Latvijas ūdenskritumi II

Šoreiz rakstu šo ūdenskritumu aprakstu lidmašīnā, es ar dēlu esam ceļā no Rīgas uz Stambulu, 11 kilometru augstumā un pārvietojamies ar ātrumu 810 km/h. Mēs no senās Konstantinopoles plānojam no doties ar nakts vilcienu uz Sofiju un no turienes veikt kārtīgi braucienu, kopā ar vilcienu un auto būs kārtējās 1000 jūdzēs. Ja kāds grib zināt, ko nozīmē Persija 1000 jūdzes, lai ielūkojas ‘1000 miles in Iceland – 2011’ (Trīs albūmi no 2011. gada tūkstošjūdžojuma: aktīvā Īslande, mierīgā Īslande, mistiskā Īslande).

Pagājušās nedēļas nogalē apmeklēju divus Rīgai tuvākos ūdenskritumus un proti nelielo Lojas pietekas Urdziņas ūdenskritumu un pāris 100 metrus no tā esošo Lojas strauta ūdenskritumu. Nelielais Lojas Urdzīņas ūdenskritums ir vistuvāk Rīgai esošais ūdenskritums, kurš ir tikai 60 cm augsts, bet neraugoties uz to, tas tomēr ļoti ainavisks, savukārt Lojas kreisā krasta strauta ūdenskritums sasniedz 2,5 m augstumu un garām plūstošā, straujā Loja, smilšakmens atsegums, to dara par īstu dabas brīnumu...
Fascinē fakts ka daudzi cilvēku, kuri pat diendienā brauc pa šo ceļu nemaz nenojauš par to eksistenci, bet ticu, ka pēc manis pāris piedzīvojumu stāstiem kādam tomēr rodas vēlēšanās piestāt pie šiem abiem Lojas ūdenskritumiem.

Esot Slīteres pusē vai pat viesojoties Ventspilī, Dundagā vai Miķeļtornī parasti apciemoju kādu no trim Ziemeļkurzemes ūdenskritumiem. Augstums, garums, platums, ūdens daudzums, pat atrašanās ir aprakstīta pagājušā pavasara ģimenes ceļojumā, kad visa ģimene (arī vecvecāki) devāmies uz Ziemeļkurzemi ar vienu mērķi – atrast 3 šarmantos skaistuļus un proti ekspedīcija 6 cilvēku satāvā ar tīri ietilpīgo Zafīriņu devās ceļā un kā pirmo apciemojām Zārtapu ūdenskritumu…

Precīzas koordinātes tomēr nenorādu, jo tas ir iekļauts īpaši aizsargājamā teritorijā un kā vietējo Kolkas lībiešu nostāsti stāsta – nevēlamiem viesiem tur piemetās vadātājs un viņi šad tad pavada vairākas stundas Kurzemes biežajos mežos.. . Pazudis gan nav neviens, tāpēc droši variet turp doties!