ALANIJA, pilseta, kur sauljojas Kleopatra un atputas Jana !!

Shogad jau otro reizi devamies celojuma uz Turciju - Alaniju. Atkal izmantojam iespeju Fortuna (turoperatoru piedavajums), kad zini pilsetu, zvaigznu skaitu savai viesnicai, tikai nezini kura tieshi viesnica bus. Izdevigi un abas reizes esam apmierinati. Kapec tieshi atkal Turcija? Es domaju, ka daudzi man piekritis, ka sheit tu ne tikai tere mazak naudas un ir letak, bet atskiriba piem no Tunisijas vai Egiptes (ja jau nemam tos letakos kurortus), tad Turcija ir loti bagata ar savu krashno dabu,un ar vietam kurp doties atpusties. Bez ta visa runajot no sievieshu puses, tu sheit bonusaa gusti dubultlielu moralu un fizisku baudu no vietejp virieshu lieliskas uzmanibas. :) Kopuma par celojumu. Parlasot dazadu cilveku pieredzes un priekshlikumus, kur deretu doties, ka deretu teret labak naudu, gribetos jau ka parasti padalities ari ar savu pieredzi, iespejams es pat varetu to visu iedalit vairakos punktos, lai vieglak parskatams. Lidz ar to velak butu ari pateiciga tiem, kuri pievienos savus ieteikumu vai viedokli. 1. PILSETA VAI KURORTS. Visi, kas Turcija padzivojushi kada lielaka pilseta (daudzi min tieshi Istanbulu) ieteiks kaut vienu reizi nemt viesnicu, vai vispar, padzivot tieshi pilseta. JO. Pati no tadam pilsetam biju tikai Antalija, respektivi pag. gad', kad pirmo reizi braucu uz Turciju. Piekritu uz visiem 100, ka dzive kurortos un pilseta ir atskiriga, lai ari Antalija ir vairak attiecinama pie turisma regiona un to nevar pielidzinat tam pasham Istanbulam.., atskiriba tomer ir jutama. Ir protams cilveki, kuri mani nesapratis - jega? mainit pilsetu pret pilsetu? Bet, zvilnet saulite pec sistemas viesnica-pludmale-(markets)-viesnica pec maniem uzskatiem piedodami ir tikai pensionariem vai ari gimenem :) Teikshu isak, ka budams pilsetas, kur turistu ir daudz mazak, iespaids ka tads par pashu valsti (jebkuru) ir daudz koloritaks. Tapec es ari ieteiktu kaut reizi padzivoties tieshi pilsetas. Kurorts.. ir un paliks kurorts :) viss prieksh turistiem, more, solnce, pljaz, dancen dancen, un liels chills :) 2. ANTALIJA UN ALANIJA. Isuma. ANTALIJA. www.antalya-ws.com/english/ Pati par sevi ir simpatiska pilseta. Vietas, kuras deretu apskatit varetu but: udenskritums manuprat bija uz Laras pludmales pusi (netalu),pietiks ja pajautasiet resepshena. Centraa - vecpilseta, kura atrodas tada ka pazeminajuma pie udens. Atskiriba no musu pashas Vecrigas, tur esoshie, palikushie muri ir patiesi veci. Skaista ir ari netalu no tas vecas pilsetas esosha iela, pa kuru brauc tramvajs.. kkas lidzigs musu Jomas ielai. Paest vareja kafeinicas uz ielas par loti labam cenam. Dancen - (atvainojos, ka visam neatceros nosaukumus :D ), tie labakie atrodas virziena uz to pashu udenskritumu. Klubi, ja ta tos var nosaukt atrodas pasha juras krasta zem klajas debess. Ideali. :) dejoju bez kurpem, kleita slapja, kaju ikshkiem ada nost.. :D Vel man ieteica doties uz kalnu restoranu. Kad busiet Antalija, redzesiet, ka pa labi (stavot ar seju pret juru :) ) uz pasha kalna virsotnes spid gaisma (protams labak to var redzet vakara). Tie, kuri velas doties iepirkumos, ir tirgus, un daudz visadu veikalu, nu ka jau pilsetas, lielakais tirdzniecibas centrs - Migros. Tikt var ar sabiedrisko. Dzivoju 3* viesnica Benna, kura atradas Konyaalti pludmalee. Patikas viss, loti patikama vieta, ja primarais nav ieprieksh mineta sistema,kad ~20h diennakti dzivo viesnica. Pludmales parsvara ir akmenainas. Ta bija pirma reize, kad biju Turcija, iespadu un emociju daudz, naudas izterets ne mazak (nezinashanas del, ka jau parasti) ALANIJA. www.alanya.cc/en Secinajums - nakamgad ari doshos uz Alaniju :). Skaisti. Principa laikam iespaidigakais ir tas, ka ta atrodas kalna pakaje uz kura atrodas cietoksnis ar milzigu muri, kas apnem lielako dalu no kalna virsotnes. Turistiem tas ir pieejams. Otrpus kalnam (kad iebrauc pielseta, tad sanak pirms kalna) ir slavena Kleopatras pludmale (celsh ar sabiedrisko aiznema kadas 7min), smiltis shai pludmalei bija vestas no pashas Griekijas tikai un vienigi Kleopatras del :). Pludmales kopuma ir jauktas, vietam vairak smilshu, reizem akmeni. Klimats tur ir vienmer par paris gradiem augstaks neka citur, lielaka temp pa dienu bija +48, naktis ~ +33, udens +26 (Augusts). Reali, atshkiriba no musu pashu klimata, kad ara +25 un tu mirsti un svisti, ir tada, ka tu tos gradus nemaz nejuti, tapec no tiem skaitliem nav jabaidas, un no plkst 14-16 labak pagulet viesnica. Pati par sevi pilseta samera maza,principa visur var aiziet ar kajam. Veikalu ir daudz, bet ka jau zinams, sortiments visur vienads, ja nu vienigi ieej kada veikala. Tirgus ari ir. Vieta, kur ir atputas epicentrs atrodas kalna pakaje. Loti daudz diskoteku un klubinu vienuviet, vienmer ir pilns un daudz multinacionalu cilveku, jo kurortu pilsetina :) atpusties tur var tiesham labi, ari vieta apkart ir skaista, ir kino, kugu piestatne (kugi kaa karibu piratiem :) (nelieli), parks pie Ataturka pieminekla ari ir loti skaists un romantisks. 3. EKSKURSIJAS UN TO IZMAKSAS, KAULESHANAS Visas pilsetas, kur jus nedotos, piedavajums principa ir absoluti vienads. Pati biju un varu ieteikt: PAMUKKALE (kad biju Antalija) Par Pumakkale saka ta - ja tu neesi bijis tur,tad var teikt, ka tu neesi bijis Turcija :) Visas bildes, kuras jus redzat broshuras un reklamas ir uznemtas pirms vairakiem gadiem. Ar domu, tagad tur ne tuvu nav ta ka bildes. Loti daudzas "vannas" es ta vinas saucu, ir izkaltushas.BET, jaaizbrauc obligati. Kad aizejat lidz pasham galam, tur ir tada ka taka, kas iet tikai taisni caur visu kalnu, tad tur, vel ir principa viss saglabajies un ir loti skaisti. Blakus kalnam atrodas nemazak slavenais Kleopartas baseins, kuraa, pec nostastiem ir peldejusies pati valdniece, lai saglabatu savu jaunibu.. No sakuma daudzi skatas skeptiski, es biju taja skaita, ka varbut nemaz nav verts maksat un ieiet taja baseina, jo viss tur notiekas ta ka tada varzu diki :) BET maksat ir verts. Baseina ieksha ir mineraludens, kursh visu cauru gadu saglaba nemainigu siltu temperaturu, aptuveni +21 grads - taisniba, kad peldies taja udeni, tev paliek karsts, un tu izlien ara no udens, lai atvesinatos :) jocigi, bet fakts. Paraleli tam no apakshas celas burbulishi, un garsha tam udenim ir ka parastam mineraludenim.. visa baseina apaksha ir nosijata ar kolonnu atluzam un pasham kolonnam, neviens tas nav vilcis ara, un labi laikam vien ir, jo tas kopejais skats padara to baseinu vel antikaku. Nedaudz talak no ta visa ir tads ka kolizejs ( www.turkije-vakantie.com/pamukkale_vakantie_turkije/pamukkale_11.jpg ) iespadiga vieta, bet diemzel tur ta ari netikam, jo paredzetais ekskursijas laiks bija beidzies. Tieshi uz Pamukkale visiem loti ieteiktu doties saviem spekiem, vai ari braukt uz 2am dienam, protams ja esat atbraucis uz 2ned, jo braucot ekskursija (uz vienu dienu) atveletajas 2,5h viss sanak praktiski viena skrieshana. Apkartne ap Pamukkale ir nosijata ar vecam kapenem, kuras visas diemzel jau ir izlaupitas. Par loti lielu bonusu no shis izveletas ekskursijas uzskatu (pa celam uz Pamuk.) iebraukshanu (kalnos pardesmit metrus virs zemes) paklaju darbnica. Ta ir vieniga vieta uz pasaules, kur taisa zida, un vispar ar rokam austos paklajus. Tu redzi paklajus, kurus auzh vairak neka 30 gadus, redzi kaa maina krasu zida paklajs, kad to uzmet un iegriezh gaisa.. utt. Viniem ari pieder ginesa rekords - visvairak mezglinu uz vienu kvadrat cm, miljoniem... Tapec, kad nemiet ekskursiju uz Pamukkale, obligati pajautajiet, vai iebrauksiet paklaju darbnica. TURKU PIRTS (Antalija) O, ja.. Mits - ja iesiet uz turku pirti weekenda beigas, jusu iedegums noies, un busiet atkal balti. Me-li! :) Kapec tas tiek piedavats uzreiz? gluzi elementari - "svaigi"atbrauktam turistam ir nauda, un to var labi izmantot, jo velak, kad iespejams visa nauda bus notriekta, kaut ko piedavat nebus ipashi lielas jegas :). Balti jus neklusiet. BET, ja jus majas pashi sev netaisat nekadus pilingus, "nekasat" nost savu veco adu, tad gan deretu iet uz pirti sakuma, jo iedegums kersies uzreiz svaigaka ada.. Viss process it loti loti patikams un relaksejoshs. Mana seciba bija tada: Tvaiku pirts/baseins/tvaiku pirts.., tad marmora zale, kur aplej ar udeni sevi, akmeni un vnk guli, ieputoshana, kad viscaur esi lielas putas, apstrade ar cimdinu rokaa :) (adas pilings visas vietas, ja esi netirs - veca ada lien nost ka mazas desinas), noskalojies, un ej uz masazu. Parasti var izveleties, kas veic masazu, es nemu puisi, jo man likas, ka meitenu rokas nevares ta izmaset ka gribetos, tachu daudzi saka, ka meitenes mase kaa maz neliekas :), masaza notiek ar aromatisku ellu, kuru tieshi - tava izvele, un tad mase, masse, masss.. dazbrid bija sapigi, momentos pat ieblavos.., un tad, sejas maska no maliem, kamer maska kalsts, tu kadas 40min vnk guli.. Velak gan, visa miesa sap, tpc katram gadijumam neko lielu uz to dienu neplanoiet RAFTINGS (Alanija) Aizbraukt vajag noteikti!!!. tiem kas nezin, tu laidies leja pa kalnu upi gumijas laivaa (ar instruktoru). (Loti nozeloju, ka neatceros uz kuras upes tieshi bijam, tachu, ja kads lasa un saprot, ka ari tur ir bijis, butu pateiciga par info). Ir izvele kaa laisties lejaa, ir laivas pa 8, 12 cilvekiem un ari ta saucamas baidarkas - divvietiga maza laivina, lidziga kanoe, sedi viens aiz otra. Kad jautaja kas ar ko brauks, teicu - ar baidarku, jo ja laisties, tad ar action :). Atbraucot uz turieni instruktors teica, ka 2as meitenes baidarka nelaiz, loti gruti. Neko, atri atradu sev cela biedru.. isa pamaciba ka ko darit un aidaa. Kas baida visvairak, tas ir tas, ka tur ir loti daudz cilveku, un ir loti viegli pazaudet savu grupu, bet intsruktori parasti loti skatas, lai visa grupa turetos kopa. Uz tam upem parasti ir sliekshni, tadi ka mazi udens kritumi, uz kuriem ari notiek pats labakais. Nobraucu taja baidarka lidz pirmajam slieksnim! tieshi tad bija pieturas punkts, (paldies Dievam tas bija netalu no starta punkta) sapratu, ka taja baidarka vairs nesedishos :D , jo udens ka jau kalnu upes ir auksts, atshkiriba no tam laivam tavaa baidarkaa visu laiku ir udens, tevi nes tur kur tev nevajag, airis slid ara no rokam, pa to laiku ari jaskatas, kur ir lielaas laivas un tava grupa, jacheko, lai neuzdurtos akmenim.. :D isak sakot tas ir ta verts, nenozeloju necik, ka piekritu braukt ar to baidarku, kaut lidz tam pirmajam slieksnim. Taja pirmaja pieturas punkta, bija tada ka maza udenskratuve, kur ieteceja kalnu upe (skaista vieta). Un te gan sakas pats spidzinoshakais moments visa raftinga.. pari tai uden.krat. tiek mesta virve, un mes no viena krasta, cieshi viens pie otra turedamies liela, gara chukchukbani gajam pari, reali sanak, ka tu esi uz udens un pirmais visus velk, bet kas ir pats labakais, ka udens tur ir tik loti, loti auksts, ka vairak neka pusei no klatesoshajiem momenta visu sak raut krampi :D personigi man bija tik loti shausmigi auksti, ka visa miesa jutas itka vinu ar smilshpapiru riktigi ieberztu + vel ta durshanas sajuta.., kajas pec 5sek jau pavisam nejutu, bljavu un raudaju vienlaicigi :D. To dara visi, tpc tieshi tevi nesadzirdes neviens. Nezinu vai taja vieta kur grima Titaniks bija tikpat auksts udens, bet sheit laikam ir lieliska iespeja iejusties cietusho loma :) Viss process liekas, velkas nenormali leni, itka tu uz vietas stavetu, tachu pa to laiku tu paspej pieminet visas pasaules maates, atcereties ko sliktu shai pasaulei esi darijis un sakt pardomat, ko tu varetu pamainit sava dzive, ja tu tiksi otrpus krastam :). Izkapjot lauka raudaju.. :), vismaz labi, ka atri sasildies. Shis mazais piedzivojums nav obligats, ir izvele, vai piedalities vai palikt krastaa. Iesaku visiem. Parkapu liela laiva un braucam talak. visa distance aiznem 14km, bet liekas mazak.Pietuvojoties citam laivam sakas shlakstishanas ar airu palidzibu, atvesinoshi. Mazajas pieturvietas, lecam no akmeniem udeni, galvenais upe taja vieta ir loti atra, tu ielec, iznirsti, un tev jau jasak kerties pie laivam, lai sevi izvilktu, protams visi palidz. Mums loti paveicas ar instruktoru, jo mes vienigie braucam tur, kur parejas laivas apbrauca, lai butu vel interesantak tieshi uz tiem sliekshniem vins teica, lai sakam atri iegriezt laivu, un mes paraleli lecieniem ari griezamies.. Redzejam kalnu kazas, kuras ka pielipushas staveja pie sienas. Finishaa, tevi pabaro, parada uzfilmeto materjalu - katru grupu filme, velak var apskatities savu un citu seju izteiksmes skersojot to udenskratuvi :D, to var iegadaties sava ipashuma, ka ari bildes, kuras var sevi redzet ar varonigam sejas izteiksmem :) JAHTU TURE (Alanija) Braucam ar mazu kugiti, miniatura juras piratu kugim. Marshruts ir apkart Alanijas kalnam, lidz kleopatras pludmalei, atpakal cela tiek iebraukts nedaudz jura, lai ja paveiksies (iespeja 1:1000) ieraudzit delfinus.. :) Loti mierigs pasaciens, vienigais kas izklaidee ir lecieni no laivas, un klintim. Vel ir iespeja tuvuma apskatit veco laivu piestatni, vietu, kur agrak slepas piratu kugi un luminicejosho alu, kura protams izskatas ka parasta ala, jo ir diena :). Man personigi interesantakais likas izvilktais astonkajs, kuru mes aizkeram ar laivu un vins bija loti cietis.. nav ta ka tie astonkaji burcina, musu pashu Maxima :) pataustit istu astonkaju, kaut ari ne loti lielu , ir kkas :) Uz kugisha skali skan muzika, tu saulojies, dejo.. velak ari pabaro. IZMAKSAS. Nenemiet ekskursijas no viesnicas piedavata gida. Ka jau zinams atbraucot uz viesnicu, ta jums piedava gidu, kursh vadas jus pa visadam ekskursijam utt. Visiem labi zinams, ka perkot ekskursijas uz ielas, respektivi pie vietejiem operatoriem, tas izmaksa nesalidzinami letak. Jaa, iespejams daudzi no viesnicas gidu puses tiek biedeti ar to, ka tas firmas var jus atstat un aizbraukt bez jums, ka tur jus esat pats par sevi atbildigs, tachu isteniba ta nenotiek,jo jus vienmer parskaita un normas robezhas pagaida, lai vai ka, jebkura vieta strada princips - turies pie savas grupas, brauc tu ar viesnicas vai "ielas"gidu. Piedavajumi ir tie pashi, transferi no/lidz viesnicas viniem ari ir, bez ta visa, ar "ielas" operatoru tu vienmer (to obligati ari jadara) vari kauleties lidz pedejam, kas protams mums ir izdevigi. KAULESHANAS Lai ari visiem labi zinams, ka Turcija ir pienemts kauleties, un shis process var aiznemt daudz laika, ne visi saprot, cik loti svarigi tas ir. Pati biju no tadiem un vel joprojam macos. Pirmaja reize, kad atbrauc un tiec pie tirgoshanas, tas viss liekas smiekligi un ta isti nenopietni, var pat likties - nu ko es tur kauleshos par paris liram, no tam paris kapeikam bagataks neklushu, nu kaut ka ta. Ja, ir cilveki, kuri naudu neskaita un nosaukta summa viniem liekas pienemama. Bet es runaju no to cilveku puses, kuri vairak vai mazak seko lidzi savam finansem.., bez ta visa tas ta ir pienemts. Piekritu, ka kauleshanas var likties bezjedziga, ja tu ietaupi ~ no 2-5 liram, tachu ja tu pieshaujies un nedaudz pacenties, tad ta starpiba saniedz jau vismaz no 15 un daudz vairak liram. Pirmaja reize, kad atbraucam, tad loti neapdomati tika izterets loti daudz naudas, pa diviem cilvekiem uz turku pirti mes samaksajam 100 liras, kad salidzinajumam shogad atradam un nokaulejam lidz 6$ (7,5 liras)!!! uz cilveku, ar visu masazu un sejas masku.. Starpiba ir, ne? Viss tas tirgoshanas process mums aiznema kadu 1,5h. Musu kluda ir ta, ka mes cenas uzreiz salidzinam ar savejam, ja parskaitot uz latiem kreklins maksa 5Ls mums liekas, ka kur nu kauleties, tapat jau leti, tad tas ir pilnigas mulkibas, var stabili "novilkt" vel vismaz lidz kadiem 2,5 latiem ja ne vel bik mazak. Lidz ar to, ja maika viniem maksa 10 liras - sakam, ka dodam 5as un ne vairak. Var nebaidoties uzreiz cirst uz pusi mazaku cenu ,ja izdodas dabut uz pusi letak, meginam novilkt vel vismaz uz paris liram mazak (tas jau saldajam :) ), ja vinsh sak shkobities, paliekam pie sava.. varam pieminet, ka pie mums majas maksa pat nedaudz letak, neka sheit.. utt un ta joprojam vai nu vnk atpakal par paris liram palielinat savu pieprasito summu. Jebkura gadijuma vinsh nav vienigais, un ja tev nekur citur par to pashu preci nesanaks nosist kaut bik mazaku cenu, tad tu vienmer vari atgriezties. Katram ar to tirgoshanos vajadzetu praktizeties, jo velak tu jau pats izstrada savu taktiku tam visam, lai pardevejs pasaka tev pienemamu cenu. Ieteicams pirkumus un tas pashas ekskursijas iegadaties vakara puse (uz kadiem 21, 22), jo tad ir iespeja nokaulet vel vairak, neka diena. Neieteiktu veikt pirkumus pirmajas paris dienas, jo deretu apstaigat visas vietas, lai redzetu sortimentu, jo teikshu godigi, tur vienmer sanak ta, ka kko noperc un tad nakamaja diena, paris kvartalu attaluma artodi vel letaku (letaka sakumcena) vai ir lielaku tas pashas preces izveli. Tapat ir ari ar ekskursijam.Pieminot naudu vispar.. pats, pats galvenais vispar kopuma - pec iespejas sikak izmainit naudu!! Ja, daudz dzelza, smagi, bet ja gribi, lai maksashana (visur) notiek pec iespejas godigak, tad var pieciest. Nemainiet uzreiz visu summu viena vieta, vienmer bus ta, ka cenas dazhados valutniekos nedaudz atshkirsies!!! protams mums par labu vai sliktu.. tapec obligati izejiet vismaz 3 valutniekus pirms mainat naudu.. tachu jebkura gadijuma iesaku visu summu nemainit, atstat kaut ko ari $ vai eiro, ko nu kursh maina. Mes parasti vienmer nemam lidz dolarus, esmu pat rekinajusi un izdevigak ir nemt $, starpiba nav visai liela, un tomer.. Censhaties visur maksat liras, ta viniem ir valsts nauda.. stabila vertiba, atskiriba no valutas (ja jus ar to maksajat) , kura visu laiku mainas.. un izdevigi tas atkal ir viniem, nevis mums. Nav ari jabrinas ja piem marketos tev izdod par dazham tam sikajam kapeikam mazak vai vairak.. nezinu ka viniem tas saucas, bet vini biezhi noapalo cenas.. Kas vel.. ieteikums deres tikai meitenem :), nebaidaties prasit vairak neka dod.. piem, zemak es mineshu udens moci, kur 15 min vieta bik parunajot ;), sarunaju klat vel 5 min.. un vispar.. vajag tik bik vairak pasmaidit un iegusti daudz vairak labumu neka parasti :) 4. VIESNICA, EDINASHANA,PLUDMALE Dzivojam mes 3* viesnica BEST BEACH HOTEL, pie juras, ar skatu uz kalnu un juru. Sanak, tad, kad iebrauc pilseta, viesnica ir otrpus kalnam. Teikshu godigi - biju gan tai puse, gan sava, vairak patikas sava puse, jo bik tuvak visam tam pieminetajam epicentram un ielinas ir skaistakas. Viesnica bija ok, ja neskaita, ka tur nebija baseina un par kondishku vini pieprasija atsevisku maksu, bet mes ka jau mes, atradam kopigu valodu ar citu darbinieku, un visas nedelas garuma par lietoto kodicionieri nemaksajam ne kapeikas :) Ja kads doma, ka bez kondishkas pilnigi mierigi var dzivot, mulkibas! Pati ta biju domajusi. Pa dienu jaa, mierigi, bet nakti tas ir vaks ar celofanu pa virsu.. seja svist, kur nu sievietei, kad vajag izzhavet matus, kuri Turcija starpcitu zhust 2x lenak neka majas :D, un pec tam vel kkadigi jauzkraso seja ja ir tada vajdziba. Tapec pirms braucat labak parliecinaties vai kondishka ir ieklauta cena, tachu ka jau mineju mes braucam pec tas Fortunas sistemas, tamdel par to nevarejam parliecinaties. Ediens Turcija.. Esiet gatavi tam, ka uz poda ilgak aizkavesieties praktiski katru dienu. Dazbrid var gadities, ka varesiet padiskutet ar savu kungi. Ediens parasti vai pliekans, vai marinets, ass.. Edinashanu nemam - brokastis un vakarinas. Pag. gadu nemam tikai ar brokastim un tiri ok. Logika. Brokastis vajadzigas obligati, tie kuriem jestraks prats, var no rita doties ediena meklejumos pa kafeinicam.. :) tachu, kad tev brokastis piedava viesnica, ir lielisks iemesls un pamudinajums no rita agri celties, jo savadak zinot sevi es guletu lidz 15:00, kas nozime ka diena praktiski aizvadita bezjega. Pusdienas vispar ir parodija (ja nu vienigi tu pilnigi visu laiku neatrodies viesnica), JO, tu tiec "piesiets" viesnicai, tas ir ta - aha, gribas tur kkur aiziet, bet pasties uz pulksteni, un saproti, ka ja dosies kkur talak, nokavesi pusdienas, bet naudu veja negribas laist. Pie tam, praktiski 99 gadijumos no 100 blandoties kkur apkart, pusdienaas sagribesies baudit kko no vietejas virtuves, vai vnk paest kada kafeinica. Tapec nemt viesnicu ar ALL - nav isti pratigi. Iznemums varetu but gimenes ar maziem berniem. Vakarinas. Loti labi, ka vakarinas sakas no 19.30 - 21.30, kas nozimeja, ka uz vakarinam mes ipashi nepiedomajot vienmer paspejam, un pec garas dienas, kad kajas strada tikai vilkshanas rezima, dazhbrid jutamies cilvecigi laimigi, ka nav jamekle vietu kur ieturet vakarinas, ka vari paest turpat "pie sevis" . Turki loti daudz uztura lieto maizes. Gala - problema, atrast jau mierigi var, bet kka ne smakas ne garshas no pierasta. Bonuss - tiesham lielas porcijas, kad pasuti edienu. Var pieesties lidz ausim un vel paliks, rodas prieks, ka nauda bija iztereta noderigi. Parasti kamer gaidi pasutijumu tev iznes tikko ceptu lavashu un paris mercities - tas ir bezmaksas, ka saka, lai "zamoritj chervechka" :). Silti iesaku atrast un iepirkties marketa (veikals, ka pie mums Rimi, Maxima, tieshi pie musu viesnicas tads ari bija - "Afra") .JO, cenas tur ir fiksetas, atshkiriba no praktiski visiem parejiem veikaliem, kad cenas vispar nav. Pie ta visa zinams, ka Tucijaa strada divu cenu princips, kad vietejiem tiek tirgots vienaa cenaa, turistiem protams cita. Bez ta visa, marketa reali ir daudz lielaka izvele, viss parskatamaks un viss glabajas tam paredzetajas vietas un temperatura. Nu ka majas. Iesaku ari doties uz tirgiem pec augliem, kas turcija ir saldi un loti leti. Pludmale. Visur ir shezlongi un saules sargi, kas tiek piedavati par atsevishku maksu. Mes gulejam uz dvieliem, jo reali nav ko shikot un starpibas nav nekadas, vienmer un visur atradisies vietas kur var izgulties ar savu dvieli.Vienigais tu tur tads nebusi. Sauloshanas laiks: pec brokastim, ~ no 9-12:30 velakais. Kapec? Tas ir vislabakais laiks, jo tu neapdedz, un karsts ir vienalga. Daudzi stasta, ka apdegot pirmajas dienas un velak vispar nevar pasauloties - ievero laiku un viss buk chikinieka. Iededz tur atri un nodegt vari tikpat atri. Sauloshanas kremi. Visur praktiki raksta, ka janem ar stipraku aizsardibu, pati lietoju to balto smidzinamo Garnier ar aizs. lim. 6 pirmas divas dienas, velak saulojos ar ellu. Nezinu pat ko ieteikt, jo katram pasham (neparspilejot) ir jaizverte savas adas ipatnibas. Jebkura gadijuma pashas pirmajas dienas deretu ko stipraku smeret,velak - skatities pec situacijas. Pludmalee ari piedava dazadus izklaides veidus uz udens, "tochkas" atrodas taadaas ka teltiis pasha juras krasta. Jau otro reizi nemu udensmoci. Stava sajusma, shogad braukajos stavus. 50liras - 15min, sarunaju, ka man lauj vizinaties 20min :) . Kas bija pats labakais. Braucu un redzu, ka kkas peld virs udens, piebraucot tuvak ieraudziju, ka tas ir juras brunurupucis, kursh bija izbazis savu galvu virs udens un elpoja, piebraucot vinam pavisam klat, vinsh ienira. Emociju virsgals :) daba redzet tadu dzivnieku.. Starpcitu pludmales varat satikt tadas ka restotas kastes. Tas tur uzliktas tapec, ka brunurupucis tur bija izdejis olas. Tadu "kasti" liek elementarai aizsardzibai, ari velak, kad mazie izshkilsies, lai vinus neaped kads dzivnieks. Laikam tomer neieteiktu sauloties topless (sievietem), kaut ari ja tev patik no looooti izteikta uzmaniba un tas tevi nekada mera netrauce, tad ir ok :). Pelde. Udens ir pietiekoshi salsh, lai izguloties zvaigznites forma, tas tevi noturetu virspuse. Loti nepatikami ja trapa acis, vismaz es tajos gadijumos atgaju vismaz minuti, ljoti labi iztiras deguns, ara nak viss, kas bija vel palicis :). Salidzinajumam ar musu jurmalu, kad tu no krasta aizej (dazhviet) pat loti talu, tur ta nav, dzilsh paiek diezgan atri, tapec bernus javakte vel vairak. Pec peldes loti silti ieteicams process ir noskaloshanas. Katra pludmale ik pec paris metriem ir atrodamas dushas. Velak janoslauka (kartigi) sevi ar dvieli. Kapec? Var darit ka gribas, tachu tajas vietas kur paliek udens pilites velak bus balti plankumini (saules iedarbibas rezultata), bet atkartoshos - var slaucities var ari to nedarit. Pec pludmales gajam uz viesnicu, kur nomazgajamies dusha, iesmerejam sevi ar pec iedeguma kremu un gajam gulet. To dara praktiski visi, jo laika posma ~ no 13:30-15:30 ir visskarstakais laiks, un kkur dodoties (iznemot ekskursijas) atri nogursti. Uz 16, 17 var celties, un doties sirojumos :) ATPUTA,KLUBI UN VIRIESHI :) Jebkura diena (P, O..) iesi atpusties - un bus pilns un varesi labi atpusties. Nakts dzive sakas aptuveni no 22, 23.. un ilgst lidz kadiem 03:00 (kas man ljoti nepatika). Cilveku bija daudz.. Shogad dejoju ari uz letes kopa ar meitenem no Vacijas :) . Neko par alkohola cenam nevaru pateikt, jo pati personigi nebiju neko pirkusi. Tachu par pashu alkoholu runajot.. vienigais no ka man patiesham bija "devis galva" bija alus.. Dzeru viskiju un mojito utt .. tachu garshas tam nebija nekadas.. viss alkohols garshoja pavisam citadak - itka butu atshkaidits ar udeni. Labakais klubs skaitas "Summer Garden", tur pat ka filmas pieskrien dzhekins, tu vinam iedod mashinas atslegas un vinsh to noparko :). Nezinu..neka ipasha taja kluba nebija, varbut tikai tas, ka pie alkohola tev ari atnes dazhadas uzkodas: augljus, riekstus un shokoladi, bet es nezinu vai tas ietilpa standarta apkalposhana, vai tas bija tikai tapec, ka biju kopa ar viniem pazistamu un loti bagatu cilveku.. Klubu un kafeinicu principa ir loti daudz, un katrs ta darbinieks pa savam censhas ievilinat klientus.. Ja, tas ir vinu darbs, tachu priece tas, ka vinu attieksme pret tevi nav ne tuvu tik auksta, ka pie mums LV. Pipeshana. Ir divejada attieksme. Pipet ir ljauts visas vietas, pat veikalos, kamer sedi un gaidi draugu, kursh laiko drebes, tev piedava ne tikai uzpipet, bet ari paciena ar teju, iedod zales (sapeja galva) un pat aizskrien uz veikalu pec alus - luk TA ir apkalposhana! :) . Ta ka pipeju pasivi, tad protams patikas, ka var mierigi uzpipet sezhot uz solina. Tachu dazreiz sezhot kafeinica, loti nepatika, ja kads pie blakus galdina saka pipet, kur nu vel tad, kad tu kaut ko ed. Lielakais pluss (tas ir ljoti liels pluss no manas puses) - tas, ka vari dzert alkoholu kur vien iegribas. Neesmu no intensivajiem dzerajiem, tachu man piekritis ikviens alus cienitajs, ka ta privilegija, ka tu vari gulet zalite, sedet uz solina, vai vienkarshi cilvecigi pastaigaties paraleli malkojot savu alu vien ir kas loti labs :). Nebija ne reizi sanacis aiziet uz kadu diskoteku tikai ar draudzeni (tikai meitenes) tapec neko shaja lieta atkal nevareshu pateikt, tachu turku puisis teica, ka ja meitene ir atnakusi uz klubu ar pavadoni, tad attieksme pret to meiteni ir pavisam savadaka.. nu nezinu kur un kada veida viniem ta attieksme izpauzas, tachu gadijums - kluba eju cauri pulim un prieksha stav puisis, man nav kur nogriezties, tapec ka parasti tados gadijumos es panemu vinu aiz vidukla un mierigi "atbidiju" mala.. aiz manis sekoja mans draugs.. paejot nedaudz talak pamaniju, ka mans draugs kaut ko skaidro tam "atbiditajam" puisim, velak izradijas, ka tam nepatika, ka es vinu itka biju pagrudusi :D un vinsh taisijas ar mani uz ta pamata "izrunaties" , tachu mans draugs teica, ka es esmu ar vinu, un momenta ari viss "konflikts" beidzas. Nezinu, ja ari es butu viena, atskiriba varbut butu tikai taja, ka es tam "pagrustajam" pasmaiditu un pakoketetu ar vinu.. un ar to ari viss butu beidzies.. galu gala esmu tachu sieviete :). Virieshi. Ja, viss ar viniem ir parak labi, tachu to vinu parlieko greizsirdibu es vienkarshi ciest nevaru, pie tam nemot vera cik mes latvju meitas esam pieradushas but neatkarigas... :). Ja tu izej kaut kur ar "savu virieti", nekad un nekada gadijuma nebus ta, ka tu par kaut ko maksasi, tas ta vieniem ir vienkarshi pienemts. Eh, un ta apieshanas, itka tu butu pirma un vieniga.. :) Ja, par to greizsirdibu.. pats galvenais ko tagad ir "jaievero" :D, ka ja tu ej ar savu draugu, tad tu nevari skatities uz citiem puishiem.. :D vini to uztver visai aizvainojoshi, bet atkal jaunie puishi to uztver pilnigi normali. Bailem iepazities ar sveshiem puishiem nav nekada pamata (es tagad runaju no personigas pieredzes), jo lai cik vini ari neizskatitos pec baigajiem macho, vini tomer ir loti bailigi, tev pietiek tikai pacelt uz vinu balsi un vina seja uzreiz mainas :D... Starpcitu, pie ieejas klubos, vienmer parasti staveja baiga security, tas ir kaut kada veida face kontrols viniem vai ka? Ta ari nesapratu kapec vini tur stav, ja visur ieeja ir bezmaksas, pat taja Summer Gardena. Laikam jabeidz.. :D Jo visu jau neatstastisi un nepastastisi, tachu ceru, ka kadam kaut kas varetu noderet, un kads izteiks savu viedokli par manis rakstito (ja kads to visu izlasis) :D KOPSAVILKUMS: 2008 - Alanya, gaidi mani atpakal. :)