Toskāna – pastkartes skaistums dzīvē

Ka radās ideja? Ceļojums uz Toskānu netika izvelēts nejauši. Priekšā bija četras brīvas dienas un šogad neredzēta vasara bija darījusi savu – man bija nepieciešama saule! Par labu izvēlei spēlēja ari izlavētais itāļu ēdiens un vīns. 1.diena – Pisa un San Gimignano Ryanair mūs izsēdina Pisas lidosta. Ir pēcpusdiena, spīd saule un debesis ir tik zilas, it kā vasara pat novembrī nav domājusi atkāpties. Abi ar draugu nolemjam, ka šis ceļojums tiks veltīts mirklim. Darīsim tieši tā, kā tajā bridi jutīsimies. Un ja neredzēsim kādu kultūras vai citādi ievērības cienīgu objektu, par to nekustināsim ne ausi. Sacīts, darīts. Noīrējam mašīnīti, sametam mugursomas bagāžniekā un uz priekšu. Pirmais pieturas punkts – Pisa. Kaut kā kulturāli domājām sākt. Apskatījām šķībo torni, izstaigājam apkārtni un netālajā pagalma restorāniņā baudījām pirmo itāļu maltīti. Sajuta fantastiska. Kad nekur nav jāskrien. Un pat ja būtu, mēs neskrietu:) Tālāk ar pilniem vēderiem dodamies uz San Gimignano. Viena no ievērojamākam viduslaiku pilsētiņām (vai drīzāk ciematiem) ja ne Itālijā, tad Toskānā noteikti. Izradās, ka viņa ir varen populāra un vismaz stundu meklējam vietu, kur atstāt mašīnu. Toties tas ir tā vērts. Vakarīgā pastaiga pa viduslaiku ielām ir ar savu sarmu. Vakariņas ēdām viena no vecākajiem pilsētas restorāniem un pirmo dienu varam saukt par labi pavadītu. Vispārējs ieteikums ir rezervēt vietu, kur velies ēst vakariņas. Tā kā Itālijā vakariņošana restorānos ir gana ierasta lieta, tad savu noskatīto restorānu vajag aizrunāt jau pusdienas laika. 2.diena – San Gimignano un apkārtne Domājam, ka ciematu vajag vēlreiz apskatīt arī dienas laika. Un jāatzīst, ka saules apspīdēta pilsētiņa arīdzan ir šarmanta. Cilvēku arīdzan mazāk un lai arī romantikas vairs nav tik daudz, ir skaidrs, kāpēc San Gimignano ir tik populārs.. Nākamais lielais pieturas punkts ieplānots Siena. Bet pa ceļam apstājamies katrā ievērības cienīgā ciematiņā. Te tādu ir daudz. Apstājies, izstaigājies 15 minūtes un izbaudi rudenīgu mieru. Un protams, kur tad nu vel skati pa ceļam. Izvelējamies mazos ceļus un līdz ar to arīdzan uh un ah vērtu dabu aiz loga. Vīnogulāji, lauki, cipreses, viss dzelten-sarkanas krasas... Tā mēs stundām vārējam braukt un nepārmīt ne vārda. Tieši tik skaisti bija. Pēcpusdienā iebraucam Siena. Nu smuki, ko lai saka :) Šī gan ir pilsēta, nevis ciematiņš un lai, to izstaigātu, ir nepieciešamas vairākas stundas. Jāpiebilst, ka cilvēku skaits man likās pārāk liels.. Pa vienu no galvenajam ielām nebija iespējams pārvietoties kā tev patiktu – bija jāmēģina lavierēt starp bērnu ratiņiem, suņiem un veciem cilvēkiem. Tomēr kopumā ņemot, ja esi apkārtnē, noteikti iebrauc un apskaties. 3. un 4. diena – daba un Florence No rīta nevarējām izdomāt, vai vispār gribam braukt uz Florenci.. Likās, mazie ceļi ar dabasskatiem ir tik pašpietiekami, ka nekas vairāk nav vajadzīgs. Tomēr, tomēr... Ceļš, pēc burvīgi pavadīta rīta mazos ciematiņos, mūs aizveda uz muzeju pilsētu. Un te ir izvēle – var pavadīt dienas vai pat nedēļu staigājot pa muzejiem Florencē (tiesa, jārēķinās ar garam rindām jau no rīta agruma), vai arī vienkārši staigāt apkārt, maldoties pa mazajam ieliņām un ik pa laikam izbaudot kādu no pilsētas pērlēm. Mēs izvelējāmies otro. Florence ir burvīga pilsēta. Pilna ar restorāniem, kafejnīcām, muzejiem, saldējumu vietām un itāliska šarma. Florence ir mirklis... Mirklis, kurš paiet ātrāk nekā gribētos. Noteikti, ja esi izvēles priekšā uz kurieni doties ceļojumā un Florence ir viena no tavam izvēlēm, nedomā ne mirkli vairs – brauc! Iespaidi Toskāna ir romantiska noskaņa. Toskāna ir tieši tāda, kādas ir redzētas pastkartītes. Turklāt ne vienu bridi nevīlos nedz ēdienā, nedz vīnā, nedz noskaņā. Nākamreiz liekas, ka gribēšu braukt uz kulinārijas kursiem. Šis piedāvājums ir gana populārs un noteikti ir to vērts – itāļu virtuve ir izcila!