Portugāle-Porto,Braga,Gimaraeša.

Rakstīšu īssi un lakoniski.Manām acīm- ieskats vienā no ievērojamākajām Ziemeļu Portugāles pilsētām -Porto! Tas škiet tāpat kā Spāņiem Barselona. Atkal Ryanairs(šoreiz no Kauņas,ar ciemošanos Birminghamā). 14.03. Anglijā ir sācies burvīgs pavasaris ,+12% ,spīd saulite,un viss zied.....narcises pašā plaukumā ,kā jau tas Anglijā ierasts. Pēc brrrrr ....vēssā laika Latvijā ,liekas īstā paradīze. Šeit ir tik jauki,ka prāts vairs uz Portugāli nenesās,bet nu ir pienācis laiks......un pēc 2,5 h lidojuma no Birmingham esam jau Porto. Tā kā ielidojam vēlu vakarā ,tumsā nekas nav redzams ,tik jūtam ,ka klimatiskie apstākļi ir tieši tādi kā UK. Porto lidosta ļoti simpātiska,viss tīrs un svaigs ,no lidostas tieši ar metro (metro gan vairāk brauc pa virszemi)nonākam pašā Porto centrā. Satiksme no lidostas tiešām ir ērta ,un arii izpaligi ir noorganizēt,kas dežurē stacijās ,pie kasēm,un ja ko nesaproti tev tiek viss izstastīts un palidzēts. Mūsu jaukais hotelis Porto Trindade Hotel atrodas tieši pretī centrālai Porto metro stacijai. Tā teikt viss pa rokai,metro ,tuvu centrs un vēsturiskā daļa un tt. Hotelis ļoti labs ,ar labām brokastīm un ļoti atsaucīgu personālu.......Sagaiditi mēs tiekam ar Portvīna glāzi....o...jā esam Porto! Un tā kā esam ielidojuši vēlu vakarā ,pirms gulētiešanas tas ļoti iederējās ,katrā ziņa patīkami pirmie iespaidi! Rīts nāk ar saulainu dienu ,un šodien laicinš pa pirmo...ejam iekarot Porto......un pie reizes tuvākajā vīna veikaliņā iepērkam Portvīnu,lai tā teikt ,sajūtas rodas .....Neliela atkāpe par portvīnu,kas šeit ir nacionālais dzēriens (tāpat kā mums LV alus).Nekad nebiju fanojusi par Portvīnu,bet šeit Porto tie bija burvīgi. Tādu portvīnu nebiju nekad dzērusi.....Tos var nopirkt jebkurā veikaliņā ,īpaši mani fascinēja mazās privātbodītes ar superlielu Portvīnu kolekciju. Vīns šeit ir nopērkams dažādās cenās,sākot no 2 Eiro-800 un pat vēl dārgāki. Viss atrodas plauktos ,un visu tu vari apskatīt un paņemt rokās ......Šad tad iedomajos ,.kas notiek ,ja tāda manta nejauši izkrīt no rokām......ha..... Vīns un tā cena atkarīga no tā vecuma ,škirnes ,vīna ražotāja .....Nu tas tā neliela atkāpe par vīnu.Bet ejam tālāk.....Porto ,esam centrālajā laukumā Avenida dos Allados,un skats mums paveras uz pilsētas rātsnamu...bankas ,iestādes un plaukstošas ielu kafejnīcas. Un kaut kur šeit blakus zied magnolijas,šeit ir ziedēšanas laiks -16.03. vareni ,esam uz trāpījuši uz to ziedēšanas laiku. Kas noteikti jāredz Porto? Tā ir Porto centrālā dzelzcelā stacija,kas atrodas kādreizējā klostera vietā-Saō Bento. Tik iespaidīgu staciju nebiju redzējusi,fascinēja sienu gleznojumi,tie ir burvīgi...... Ribeiras kvartāls pie Doru upes,izžautā veļa pie māju sienām (tipisks Oporto skats),šaurās līkomotās ielinās ,kalnā augšā un lejā,brīžiem pagurst kājas,bet ļoti savdabīgi.... Torre dos Clerigos,Porto75 m augstais skatu tornis,noteikti iesaku tur uzkāpt ,jo paveras burvīga Porto panorāma .....un īpaši to iesaku nobaudīt ,kad saule riet ....noķersiet tādu romantisku noskaņu. Un protams divrindu tilts,ko uzcēla Gistava Eifeļa asistents. Šis škiet ir viens no ievērojamākajiem apskates objektiem Porto,un pieškir tādu īpašu fascinējošu skatu. Pa tilta augšejo daļu kursē metro ,no kura atkal paveras burvīgi skati. Iesaku noiet gan pa augšejo ,gan apakšejo tilta daļu. Vakarā šeit ir īpaši jauki,kad viss ir izgaismots,mazās kafejnīcinās gar upes krastu,un tilts ,kas naktī izskatās pat ļoti iespaidīgi. Un protams vīna darītavas. Tās atrodas upes otrā krastā .....Ar šim vīna daritavām ir tā ,ka ne visās ,ši vīna prezentācija ir bez maksas. Škiet tikai tādu vienu atradām .....Croft. Šeit bija neliels ieskats vīna pagrabos ,stastijums par to ,kā top vīns un protams vīna degustācija. Ja atgriežamies pie vīniem ,tad mans personiskais ieteikums ,tieši sarkanais portvīns-Ruby. Nu ļoti labs ,rekomendēju to nogaršot. Vēl par Porto.....ir noteikti jādzird Fado dziedājumi. tas ir tāpat kā Spāniem flamenko. Bet ....kas mani mazliet pārsteidza,ka to izdarīt nemaz nav tik viegli. Šķiet turisma info atradām ,ka ir ekskursija uz vīna daritavu ar fado .....Bet ielu kafejnīciņās ši burvīgā Portugāļu mūzika nemaz nebija tik bieži dzirdama. Protams ,cik sapratām ,vēl nebija sākusies sezona . Lai gan klimats Porto ir jauks visu cauru gadu,mam škiet šeit ,Porto ,ir tūrismu vēl neatklāta vieta......Šeit pietrūka mazliet šis sajūtas ,šie fado dziedājumi ,it īpaši vakaros pie Doru upes ,uz jaukā tilta fona kafejnīcinās tas lieliski iederētos. Bet nu likām vietā mūsu fantāziju ,un šīs Portugāliskās sajūtas radījām paši,vakaros pie Doru upes ,iepirkām Porvīnu(to šeit var dzert atklāti ,nav jābaidās no policistiem.....ha),lidzpaņemtajā mobilajā telefonā atradām fado ,un vakari izdevās lieliski. Fado tiešam ir burvīgi,lai gan brīžiem šie Porto skati Fado mūzikas pavadībā radīja skumjas....Bet tas viss iederas šeit ,Porto..... Runajot par Porto pludmales rajonu. Arī pie okeāna ,kaut kā pietrūkst......lai gan ir uzbūvēta skaista promenāde,te nav hoteļu un tādas izklaides iespejas kā Spānijā . Toties sērfotajiem šeit ir ko darīt,viļni -lieliski!!!! Ja esiet Porto uz ilgāku laiku ,tad stundu braucienā no Centrālās stacijas variet aizbraukt uz Bragu(biļetes ļoti lētas )Neliela pilsētiņa ,bet ļoti simpātiska. katedrāle ,vecpilsēta un Jardim de santa Barbara dārzs . Ļoti gaiša un saulaina pilsēta.....Viena diena ir pilnīgi pietiekoša ,lai to apskatītu. Otra vieta ,kas manuprāt noteikti jāredz Guimarāes,vai latviski-Gimaraeša. Arī stundu braucienā no dzelzceļa stacijas. Kalnu ietverta Gimaraeša pilsēta tiek godināta kā nācijas dzimšanas vieta. Šeit ir dzimtene pirmajam Portugāles karalim.....nu viennozīmigi jaredz Gimaraeša pils un jāuzkāpj Castelo de Sao Miguel cietoksnī. ja būsiet šeit lidz plkst. 14.00 ,tad ieeja bez maksas. kaut kā dīvaini ,bet tā tas šeit ir ,no plkst. 14.00 ieejas bilēte maksā 5 eiro.lidz 14.00 -bez maksas. bet šis ir jāredz ,īt īpaši pils ,ar visām tām bagātībām......ļoti intresanti. šis arī ir vienas dienas pasākums ,bet noteikti iesaku. Kas vēl jums janobauda esot Portugālē? Noteikti Pastelarias(kafejnicas). Portugāli ir lieli kārumnieki ,un kūkas un smalkmaizītes ir vienkārši pasakainas. Tās noteikti nobaudiet. Un cenas arī lieliskas,tikai kafiju ņemiet lielo(jo mazā ir tik maziņa ,ka nejutīsiet vai esiet to dzēruši). Bet šis kūkotavas tiešam ir fantastiskas ,ar ko Portugāli noteikti var lepoties. Porto-ļoti savdabīga un intresanta pilsēta,ceļotājiem noteikti jāredz......Jo droši varu teikt,nav otras Venēcijas,otras Barselonas un otras Porto. Ar savu Eifelim lidzigo tiltu ,un portvīna darītavām noteikti ši pilsēta paliek atmiņā..... Bildes ,manā albūmā....