdz pašam Cap de Formentor, baltajai bākai. Nolemts darīts! Pa ceļam vēl piestājam baudīt dabas skatus un uzmanāmies no neskaitāmajiem velo tūristiem, kuri Maljorkā no februāra līdz maijam, ir ik uz stūra!Skati fantastiski, vai piestāj pie ceļa norādes ''foto'' vai izvēlies pats savas pieturvietas! Trešo dienu esmu nolēmusi pavadīt laiski atpūšoties - tepat pie viesnīcas. Manējais vēlas doties kāpt aizā -Torrent de Pareis, bet man kaut kā gribas tā pa ''mierīgo'' atpūsties. Pastaigāju gar jūras krastu, molu, pasauļojos un piedalos ūdens aerobikā.Šoreiz trennerīte ir zviedriete un man jautā, vai neiebilstu, ka nodarbība notiks angļu valodā, nevis zviedru. Es saku, protams, protams, saprotot, ka esmu ''noturēta'' par kārtējo skandināvieti :) Beidzot esmu ielīdusi baseinā!!! Pie mūzikas un saules stariem aktīvi lēkājam, bet, kad dziesmas kļūst lēnākas, es drebu! Pus stunda aukstā baseinā nav maz, pie atsildīšanās daļas nodarbības beigās, zobi klab manāmi! Priecīgi izlienu ārā un dodos sasildīties uz atpūtas krēsliem saulītē.Gaidu savējo atpakaļ no kāpelēšanas, jau paliek nedaudz neomulīgi, kad ārā satumst, bet šamējais vēl nav klāt. Nolemju gar ceļa malu doties pretī. Pus stundu stāvu uz tiltiņa, tā man likās piemērotākā gaidīšanas vieta, garām jau nepabrauks :) ! Un vismaz es neizskatīšos tik ''izmisusi'', viena vakarā klejojot apkārt. Protams, pus stundas laikā saprotu, ka mazas, baltas mašīnītes Maljorkā ir gandrīz katram otrajam! Visas acis esmu izskatījusi, gaidot īsto! Bet nu ir sagaidīts un man mierīgs prāts! Kopā dodamies uz molu un priecājamies par skaisto vakaru, palmāmiņām un debesīm.. Nākošā diena arī iecerēta laiska - abi paliksim pa dienu tepat pludmalē. Izmantojam viesnīcas piedāvātās aktivitātes- uzspēlējam volejbolu pludmalē un dodamies arī uz ūdens aerobiku! Šodien baseina ūdens liekas siltāks.Un tāpat pabaudam saulīti, kas vēlāk jau šķiet, ka bijusi par karstu.. spēcīgu mūsu ziemeļnieku ādas tipam.Pa dienu aizbraucam meklēt frizētavu un nopirkt kādu dienvidu augli.Viesnīcnieks iesaka doties uz ''Apollona'' salonu. Jau piebraucot pie salona šķiet, ka frizētava tāda riktīgi ''šikā'' un nopriecājamies, pāris metrus uz priekšu, ieraugot mazu, mīlīgu frizētavu, kurā kāds cilvēks ir arī iekšā- nolemjam, tā ir īstā! Friziere izrādās vāciete, kura jau 21 gadu kā dzīvo Maljorkā, jauki patērzējam vācu mēlē, kaut brīžam vārdi jaucas ar dāņu valodu. Lieliska atmosfēra un frizieres uzsaucieni garām ejošajiem draugiem ir tik silti!Cenrādis: Vīriešu frizūra - 10 eiro, sieviešu- 25 eiro. Blakus esošais ''Apollons'' prasīja aptuveni dubultā :) Viesnīciņā baudam augļus un skatus no sava balkoniņa :) Cenrādis: 1kg zemenes = 1,90 eiro, 1 kg saldi un sulīgi apelsīni = 0,85 eiro Vakarpusē aizlaižam uz nettālo Alcudia. Plāniņš ir beidzot apskatīt Alcudias baznīcu no iekšpuses, bet tā kā baznīca atvērta tikai 20:30, sanāk divas stundas gaidīt. Apstaigājam tai riņķī jau otro reizi esot ''nelaikā'' un nolemjam doties baudīt kalnu ceļus. Manējais jau te dienu atpakaļ bija braucis, lai tiktu uz aizu un es šo ceļu atminos no iepriekšējā Maljorkas brauciena, kad nakts tumsiņā riņķojām pa šo pašu ceļu..Tātad- Sa Calobra pludmale, ir vieta, kur plānojam nokļūt, bet ceļš uz to ved pa kalniem augšā un lejā! Tādi ceļi, tādi riņķi, galvenais lai galva nesareibst! Tur ir divas pludmales - tā dēvētā ''oficiālā pludmale'' atrodas starp klintīm un otra ''neoficiālā''. Ūdens ir ļoti dzidrs, dažādos tirkīza toņos, īpaši pludmalē Torrent de Pareis.Esam tur krēslas stundā un sastopam pludmalē uz nakti iekārtojušos velo tūristus, kuri tur omulīgi dzied, klinšu ielokā.Ir jauki.Bet mums ir plāniņš nākošā rītā doties prom, tāpēc mērojam ceļu pa kalniem atpakaļ, lai pabaudītu dažas miega stundas pirms rīta krāmēšanās un došanās uz lidostu.. Ceļojums ir galā - ne aprakstīt, cik skaists tas bij'! :) p.s. Ceļojuma apraksts ar bildēm pieejams - http://ievaizaka.blogspot.com/2012/04/brivdienas-maljorka.html