Vjetnama

Nevēlos izplūst smalkās detaļās, kuru pa 2,5 nedēļu braucienu nudien savācās gana daudz. Pavisam īsi tekstā un vairāk vizuāli.

Un tā. Vjetnamā bijām no 19.03.-03.04.

Maršruts. Hanoja- Ninh Binh-Hue-Hoi An- Nha Tranga- Mui Ne- Saigona-Mekongas delta-Saigona-Hanoja - Halongas līcis-Hanoja. Šis izrādījās ĻOTI labs maršruts un tādu iesaku arī pārējiem. Kopā ar busu nobraucām 2400 km nerēķinot braucienos ar laivām, kuģiem, riteņiem, motocikliem un iekšzemes pārlidojumu 2st.garumā. Brauciens bija teju kā maratons, bet arī redzētais deva savu atdevi un gandarījumu. Ja kāds vēlas sīkāku maršruta plānu pa laikiem, tad jautājiet, tagad neizvērsīšos.

Lidostā samainījām arī naudu, tur tiešām bija visizdevīgākais kurss 1$- 20790 dongi. Tiesa nemainiet visu, jo daudz kur izdevīgāk maksāt dolāros: par viesnīcām, ceļojumiem u.tt.

Transports.

Lidojām caur Maskavu ar Aeroflot un viss iepriekš apšaubāmais draugos par šo kompāniju izrādījās sviests. Draugi, jums vienkārši iepriekš nepaveicās, jo serviss bija vairāk, kā labs, gan ekonomiskajā klasē turpceļā, gan atpakaļ ceļā biznesa klasē. Lidojumu no Saigonas uz Hanoju nopirkām uzreiz ielidojot Hanojā (maksāja 90 USD). Taksometru šoferi ĻOTI slīpēti un ja kārtīgi neatrunāsiet par cik un uz kurieni braucat, samaksāsiet 3 tik. Lai pārvietotos pa Vjetnamu iesaku nopirkt ”openbus” biļetes kas ir salīdzinoši lētas un arī guļošie busi izrādījās gana neērti, bet ne mazi, kā bija teikts draugos, jo man ar 187cm bija pilnīgi gana vietas kur izstiepties.

Pilsētas:

Salīdzinājumā ar Indiju, te valda tīrība un par zālājiem, apzaļumošanas kultūru laikam varētu sarakstīt ja ne grāmatu, tad vismaz brošūru noteikti. Mājas dažāda kalibra un konsistences, taču jaunās pārsvarā ļoti šauras un garas. Viesnīcās nekur vairāk par 10$ uz 2 par numuriņu nemaksājām, pat reāli labām.

Ninh Binh. Vietējie to sauc par Halongas līci rīsa laukos. Labākais ko te redzēt – daba. Noteikti paņemiet laivu braucienu, lai gan uz beigām jau viss nedaudz apnicis, bet nu ir tā vērts. Paņēmām garāko braucienu caur 9 alām. Bijām arī Bich Dong pagodā, skaisti. Vienīgais, neaizmirstiet par kaulēšanos un par to dienas braucienu uz močiem, nudien nemaksājiet vairāk par 20$!! Abas dienas bija LOTI mitrs un apmācies.

Hue.Vēsturē neiegrimšu, te viņu jau citi gana plaši atspoguļojuši. Interesanti aplūkot kā pašu aizliegto pilsētu, tā arī kapenes. Bet karstajā +30 temperatūrā vairāk sajūsmināja jūra (17km) J, kur krastā nobaudījām pirmos krabjus.

Hoi An.Vakari to tūkstošu ķiniešu lukturīšu gaismā ….mmmm J reāla laika kapsula!! Arī dienā bija ko baudīt. Šeit bija visgaršīgākās kukurūzas vālītes visā Vjetnamā J Uz citiem tripiem nebraucām, diemžēl nebija laika. Bet vieta fantastiska!!! Nākamā dienā paņēmām nomā velosipēdus. Es nu ļoti veiksmīgi 2x neiekļāvos satiksmē un izbaudīju zemi. Aizbraucām arī līdz jūrai, tiesa bija liels vējš un viens no viļņiem mani, un daudzus citus, nomērcēja līdz vīlē sausuma nebija nemaz.

Nha Tranga.Tā kā ar busu iebraucām 5 no rīta, tad līdz 9 bijām jau redzējuši gan Long Son pagodu, gan Cham Tower, gan izbaudījuši vjetnamiešu rītu ar kopīgām vingrošanām pludmalē. Mūs piekāsa taksists, kurš savāca mūs pie busa, aizveda uz viesnīcu 3 kvartālus un paprasīja kosmisku summu, jo sākumā nesarunājām kas pa kam. Bijām te 2 dienas, bet tā kā ceļojuma beigās mums palika 1 diena brīva, tad es viņu NOTEIKTI būtu atstājis šai pilsētai!!! Daba ir izcila, pludmales, salas, pasaulē garākais gaisa trošu ceļš pāri jūrai u.tt. Pa 20$ var doties pāri jūrai uz salu pa trošu ceļu, tur ir ideāli baltas pludmales ar pasakainu skatu uz kontinentu!! Nebijām šeit ne sāls raktuvēs, nedz citās vietās ko piedāvā šī vieta.

Mui Ne.Mana mazā vilšanās. Pludmales daudz kur iebetonētas un jūra sitas gar pašu viesnīcu. Ja iečekojas viesnīcās tālāk, kas tuvāk smalkajam rajonam ir mazliet savādāk, bet tad cenas citas. Bijām rīta izbraucienā ar džipu no 4:30 uz baltajām kāpām (supppper saullēkts), sarkanām kāpām (nekas dižs) , zvejnieku ciematiņu un pasaku strautu. Te ir NEREĀLA iespēja izgaršot visdažādāko kreizīgāko virtuvi par vissamērīgākajām cenām!!!

Saigona.Izvazājāmies pa pilsētas centru- tīri, skaisti, moderni. Nakts dzīve, protams, sit augstu vilni, jo ja citur iet gulēt un ceļas kopā ar vistām, tad te tusē krietni ilgāk un tas nav lēts prieks!! Naktīs ielās žurku gan ka biezs, pat tādas pus kaķa lielumā.

Mekongas delta.Gribējās jau redzēt to mega lielo upi J un ir jau arī. Tur klāt jārēķina, ka deltā redzi tik pa vienam atzaram, ne visu uzreiz. 1 dienas brauciena īsam priekšstatam bija pilnīgi pietiekoši, tāpat busā jāpavada teju vairāk laika kā uz upes.

Halongas līcis. Nopirkām tripu uz 2 dienām pa 68$ no katra tur pat Hanojā. Reāli uz kuģa ir 1 diennakts, bet nu daba …..nu dien ir UNESCO cienīga. Super alas, peldēšanās un lekšana no kuģa jūrā un lieta, ko var būt kāds gudrs cilvēks man var izskaidrot. Naktī kad vērojām gaismas staros ūdenī kalmārus, zivteles un mēslus kas tāpat tur peld garām, metot makšķeri ūdenī no plunkšķa ūdens palika ,gluži kā pasakā, elektro gaišzils!!! Visur kur ūdens pilse pieskārās ūdeni, bija vērojama šī neparasti skaistā parādība.

Mājupceļš izrādījās visai nervus kutinošs, jo jau čekojoties lidostā, mums pateica, ka lidmašīna kavēs vismaz 3 stundas. Galu galā 4. Izrādījās, ka kāds Krievijas pilsonis lidmašīnā bija sācis ne tikai tusēt, bet arī kauties un lidmašīna veica piespiedu nosēšanos Deli.Pat nenojaušu cik tas tam puisim izmaksās…… Skaidrs bija, ka mums laiks līdz ļotenei uz Rīgu paliek vairāk kā mazs. Mēs pārsēsties paspējām, bet somas gan, „atnāca mājās” pašas tik nākamā dienā J Maskavā arī satiekam 2atsevišķas kompānijas (2meitenes un 2 džekus) no LV.

Neesmu rakstnieks, piedodiet, bet šoreiz vairāk laikam fotogrāfs. Tādēļ izbaudiet manis redzēto caur fotoaparāta objektīvu. Galerijā.

Ja kāds dodas turp un vēlas padomus…..vienmēr laipni!!!