Mani iespaidi par Argnetīnu

Skatos neviens pēdējā laikā par šo zemi nav dalījies savos iespaidos...vai nu tā nav populārs galamērķis vai cilvēki neraksta....tā nu es nolēmu pastāstīt kā man gāja. Braukt uz Argentīnu es un mans vīrs nebijām plānojuši ar nolūku. Sanāca situācija, kad braucu izglītības nolūkos un pie viena teicu vīram, braucam abi un arī paceļojam. Zeme plaša, kontrastaina un grūti ir pateikt cik daudz laika vajadzētu lai apskatītu visu. Mums tās bija divas nedēļas...diez gan īss laika posms...tādēļ papētot tuvāk informāciju par šo valsti nolēmām apskatīt šādas vietas: Buenos AIresa, Iguazu, El Calafate ciematu Patagonijā un Torres del Paine nacionālo parku Čīlē. Nokļūt Argentīnā uz pārējo dienvidamerikas valstu fona ir dārgāk nekā citur....tā nu mēs izvēlējāmies brazīlijas aviosabiedrību TAM, ar kuru mūsuprāt cena bija vislētākā. Lidojām no Frankfurtes-San Paulo-Buenos Airesa. Protams arī iekšējie pārlidojumi, bez kuriem neiztik. Šim nolūkam izmantojām Argentina airlines, par kuru kopumā neko sliktu nevaru teikt, ja neskaita to ka kavēšanās viņiem ir pilnīga norma un pie check-in galdiņiem ir pilnīgs bardags, tomēr viss kaut kā notiek. Paldies Dievam, arī bagāžas mums visur pienāca laikā. Un no pēdējā lidojuma, nolaidāmies otrā lidostā, nevis, kur bija paredzēts pēc saraksta, lai lidotu tālāk ar TAM. Tā kā drošāk ir plānot lidojumus, ar lielākiem starplaikiem...:-)Buenos Airesa - tipiska lielpilsēta, ar platām lielām ielām. Galvenais ērti apavi, jo jāstaigā ir ļoti daudz, lai kaut kur aizietu. Jāuzmanās no mantu zagļiem. Mūs vietējie brīdināja vairākas reizes, par somām, fotoaparātu. Ar metro no šī viedokļa pārvietoties neiesaka. Mums likās ļoti ērti braukt ar sabiedrisko autobusu, kuram nav noteikta saraksta, bet tas iet vismaz ik pa 10 min ātri, ērti un lēti. Šoferis apstāsies, kur palūgsiet....ļoti laipni..:-))) Protams neviens nerunā angliski, bet parādot ar rokām, kaut kā var saprasties..:-)) Buenos Airesā daudz arhitektūrisku celtņu un standarta apskates objekti, kas jāredz - rozā prezidentes pils, Evitas Peroni piemineklis un mauzelejs, kongresa ēka, 9. jūlija iela ar Obelisku u.c....neskaitāmie parki ar superīgiem kokiem....Japānu dārzs...jaunais ostas rajons ar ļoti jaukiem restorāniņiem.Vēl mums tomēr gan Buenos Airesā, gan citur cenas likās dārgas. Klasiski to var pārliecināties pēc MC Donalda, kur diviem cilvēkiem paņemot katram pa komplektam, jāsamaksā ap 10 latiem....ejot ēst steiku ar piedevām un alus vai vīns, bez 30 LS uz 2 cilvēkiem neiztikt...arī suvenīri un viņu vietējie izstrādājumi man likās nekvalitatīvi un neadekvāti dārgi. Tā kā šī nebūs no lētajām valstīm.......Pieticīgs 3* hotelis apmēram 70 -80 USA dolāri pa nakti. Brokastis švakas.Buenos airesā svētdienā ir noteikti jāredz nabadzīgais La Bocas rajons, kur visi atpūšas, pīpē zālīti un dejo tango un San Telmo antīko lietu tirgus...Noteikti ir jāapmeklē profesionāls tango šovs..Riteni iznomāt ir problemātiski, pirmkārt nav riteņceliņu un satiksme ir neorganizēta, otrkārt, riteņi ir veci, graboši un jāatstāj ir liels depozīts, par kuru nav pārliecības, ka to saņemsiet atpakaļ..:-)))Cenas visam ir norādītas argentīnas dolāros (peso) un USA dolāros...bet protams maksājot USA dolāros sanāk krietni pārmaksāt. Ar kartēm šinī valstī, neiesaka maksāt....tad kaut kas neiet un izrādās ir tomēr novilkts utm....Pārlidojām uz Iguazu, bet kā pēc tam uzzināju, varēja arī braukt ar komfortablu autobusu no Buenos airesas, kurš izbrauc vakarā un no rīta ir Iguazu...lētāk un daudz romantiskāk, kaut ko arī pa ceļam var redzēt. Iguazu pilsētiņa nekāda..tur nav īpaši ko redzēt...otrā dienā devāmies uz izslavēto pasaules brīnumu - iguazu ūdenskritumu....ļoti iespaidīgi, grūti aprakstīt un vispār ir jāredz, jājūt un jādzird pašam.. Ir vērts vienreiz dzīvē tādu skaistumu un dabas varenību redzēt. Noteikti iesaku arī apskatīt vietu, kur robežojas 3 valsts - Paragvaja, Brazīlija un Argentīna. Vēl ir vērts pieminēt, ka man bija informācija, ka bez Brazīlijas vīzas ūdenskritumu no Brazīlijas puses nevar apskatīt, bet tomēr var.....teica, ka no latvijas šim nolūkam vīzu nevajagot....Tālāk lidojums no Iguazu caur Buenos airesu uz El Calafati Patagonijā...jānolido apmēram 4,5 tūkstoši km...tā kā šis pārlidojums ar pārsēšanos praktiski paņem visu dienu. Vakarā ieradāmies Calafatē...aizgājām uz izlavēto La Tablitu paēst Patagonijas jēru. Teikšu godīgi, nekas sevišķs, šī vieta darbojas pēc konvejiera principa....bija reizes, kad paēdām un izbaudījām atmosfēru daudz labāk. Otrā dienā devāmies ceļā uz Torres del paine nacionālo parku Čīlē...tas ir apmēram 350 km no Calafates. Vēl var piebilst, ka Calafates lidostā var iznomāt mašīnu, bet uz šo parku jārēķinās,ka ir jābrauc pa slaveno ruta 40 ceļu, kuram viens posms ir paredzēts izbraukšanai tikai ar 4x4 auto...tādad vajag džipu, ja dodaties dienvidu virzienā uz leju. Bet ja dodaties uz augšu no Calafates, manuprāt, iznomāt mašīnu ir ērti, piemēram lai aizbrauktu uz El Chalten vai ledājiem. Braucot 350 km neredzējām nevienu māju, pa retam kokam, kurš saliecies vēja pūstā virzienā......Neliels čakars lai šķērsotu Argentīnas - Čīles robežu un apmēram vēl pēc stundas brauciena esam klāt. Čīlē nedrīkst ievest neko no ēdamā..somas skanē un par katru vienību 100 dolāri soda nauda. Savvaļa un skaistums mijas vienlaikus, sāls zilie ezeri un Paines kalnu masīvs, ūdenskritumi...skaisti. šajos ezeros dzīvo primitīvās bezkodolu šūnu baktērijas, liecinot par tīro, primitīvo vidi. Patagonijas stepē skrien Štrausi un neskaitāmas lamas, kā mums govju ganāmpulki....Daudz vietās ganās arī jēri.....Šeit izjutām, ko nozīmē Patagonijas vēji...gan slēpāmies, gan gūlāmies zemē, jo sīkos akmeņus šauj pa muguru, smiltis pilna seja, acis nevar atvērt un gāž no kājām nost. Noteikti vajag vēju izturīgu abģērbu. Nākamajā dienā devāmies uz Perito Moreno ledāju - tas atrodas apmēram 80-100 km no El calafates, un ciemats kalpo kā ieejas vārti uz ledājiem. Tas ir to vērts, ko tādu redzēt....40 metrus augsta ledus siena, kas nāk lejā no kalniem un apstājas starp Argentīnas un Viedmas ezeriem...iespaidīgi. Ir vērts paņemt trekingu pa ledāju....iedzert viskiju, lai siltāk.....būs ko atcerēties..:-) Šādi ledāji ir tikai šeit, Anatarktīdā un Grenlandē...Ja ir ierobežots budžets, vērts ir pieminēt, ka ieejas maksa parkos ir padārga 12-20 Ls no cilvēka plus katra aktivitāte maksā atsevišķi, piemēram, trekings pa ledu. Un jārezervē laicīgi, nevis tur uz vietas, ja ir irobežots laika limits un nevar gaidīt nedēļu, lai tiktu uz konkrēto tūri.Nu kopumā tā...centos aprakstīt, to, ko redzējām,un dot arī praktiskus padomus ceļotājiem, kas plāno uz Argentīnu doties. Pati to izpētīju, jo man nebija, kas pastāsta un daudz ko tur uz vietas sapratām..Iespaidi grandiozi...ir to vērts, braukt garo ceļu, lai tur pabūtu......