Mazās pundurvalstiņas tūrisms

• Viena iespējamā ekskursija pa Lihtenšteinu ir divu stundu brauciens cauri valstij. Šī brauciena laikā tūristi tiek iepazīstināti ar karaliskās ģimenes vēsturi, ekonomiku, politiku, daudzveidīgajiem Vaducas skatiem un tās apkārtni. Ilgākam laika periodam papildus šis brauciens piedāvā arī Lihtenšteinas Nacionālā mākslas muzeja, Novadpētniecības muzeja un unikālā Alpu dabas skatu apskati. Brauciens ir iespējams vācu, angļu, franču, itāļu, spāņu un japāņu valodā. • Lihtenšteinas galvaspilsēta Vaduca piedāvā mierīgu izbraucienu „Pilsētas ekskursija” ar pilsētas vilcieniņu galvaspilsētas apkārtnē, 35 minūšu garumā cauri Lihtenšteinas centram uzzinot par valsts vēsturi, ievērojamākajām vietām un karalisko ģimeni. Pēc pasūtījuma iespējams sarunāt jebkuru šī vilcieniņa atiešanas laiku, bet individuālajiem tūristiem šāds brauciens vasarā ir pieejams vienreiz dienā plkst. 16:30. • Galvaspilsēta Vaduca tūristiem piedāvā apskatīt kalnus, majestātisko Vaducas pili, vairākus muzejus, katedrāli, valdības ēku, rātsnamu, Lihtenšteinas Nacionālo mākslas muzeju, Pastmarku muzeju, Slēpošanas muzeju, Valsts mākslas kolekciju, „Sarkano namu”, vīna dārzus un tiesas pagrabus. Vasarā pilsētā notiek dažādi mūzikas un kultūras festivāli: Vaducas filmu festivāls, „Pilsētas vasara”, „Vīnkopju festivāls” u.c. Valsts svētki 15. augustā svētku būtisks moments – Lihtenšteina svin savus valsts svētkus kopā ar karalisko ģimeni un tūristiem no visas pasaules. • Prinču pasaules vīnu glabātava Vaducā ir viens no tūristu iecienītākajiem apskaties objektiem. Šajā glabātavā tūristi var apskatīt Lihtenšteinas prinču vīna pagrabus, nogaršot godalgu vinnētus, augstas kvalitātes tādā vīnus vietā, kur viesmīlība ir neatņemama ikdienas dzīves sastāvdaļa. Vīnu pagrabi ir atvērti katru dienu. • 1836. gadā Filipa Alberta Šedlera nodibinātā keramikas darbnīca mūsdienās ir ražošanas rūpnīca, kur ražo podiņu krāsnis un keramiku, un reizē arī mākslinieka darbnīca. Pašreizējais īpašnieks Filips Eigenmans un viņa 13 darbinieki apmierina jebkura pasūtītāja vēlmes un modelē ekskluzīvus mākslas darbus, kuri augsti tiek vērtēti individuālās kolekcijās un ikdienas dzīvē. Apmeklētājiem šajā darbnīca ir izdevība redzēt podniekus un keramikas gleznotājus - projektētājus, kuri veido keramiku un podiņu krāsnis. Ieeja darbnīcā ir bez maksas, un iepriekš pieteiktas grupas var saņemt ekskursiju par pilnu biznesu, ieskaitot podiņu ražošanu, glazēšanas daļu un cepli. • Gaļinas medības ar piekūnu ir aizraujoša pieredze, ko arī piedāvā Lihtenšteina. Tās laikā ir iespējas piekļūt tuvu ērgļiem, piekūniem, vanagiem un ūpjiem. Majestātiskie laupījumu putni un ātrie piekūni paceļas gaisā un atgriežas īpašnieka rokās, strauji nolaižoties gar apmeklētāju galvām. • Sāras trošu ceļa transports četrām personām 1600-2000 m augstumā virs jūras līmeņa ir ideāls sākuma punkts pārgājieniem. Ziemā šis trošu ceļš nogādā slēpotājus Malbunas slēpošanas vietas saulē. • Labības labirints, kas izmēra ziņā trīs reizes pārsniedz futbola laukumu, dārgumu meklēšana, mini zoodārzs, rotaļu laukums, bārbekjū iespējas, būdiņa, rietumu salons un indiāņu telts – to visu piedāvā pie Vaducas esošā Hertas un Manfrēda Toniju ferma. • Vienā no valsts komūnām Rugelā vasaras mēnešos Karlu ģimene un Normans Haslers piedāvā saviem viesiem „Fermera brokastis” katru nedēļas nogali. Bangshoffas ferma, kur tiek piedāvāta šāda iespēja, ir īsta paradīze īpaši jau bērniem. Aizžogotā fermas platība dod bērniem izdevību pieskarties un apmīļot miniatūra izmēra kazas un citus dzīvniekus.