Firmas,Darni; piedāvātais ceļojums ar iespēju apmeklēt sanatorijas pakalpojumus Eipatorijā 2007

3 oktobrī izlidojām uz Odesu.Odesā bijām 15.00.Bija jātiek līdz dzelzceļa stacijai,mikroautobusa šoferiem ļoti nepatika mūsu čemodāni,kuri rada neērtības salonā.Mums bij jātiek uz Simferopoli,biļešu nav,kaut kā pielabinājamies kasierei un biļetes dabūjām.Piecas stundas gaidījām vilcienu.Nākošās dienas rītā iebraucam Simferopolē.Atkal problēma,jātiek uz Eipatoriju,bijām piekusuši un aizbraucām ar personīgās automašīnas šofera piedāvāto pakalpojumu,vismaz neviens neuzbrauca par čemodāniem kuri rada neērtības.Šis attālums ir 80 kilometri. Divvietīgs numurs,jūra un vēl siltā saule dienā,ziedošās puķes un sanatorijas jūras krastā,kuras jau slēgtas auksto nakšu dēļ.Ziedošo rožu un pārējo ziedu aromāts man rada kolosālu alerģiju.Pirmo reizi redzēju tik zilu jūru,arī tīru bez aļģēm.Kaijas lido un ļoti labprāt ēd maizi.Pašā pilsētā zied kannas.Apskatām Eipatorijas baznīcas,gida pavadībā izstaigājam Musulmaņu baznīcu.pareizticīgo baznicu . baznicās aizliegts ieiet sievietēm biksēs .Uz pilsētas ielas ir visiem pieejama lūgšanas vieta jebkurā laikā pieejama.Pie baznicām sēž bomži. Apskatam tirgu,tur pārdod preces kuras sen vairs nenēsā Latvijas iedzīvotāji,ne jauni,ne veci.Lielu tirgus daļu aizņem lietoto preču tirgoņi,tur ir vairāk ko redzēt,jo tur karājās tādas drēbes kādas pie mums var dabūt pa blatu,vietējos neinteresē. Bet mēs bezcerīgi vēlamies atrast kā lai no mobīlā telefona piezvana uz Latviju.Nevienā pasta nodaļā ,mobīlo sakaru centrāle KIJEVSTAR šo informāciju nesniedz,jāpērk viņu numurs un telekarte ,tad viss būšot okei! Nesamierināmies kaut arī šiem meklējumiem esam veltījuši jau nedēļu,beidzot piezvana mums un drīz vien atzvana un pasaka kādi kodi jāgriež,deva informāciju.Nu jutāmies tādi neatsvešināti no savējiem,kad saskumstam pēc mājām varam saviem tuvajiem piezvanīt. Mums ceļa zīmē ir ierēķināta ēdināšana,bet ļoti švaki,viss vārīts ūdenī un sutināts bez mazākās holeserīna piedevas.Kafija, tēja nelietojama ļoti slikts dzeramais ūdens,sāļš.Arī ūdens veikalu plauktos krasi atšķirās no Latvijas ūdens kvalitātes.Ūdensvadā mūsu skatījumā nav derīgs pat zobu tīrīšanai.Uz galda tikai baltmaize,rupjo ķieģelīti jāpērk pašiem. Ļoti patīk sanatorijas speciālistu attieksme,pret savu darbu.Masāža ir masāža,nevis maza bērna dupša glaudīšana.Minerlūdens baseins ir superīga lieta.Dūņu procedūras atšķirās no mūsu valstī pieejamām.Elektriskā masāža un elektriskais miegs .Bez papildus maksas. Mūs ļoti izbrīnīja tranvaju kustība pilsētā,viens sliežu ceļš.Ik pēc divām pieturām divsliežu ceļš un tranvajs stāv kamēr nesagaida pretīmbraucošo.Tā turpinās abos virzienos un visos maršrutos. Ļoti daudzos skveros un parkos zāles pamatsegumu aizvieto efejas.kuras ar laiku savijas ap koku stumbriem un izskatās superīgi. Pavizinājamies ar ekskursantu kuģīti pa Melno jūru.Ukrainā ir ļoti attīstīta vilcienu kustība.Ļoti gari sastāvi un staciju peroni 22 -25 vagoniem.Peroni tukši nestāv nemitīgi vilcieni nomaina viens otru.Simferopolē kad aiziet vilcieni uz Maskavu,Kijevu ieslēdzās skaļruņi un spēlē Krievijas himnu tik skaļi ka ausis jābāž ciet. Tā kā augļu raža šogad sausuma dēļ nebij padevusies,uz vietas panašķojamies,bet ciemkukulī nevedām. Tā pagāja 20 dienas un braucām mājās par to pšu maršrutu.Nelieli suvenīri draugiem,saulē iedeguši,iespaidu guvuši par Eipatoriju atgriezāmies mājās.Vienīgais starpgadījums Rīgas lidostā lika atrādīt čemodānu saturu,kas aizkavēja.Bet tas ir viņu pienākums.