Madeira - mazā paradīze

Ceļojums uz Madeiru notika 2010.gada septembrī. Sākotnēji ceļojums bija plānots tā gada pavasarī, bet lielie plūdi Madeirā 2 nedēļas pirms lidojuma krietni mainīja mūsu plānus, bet tomēr ceļojumu izdevās īstenot pēc pāris mēnešiem. Šī ceļojuma apraksta beigās atradīsi praktisko informāciju par ceļojumu, pats apraksts vairāk ir praktisks, jo Madeiras sniegtās emocijas neuzrakstīt, to visu vajag pašam piedzīvot.

(Ar fotogrāfiju pievienošanu man gluži nevedas - ne līdz galam rādās, varbūt nākamajā solī piedāvās pievienot galerijas, bet ja nē - tad meklējiet raksta komentāros saites uz galerijām :) Tā viena bilde ir ielikusies un neredzu, kur viņu var izņemt. Draugiem.lv - ja lasāt šīs rindas, sataisiet to foto pievienošanu kā nākas :) )

1.diena

Vakara lidojums uz Stanstedas lidostu, nākamais lidojums no rīta, tādēļ kārtējo reizi nākas nakšņot Stanstedas lidostā. Pirms ilgāka laika par to tapa neliels raksts. http://hotelmegasearch.com/blog/lv/2010/11/stanstedas-lidosta/

2.diena

Stanstedā checkin zona atveras ap pl. 4, tad sāk atvērties pirmie veikali, var iziet drošības kontroli un pārējo laiku līdz lidojumam pavadīt jau „vārtu” zonā. Laiku var pavadīt daudzajos veikalos, pagulēt ērtākos krēslos. Lidojums ar EasyJet ir ļoti patīkama pārmaiņa pēc Ryanair lidmašīnām – easyjet piedāvā gaišas, svaigas lidmašīnas ar plašāku vietu starp sēdekļiem. Neliels satraukums par nolaišanos Funšalas lidostā, jo arī pēc skrejceļa paplašināšanas, tas arvien ir viens no grūtākajiem skrejceļiem pasaulē. Madeirā mūs sagaida saulains laiks – cerība, ka tāds laiks būs visu laiku, sākas mūsu 11 dienu ceļojums. Ātri vien atrodam autobusu uz Funšalas centru un dodamies turp pa līkumotiem ceļiem. Pie ostas izkāpjam lai dotos uz mūsu viesnīcu Residencial Colombo, diemžēl GPS kalnainajā apvidū pavisam apjucis, nākas meklēt vien pa vecam – ar karti. Residencial Colombo apartamentus izvēlējāmies kā naktsmītni pirmajām pāris dienām, tomēr rezultātā pavadījām tajā visas naktis. Plānojot ceļojumu, nolēmām, ka ekskursiju tūres pētīsim uz vietas, izvērtējot kāds būs laiks un piedāvājumi. Tripadvisor mājas lapā atradu informāciju par salīdzinoši jaunu ekskursiju firmu Madeira Happy tours. Devāmies uzmeklēt tās biroju un vadītāju Marko – vienojāmies par nākamās dienas tūri. Netālu no mūsu viesnīcas lielveikalā Pingo Dolce iegādājāmies svaigus produktus, zivi, kuru varējām mūsu apartamentu virtuvītē pagatavot.

3.diena

Brokastis ir iekļautas viesnīcas cenā, tās varam baudīt viesnīcas ēkā (apartamentu ēka ir nostāk) uz jumta terases, veroties pāri pilsētai uz okeānu. Šodien ir plānota Ziemeļu tūre. Noteiktajā vietā un laikā mūs sagaida mini-bus, pie stūres sieviete, kura būs mūsu gide. Mums diviem vēlāk pievenojās divas ungārietes (māte un meita) un portugāļu pāris no kontinentālās Portugāles. Braucot pa līkumotajiem Madeiras ceļiem, apjūsmojam salas ielejas un kalnus, gide stāsta un rāda par pavasara plūdu sekām, aizskalotās mājas un drupas. Ekskursija sākas Sao Vincentē, kur ložņājam pa dabīgas izcelsmes alām, kuras veidojušās vulkāna izvirduma laikā – Madeira ir vulkāniskas izcelsmes sala. Interesanta ekskursija, video, 3d filma par Madeiru. Ļoti laba ekskursija pirmajām ceļojuma dienām, jo ļauj labāk iepazīt Madeiru, vēlāk atpazīt daudzas lietas un cēloņsakarības. Ekskursija tālāk dodas gar okeāna piekrasti caur mazām pilsētiņām. Pusdienas mazā krodziņā, iepazīstamies ar līdzbraucējiem – fantastiski satikt tik dažādus cilvēkus, šī patiesība kārtējo reizi pierādās. Kamēr citi nolemj apmeklēt rožu dārzu, mēs izvēlamies aizšaut citur – uz vīnogu dārzu. Atpakaļ mūs pārsteidz gide, kas pasniedz Solvitai skaistas rozes, kas smaržoja fantastiski! Mazliet sākām nožēlot, ka neapmeklējām šo dārzu, jo tās noteikti nav tik ierastās Botāniskā dārza rozes. Nākamā pietura – Santanas ciemats ar trīstūrveida mājiņām, viens no populārākajiem Madeiras simboliem. Tālāk uzbraucam ziemeļu puses augstākajā punktā Pico del Facho, kur paveras skaisti skati uz okeānu un tuvumā esošajam pilsētām. Atvadoties no jaukās gides, tā pārsteidz mūs vēlreiz – pasniedzot divas, iepriekš neredzētas marakujas (passion fruits). Dodamies uz Lido rajona pusi rezervēt nākamās dienas ekskursiju, atrodam kādu nelielu tūristu kiosku netālu no kazino un Sisī statujas. Tajā mums piedāvā rezervēt pastaigu tūres ar īpašo piedāvājumu 2 dienas tūres un trešā pusdienas tūre par brīvu. (par ekskursijām raksta beigās) Atlikušo vakara daļu pavadām staigājot pa Funšalas krastmalu, iepazīstoties ar pilsētu. Lētāku vakariņu piedāvājumu atradām pārdesmit metrus no mūsu apartamentiem – menu completo (zupa, otrais, saldais) maksā 7,5 eiro, milzu porcijas kā jau Portugālē ierasts,

4.diena

Šodien plānots sākt slavenās Madeiras levadu pastaigas. Levadas ir ūdens apgādes kanāli, kuri ir izveidoti visā Madeirā, lai transportētu ūdeni no kalniem uz vajadzīgajiem punktiem citur salā. Pirmā ir pastaiga Levada Queimados (6,5+6,5km). Uz dažādajām pastaigām var doties paši ar auto, taksi vai sabiedrisko transportu, kur tas ir pieejams, bet vislabāk ir doties ar grupu – drošības dēļ un gids pastāstīs ļoti daudz interesantu lietu. Pastaigas laikā ārkārtīgi skaisti skati uz Madeiras kalnu ielejām, gids ir īsts jokupēteris, nebeidzami smiekli mūsu grupā. Pastaigas laikā 3 tuneļi, lieti noder lukturīši. Galapunktā – ļoti augts ūdenskritums, zem tā var pasēdēt, ieturam pikniku un dodamies atpakaļ. Ap pl. 13 kalnus pārņem bieza migla, ceļš paliek slidenāks, sāk mazliet līņāt. Pēc iespaidiem pilnās ekskursijas dodamies uz Funšalas tirgu, nobaudām daudzus augļus. Savādi, ka otrajā stāvā prece ir ievērojami (2-3 reizes) nekā pirmajā stāvā. Degustējam filodendro (banānananass), ļoti interesanta garša. Nopērkam par 2 eiro, tomēr mājās atklājam, ka tas garšo pavisam citādi un nelobās. Pusi izmetu ārā un otru pusi izmantoju pannas berzēšanai. Pēc pāris dienām uzzinājām, ka tam auglim vajag vēl gatavoties. Vēl pēc pāris dienām neizmesto daļu, kastroļu berzi, varēju apēst :) Pēc tik jaukas ekskursijas arī dodamies rezervēt arī citas pastaigas MJ tours.

5.diena

Plānota Rietumu tūre- populārākais ekskursiju maršruts Madeiras tūristiem. Dzīvojām vecpilsētā, citi tūristi lielākoties Lido (viesnīcu rajons), tādēļ bijām pirmie un nācās braukāt līdzi, kamēr sagaidām citus. Tūres pirmā pietura Camara de Lobos – Vinstona Čērčila iecienīts zvejnieku ciematiņš, ilgi te neuzturamies, dodamies uz Cabo Gerao – pasaulē otra augstākā krasta klints. Apkārt tūristu autobusi, neierasti skati Madeirai – milzīgs tūristu bars. Tālāk dodamies pāri pussalai uz Encumeada – skaisti augsto kalnu skati 1000 m virs jūras līmeņa, mums ļoti paveicies, jo nav mākoņains un ir saulains. Parasti tur valda biezi mākoņi un migla. Ceļš turpinās pa Pol da Serra plato, ierastās klintis un zaļumu nomainījis tuksnesīgs skats un dažas govis. Turpinājumā pusdienas Porto Moniz pilsētā, iepazīstamies ar jaukām anglietēm, pārsteidz mūs ar jautājumu, vai esam no Amerikas, esot amerikāņu akcents. Tā arī neuzzinājām, vai vārds Latvija viņām maz saistās ar Eiropu. Pēc pusdenām brīvais laiks un dodamies uz baseiniem, kuri izveidoti okeāna krastā, tajos ieplūst okeāna ūdens. Ļoti samērīga ieejas maksa – tikai 1,25 eiro. Pa ceļam mājup piestājam Seixal ciematā (krāšņs ūdenskritums), Sao Vincentē apskatīt klintī izcirstu kapellu. No Sao Vincenti uz Funchalu braucam jau pa pazīstamu ceļu. Vakara kopsavilkumā pārrunājām, ka šī dienas tūre pārspēja jebkādas mūsu cerības – obligāti! Atliek vien cerēt uz labiem laika apstākļiem.

6.diena

Šodien atkal pastaigu diena un dodamies uz vienu no populārākajām pastaigu vietām – Rabacal – 25 fontes. Šoreiz grupa ir lielāka, lielais autobuss, esam ap 30 cilvēkiem. Sākotnēji domājām, ka grupas vadītāja ir skolniece, kura piestrādā, tomēr domas strauji mainījām, kad uzzinājām, ka viņa par gidu strādā jau 12 gadus. Takai ir divas daļas – sākotnēji vienkāršāka pastaiga uz Risco, tad uz 25 strautu pastaigu. Lai varētu uzņemt dabas bildes bez citiem, nākas bieži paskriet uz priekšu vai iepalikt beigās. Takas nobeigumā gājiens caur tuneli 800 m garumā – otrā puse skats uz okeānu un salas otrā pusē pavisam cita dabas ainava. Ceļš uz mūsu autobusu ved caur eikaliptu mežu – reibinoša smarža. Vakarā no centra uz Lido centru aizgājām garu gabalu, meklējot pludmali. Pēc ilga gājiena atradām akmeņainu pludmali, vilšanās. Tādu pludmali var atrast Funšalā pie dzeltenā cietokšņa daudz tuvāk.

7.diena

Programmā Dienvidrietumu tūre. Šoreiz Happy tours busiņš, atkal jau fantastisks gids! Apmeklējam banānu plantāciju, ciematiņus gar krastmalu, izglītojošo fermu, kurā lielākoties mums jau pierasti dzīvnieciņi. Mūsu ceļojuma galapunkts – Ponta do Pargo, salas galējais rietumu punkts. Tajā atrodas bāka, skatu laukums uz okeānu. Atpakaļ atkal dodamies gar krastmalu, piestājot Calheta, kur ir brīvs divas stundas, bradājam pa smilšu pludmali (smiltis ir atvestas no Āfrikas). Jaukajam gidam iedodam nelielu dzeramnaudu, viņš palūdz iemācīt „paldies”, lai varētu pateikties.

8.diena

Pastaigu diena – šoreiz Levada Prazeres – Ponto de Pargo. Pastaigas gala punkts pilsētā, kur jau vakar bijām. Šoreiz mums liek gaidīt pie viesnīcas, mūs pārsteidz šoferis ar melnu E-klases Mersedesu. Autobuss pie mūsu viesnīcas atbraukt nevar, tādēļ arī šāda sagaidīšana. Aizved mūs uz Lido rajonu, kur mūs gaida lielais autobuss un jau pazīstams gids. Pastaiga pa taku gar ciematiem, vīna dārziem. Tā gada augustā Madeirā sākās ievērojami mežu ugunsgrēki, to sekas redzējām pastaigas laikā. Gids stāsta ļoti daudz interesanta par Madeiras iedzīvotāju ēšanas paradumiem, norāda uz dārzos un takas malās augošajiem augiem. Zem mūsu kājām ielejās peld mākoņi. Pastaiga ir nepilnas dienas, tādēļ ātri vien esam atpakaļ Funšalā, kur kā jau ierasts pēcpusdienās pār galvām atkal savelkas mākoņi.

9.diena

Beidzot braucam uz daudz dzirdēto Mūķeņu ieleju, ir svētdiena, portugāļi kā ierasts saposušies uz baznīcu, pilsētā valda citas noskaņas. Mūsu grupā šoreiz arī jauns krievu pāris, izliekamies, ka neko nesaprotam – šoreiz šis pāris ir pieklājīgi, citus neaprunā. Pirmā pietura – Pico de Barcelos – skatu punkts netālu no Funšalas. Tajā daži tirgotāji, kas piedāvā suvenīrus par draudzīgām cenām, iepērkam skaistus dvielīšus ar Madeiras simboliku par pāris eiro. (Ražoti gan jau visdrīzāk stipri tālu). Nuns’ valley - mazs ciematiņš, kuru visapkārt ievij kalni. Pirms tuneļa izveides ceļš uz to bija pāri kalniem, ugunsgrēku laikā norobežojumi daudzviet bija nodeguši, padarot to par riskantu pastaigu vietu, tomēr redzējām cilvēkus šķērsojam kalnus šajā takā. Pilsētas centrā jauka kafejnīca, iespēja degustēt dažādus liķierus, iesaku izmēģināt kastaņu zupu. Ceļa turpinājums vijās uz Eira do Serrado 1095m v.j.l. skatu punktu. Atpakaļ ceļā Funšalā bijām nolēmuši atlikušo dienas daļu veltīt botāniskajiem dārziem, bet nokavējām autobusu un svētdienas dienā tie iet retāk, izlemjam izmēģināt kādu no daudzajiem kuģīšiem. Kioskā Sea Best nopērkam biļeti delfīnu skatīšanai, brauciens no tiek ar katamarānu, izdevās delfīnus skatīt vaigā. Tūres organizētāji sola- ja neredzēs delfīnus, piedāvās nākamo tūri bezmaksas. Mums izdevās redzēt un ar uzviju!

10. diena

Diena bez tūrēm – to veltīsim botāniskajiem dārziem. Ar autobusu dodamies uz Palace Garden – Monte. Sabiedriskajā transportā darbojas Gero kartes, līdzīgi kā e-talons Rīgā. Montē noskatāmies uz tobogan – ragavām, kuras pa asfaltu stumj braši vīri, kamēr daļa tūristu priecājas par īso braucienu un cita daļa domā, ka varēja 25 eiro iztērēt tomēr lietderīgāk, tomēr vēl viens Madeiras salas simbols. Ieeja palace garden parkā maksā 10 eiro, tajā ir gan izstāžu zāles ar minerāliem/pusdārgakmeņiem, gan dažādi augi, koki, zivis. Parku lēnā garā var izstaigāt divās stundās, ļoti laba vieta līdzi paņemtam piknikam. Uz otru botānisko dārzu dodamies ar gaisa tramvaju (teleferico) – par 9 minūšu braucienu nākas maksāt 8.25 eiro. Botāniskais dārzs piedāvā skatīt augus, kokus, putnus, papagaiļus utml. Ieeja – 3 Ls. Salīdzinot ar Palace Garden, šķiet vērtīgāks ieguvums. Ļoti stipri līst, gaidām autobusu, taksisti piedāvājas par 8 eiro, tomēr izvēlamies samirkt pavisam un dažas minūtes ilgāk pagaidīt autobusu, kas par eiro aizved mūs līdz Funšalai. Tur atkal apmeklējam tirgu, sapērkam dažādus eksotiskākus augļus, parunājam ar vietējiem, kuri vienmēr ir draudzīgi parunāt (daļa gan grib par visām varītēm kaut ko nopārdot, pie tādiem neuzkavējamies un tur neko nepērkam). Pārsteidzu sievu ar lielu strelīciju pušķi, tur tās maksā nieka naudu – vien puseiro par ziedu!

11.diena

Šodien gribam vienkārši atpūsties, tādēļ plānojam doties ar autobusu uz Machico, pilsētu netālu no Funšalas. Tajā jau vienreiz bijām un noskatījām smilšu pludmali – otrs variants (Calheta) ir tālāk un autobusi turp kursē retāk. Machico atrodas netālu no lidostas, tādēļ pludmalē var baudīt gan sauli un okeānu, gan arī zemu lidojošas lidmašīnas, kuras nolaižās un paceļās. Saulē iedeguši izlemjam tomēr braukt uz pastaigu vietu – St.Lorenco klinšu strēli. Abi esam nepiemēroti ģērbušies – sandales un Solvitai kleita, tomēr izlemjam doties šajā takā, kura ceļvedī ir atzīmēta kā izaicinoša. Ar autobusu dodamies uz St. Lorenco gala punktu, pēc pēdējās pilsētas busā esam vienīgie, tomēr gala punktā pārsteidz daudzie auto – nebūsim vienīgie. Kalnainajā pastaigā cilvēki savādi noskatās uz diviem trakajiem, kuri šādā ekipējumā izlēmuši staigāt – tas, protams, prasa papildus piesardzību, tomēr Solvitas kleita šajos apstākļos sajūsmina visus. Ekipējuma dēļ neaizgājām visu pastaigu, bet lielāko daļu, bet ar to pietika, lai iepazītu Madeiru no pilnīgi cita skatu punkta: Islande un Skotija - tie būtu vārdi, ar kuriem aprakstītu vietu, kur atrodos. Atpakaļceļā uz Funšalu izlemju aiztaisīt bez aicinājuma autobusa logu, jo kāda portugāļu kundze, kura pie tā sēdēja, nemitīgi šķaudīja. Teju visi autobusā sēdošie metās izteikt lielo paldies par „šo varoņdarbu” – atkal jau smejamies kā kutināti, autobusā jautrība. Vakarā baudām naksnīgas pastaigas pa Funšalu. Tik iepazīta un mīļa ir šī pilsēta – kā jau visos ceļojumos pēdējās dienās pilsētas ielas kļūst tik pazīstamas un jāsmejas, kā pirmajā dienā viss likās tik svešs un neloģisks.

12.diena

Pēdējo dienu veltam, lai sapirktos augļus, kurus aizvest uz mājām – ceļojumā devāmies tikai ar rokas bagāžu, bet tas netraucēja atvest mājās lērumu ar gardiem augļiem. Ostā ir bemzaksas wifi punkts, pārbaudu e-pastu – vēstule no Easyjet ar brīdinājumu, ka rīt notiks franču aviodispičeru streiks, pagaidām lidojums nav mainīts, bet varētu būt problēmas – ceram, ka viss būs labi.

Iepriekšējās dienās ievērojām reklāmas par braucieniem ar kuģīti, kuram ir izveidots stikla dibens, tādējādi var skatīt zemūdens pasauli. Pēcpusdienā braucam ar to – 2,5 stundu brauciens izvērtās interesantā 4 stundu pasākumā. Kuģīša saimnieki, jaunieši izstāstīja par Madeiras apkārtnē esošajām zivīm, piestājām pie austrumu klints, kur baroja zivis un varējām tās skatīt nevis ierastos akvārijos, bet dzīvā dabā. Diemžēl tālāk delfīnu meklējumi nedeva rezultātus, redzējām vien īsu mirkli. Skaists saulriets uz kuģīša, līdz ar tumsu esam atpakaļ ostā. Laiks doties gatavoties mājupceļam.

13.diena – dodamies mājup

Ar satraukumu braucam uz lidostu, vai viss būs kārtībā ar lidojumu – tablo vēsta, ka lidojums būs pl. 11, viss labi. Tomēr pēc brīža parādās informācija, ka lidojums uz Londonu kavēs 2 stundas. Sliktas ziņas, jo mums starp reisiem ir 3,5 stundas, tomēr laika arvien ir gana, lai pagūtu. Telefonā pētu variantus, ja tomēr nepagūstam, bet cerams, ka pagūsim. Pl. 13 esam visi sastājušies uz iekāpšanu, drīz vajadzētu sākties iekāpšanai, lidosim un paspēsim. Pēkšņi paziņo, ka lidojums būs vēl pēc 45 minūtēm – esam satriekti – nepagūsim. Pēdējā cerība, ka franču streika dēļ arī Ryanair reiss uz Rīgu kavēsies izgaisa brīdī, kad ieradāmies Stanstedas geitos, kur var redzēt tablo. Lidojums bija laikā, nokavējām aptuveni 30 minūtes, lai pagūtu uz reisu. Stanstedā darās ārprāts, daudzi reisi atcelti vai pārcelti vēlu naktī. Cilvēki stāv garās rindās pie Ryanair kasēm. Izdodas izstāvēt rindu pie datora, lai rezervētu biļeti uz Rīgu – mums nosacīti paveicas, jo ir biļetes uz rīta lidojumu, pat salīdzinoši lēti – divas biļetes izmaksāja kopā 156 Ls. Biļetes turpat izdrukāju īpašā maksas printerī – 3 lapas maksā 2 mārciņas (minimālā druka – 3 lapas). Atkal jau nakts Stanstedas lidostā, no visas sirds lamāju Francijas valdību, aviodispečerus, tomēr priecājos, ka salīdzinoši vienkārši tikām galā – pārrunājot ar citiem bēdubrāļiem, tiem situācija bija dauudz sāpīgāka. Tāda ir lēto, savienoto reisu ēnas puse. Vairāk par savienotiem reisiem, par to izvērtēšanu var lasīt atsevišķā rakstā http://hotelmegasearch.com/blog/lv/2012/03/laiks-starp-savienotiem-reisiem/ Nākamajā dienā agri no rīta esam rudenīgi aukstajā Rīgā.

Kaut arī ceļš mājup izvērsās stresa pilns, tomēr Madeira mums atmiņā paliks kā fantastiskas dabas, piedzīvojumiem bagāta sala. Augstas klintis, okeāna šalkas, zaļums visapkārt, pastaigas mākoņos – novēlējums katram kaut reisi pabūt Madeirā, lai to izbaudītu!

Praktiskā informācija

Laika apstākļi – tie Madeirā mainās nemitīgi, ik pa stundai var nomainīties laiks pilnībā. Vismaz septembrī Funšalā pēc pl. 15 no kalniem pār pilsētu pārveļas mākoņu masa un ir mākoņains, tikai saulei rietot pavīd saules stari.

Lidojuma maršruts: Rīga – Londona (Stansteda) – Funšala. Līdz Londonai ar Ryanair, savukārt tālāk ar EasyJet. Diemžēl šāda lidojumu kombinācija vairs nedarbojas, par variantiem, kā aizlidot uz Madeiru no Rīgas var lasīt šajā rakstā http://hotelmegasearch.com/blog/lv/2012/04/lidojumi-uz-madeiru-ka-aizlidot-no-rigas 2010.gadā šāds lidojums izmaksāja 140 Ls vienam cilvēkam + sanāca neplānotās Ryanair izmaksas no Londonas.

Viesnīcas

Funšalas viesnīcu rajons Lido atrodas aptuveni pusstundas gājienā no pilsētas centra. Pašā pilsētas centrā var atrast lieliskas, lētas viesnīcas. Nostāk no centra ir klasiskās kūrorta viesnīcas, kurās ilgi uzturoties var pazaudēt Madeiras atmosfēru. Mūsu naktsmājas visu ceļojuma laiku bija Residencial Colombo http://lv.hotelmegasearch.com/Hotel/Residencial_Colombo.htm Tā ir vienkārša viesnīca, var izvēlēties arī apartamentus. Mums bija balkoniņš, istabā virtuves stūrītis, vanna, TV. Maksa 32 eiro par nakti, ar brokastīm. Vairāk par Funšalas viesnīcām var lasīt http://hotelmegasearch.com/cheap/letas-viesnicas-funsala-madeira/ Ja meklējat naktsmājas ārpus Funšalas, varat apskatīt šo lapu http://www.madeirarural.com/madeira-accommodation/ , kur ir lauku māju piedāvājumi – lielisks variants, ja vēlaties pavadīt pāris dienas ārpus Funšalas.

Ekskursijas

Madeira Happy tours - šo kompāniju vada puisis vārdā Marco un ar viņu satiekoties viņa birojā var iegūt vispilnīgāko informāciju par Madeiru un atrast sev piemērotāko aktivitāti, piemēram, doties levadas pastaigās, doties izbraucienā ar jahtu u.c. Marko blogā var lasīt detalizētu informāciju, piemēram, par levada pastaigām, izvēloties labāko no pastaigām. http://www.madeirahappytours.com/blog/

MJ tours piedāvāja 2 tūres un trešā pusdienas (half-day) tūre par brīvu http://madeiramjtours.com/index.php?lg=en Šo kompāniju izmantojām pastaigu tūrēs. Fantastiski gidi, visi ļoti zinoši, ar humoru. Lieliski pavadīts laiks! Ļoti iesaku.

Internetā darbojas arī aģentūra Madeira-seekers http://www.madeira-seekers.com/, kura kā starpnieks piedāvā dažādas ekskursijas, tomēr vislētāk un labāk ir rezervēt tūres uz vietas.

Ceļveži

Pirms ceļojuma ir vērts izpētīt sīkāk, kuras pastaigas ir labākās un piemērotākās, kā arī detalizētākas kartes uz vietas ir dārgākas. Grāmatuveikals.lv mājas lapā var iegādāties dažādus Madeiras ceļvežus angļu valodā (bezmaksas piegāde uz Latviju), kas noderēs plānojot ceļojumu. http://gramatuveikals.lv/lv/search/?keywords=madeira&categoryId=3098