Viena diena Dānijā. Brauciens uz Lønstrup and Skagen.

Pēc divarpusstundu līkumošanas apkārt pa Dānijas plašumiem, maldoties un atkal atrodot ceļu, beidzot, knapi atverot durvis, kuras no ārpuses cītīgi ver ciet spēcīgais vējš, beidzot izkāpju no auto. Rūgteni sāļs vēsums apskauj mani, acis žilbina košās kāpu smiltis. Pa taciņu nedaudz augšup, un jau klāt Mårup baznīca, celta 13. gadsimtā, divu kilometru attālumā no Ziemeļu jūras krasta. Turpat lejā šņāc jūra, triecot zilganzaļos viļņus pret stāvkrastu, kāri aprijot pēdējos deviņus metrus, kas vēl palikuši no baznīcas līdz jūras malai. Krastam tuvāk esošie apbedījumi jau pazuduši jūras dzelmē.. Pāris minūtes brauciena, un mēs jau atrodamies vēl viena Dānijas dabas brīnuma pakājē - Rubjerg klejojošās kāpas, kas jau gandrīz pilnībā ir pārklājusi turpat celto bāku Rubjerg Knude fyr. Pirms sešiem astoņiem gadiem vēl bija iespējams atpūsties kafejnīcā, kas atradās pie bākas celtajā namā. Izdevās vēl redzēt vienas mājas jumta kori.. Pārējais gan jau zudis, un tagad arī pati bāka vairs netiek atrakta. Un beidzot Skagen, beidzot "zara" gals! Ar satrakoto Ziemeļu jūra kreisajā pusē un mierīgo Baltijas - labajā. Neskaitāmi kravas kuģi tālumā šķeļ satrakotās jūras viļņus. Vējs pluinī matus, gāž no kājām, bet mēs spītīgi dodamies tuvāk tam punktam, kur viņas abas satiekas niknā cīņā, katra triecot savus viļņus viena pret otru, liekot tiem saslieties stāvus gaisā. Man jau gana, esmu laimīga, ka beidzot tiku apskatīt šo jūru tikšanos visā tās krāšņumā, kas atklājas tikai vējainā dienā. Bet vietējam "gidam" gan nepietiek.. Iekarojam 2. pasaules kara bunkura jumtu, no kura ir lieliski pārredzams šaurums un kas ir ticis izmantots kuģu, kas bez atļaujas centās šķērsot šaurumu, apšaudei. Pēdējais dabas brīnums, vēl viena klejojošā kāpa Råbjerg Mile, kas sevišķa ar to..ka atrodas Skagen zemes strēles vidū! Atrāpoja.. Un tagad rāpo atpakaļ uz Skageraku ar ātrumu 18 metri gadā. Bildes blāvas, apraksts arī.. Bet atmiņas un iespaidi - neizsakāmi vērtīgi!