Dažas tēzes Šrilankas ceļotājiem

Apkopoju tēzes, kas varētu noderēt Šrilankas tūristiem:

1)Šrilanka vairs nav lēta zeme. Cenas ir tādas pašas kā Taizemē, vai tamlīdzīgās valstīs, varbūt pat augstākas. Piemēram, nakts mītne ar karsto ūdeni, bez tarakāniem un ventilatoru maksā aptuveni 30 USD. Nakts mītne ar kondicionieri maksā aptuveni 40 USD. Cenas ir atšķirīgas dažādos reģionos – Kandy apvidū viesnīcas maksās dārgāk. Ēdienreize – aptuveni 5 LVL no cilvēka, Lion alus 0.6l maksā apt.0,80 – 1.20 LVL. Protams, ka uz visu var ekonomēt, un palikt arī viesnīcā par ~4LVL diennaktī, bet mums nepietika drosmes.. :) LoneyPlanet 2009.gada grāmatā norādītās cenas ir vismaz dubultojušās, un 2012.gada martā, piemēram, ieeja templī maksāja nevis grāmatā norādītās 500 rūpjas, bet 1100 rūpijas, utt.

2)Pārvietoties iesaku ar vietējā šofera vadītu auto. Īrēt auto un stūrēt to pašiem nav ieteicams, jo nav īsti skaidrs, kas notiek ar LV autovad.apliecību (vai tā Šrilankā derīga), satiksme ir otrāda – kā Anglijā, satiksme ir traka (3 joslās brauc 6 auto, tuk-tuk), utt. Mums ļoti paveicās, un uztrāpījām uz super šoferi – 29 gadus vecu Dhanusku (hemal_dhanushka@yahoo.com vai skype: dhanushka8161). Cena šādam pakalpojumam mums (5 cilv) bija 450USD (~7 LVL/dnn/pers), kurā iekļauts 7 dienu brauciens bez km vai h ierobežojuma, nakts mītne šoferim, ēdiens šoferim, nodokļi, viesnīcu rezervēšana jūsu vajadzībām, uttt. Rezultātā jūs sagaida šoferis lidostā, iesēdina busā, un jūs dodaties apskatīt nepieciešamos objektus. Ja brauc divatā vai trijatā, var meklēt šoferi ar sedanu, nevis busu.

Mūsu ceļojuma maršruts:

01)after arrivel drive to sigiriya. over night stay in sigiriya/

02)in the morning visit sigiriya rock then drive to dambulla. visit caves temple in dambulla, afternoon proseed to kandy. evining going to kandy cutureral show, over night stay in kandy.

03)day 3 in the morning visit temple of tooth relich,royal botanical garden peadeniya, other site seen in kandy. same day staying kandy

04)day four in the morning proseed to adamspeak. over night staying adamspeak, next day 2.00am start climb to adamspeak.

05)day five after come back from adamspeak moving to nuwaraeliya, where you can see tea plantation and tea factory. same day stay in nuwaraeliya.

06)day six going to ella. ella is one of best view place in sri lanka. and also i can arrange train trip from nuwaraeliya to ella.(2.5hours way) wich is going true mountains. over night saty in ella.

07)day seven proseed to beach from ella.

3)Sākot no marta vidus dienvidu pludmalēs sāk palikt ļoti karsts, un labāk izvēlēties austrumu pludmales. Jārēķinās ar to, ka nekāda lielā peldēšanās viļņu dēļ nesanāks – labākajā gadījumā var pastāvēt jūrā un pašūpoties līdzi viļņiem J

4)Šrilankā ir daudz UNESCO objektu, un tos visus iesaku apskatīt! Tāpat iesaku uzkāpt Adams peak – ļoti grūts kāpiens, bet ir to vērts!! Kāpšana sākas apt.2:00 naktī, no rīta pēc 5.5km pārvarēšanas jūs no kalna virsotnes skatāt saullēktu (5;30-6;30), un dodaties 5.5km lejup. Ļoti iespaidīgi, ņemot vērā, ka šo ceļu kopīgi iet arī daudz citu tūristu un vietējo, un kalna smailē atrodas templis.

5)Ja rodas vēlme lietot alkoholu, iesaku izvēlēties vietējo Arak – brendijam līdzīgs dzēriens, kas gatavots no kokosriekstiem. Alkoholu var iegādāties tikai reti sastopamajos Wine shop (4 LVL 0.7l pudele), vai bāros (Latvijas līmeņa cenas).

6)Vietējie atzīst Šrilankas rūpijas vai USD. Ir vietas, kur USD nepieņems – tāpēc labāk samainīt lielāko naudas daļu uz rūpijām.

7)Ja uzturaties Mirissā (viena no labākajām Šrilankas pludmalēm), noteikti pamēģiniet pludmales restorānu / bāru – Water creatures. Mums tas tā iepatikās, ka 3 dienas visas ēdienreizes pavadījām šeit. :) Unawatunā meklējiet Samson seafood restaraunt- arī pludmalē, un izvēlieties Jumbo prawns (milzīga garnele aļe vēzis) par 5 LVL porcijā.