Ģeoslēpņu meklējumi Lietuvā.

Pirms dažām dienām tika nolemts ka ir jāaizbrauc atkal kādā geotūrē, tad nu lūk šoreiz Klaipēda, Palanga. Rīts sākas ar visa vajadzīgā atrašanu un sapakošanu. Viss ierastais- Pase (ja nu tomēr ir vajadzīga), fotoaparāts, lukturis (Ja nu kāds ģeoslēpnis būs paslēpts bunkurā.), utt. Viss sapakots, nu var doties uz autobusu Grobiņa- Liepāja. Pagaidām viss pēc plāna 6:00 esmu Liepāja, satieku šoferi un braucam pēc vēl viena cilvēka. Un nu jau sākas 3 velo kaut kā jāieliek mašīnā (viss jau būtu labi, ja vien kādam būtu 15.atslēga ar ko noskrūvēt priekšējos riteņus).
Sākumā mēģinām kaut kā izlīdzēties, bet nekā velo negrib satilpt mašīnā. Nekas cits neatliek kā "zvans draugam" un vajadzīgais rīks ir iegūts, riteņi noskrūvēti, varam beidzot sākt kustēties uz Lietuvas pusi. Nu jau saprotam ka pēc plāna 7.00 jau būt pie Bernātiem nebūs iespējams, bet neko jau nevar darīt. Arī šoseja nav pateicīga braukšanai. Lēnām tuvojamies Lietuvai. Pie Latvijas- Lietuvas robežas meklējam pirmo ģeoslēpni Passport Please!, ko diemžēl neizdodas atrast(Iespējams nesapratām norādi,vai arī GPS ar mums jokoja). Ar tukšām rokām braucam tālāk, nākamo ģeoslēpni meklējam Sventājā.
Palangā dodamies uz pamestu novērošanas torni jūrmalas kāpās. Sākas neliela pastaiga līdz ģeoslēpnim Palanga watch tower, un ar akrobātiskām kustībām kāpju augšā, fotoaparāts kabatā, lai iemūžinātu skatu no augšas. Skats kolosāls, ģeoslēpnis atrasts.
Klaipēdā iebraucam ar nokavēšanos, bet tik un tā esam tur agri. Mūsu navigātors Becker (kuru iesaucam par Beķeri, nu tā lai mazliet latviskāk) ar mums mēģina izspēlēt jokus lai aizbrauktu līdz lielveikalam "Akropolis" liek braukt ne gluži tur kur mums vajadzētu, nedz arī tur kur tas būtu atļauts (daudzreiz atdūrāmies pie ķieģeļa, laikam jau mēģināja aizvest uz kādu vietējo maiznīcu). Kad beidzot nonākam līdz Akropolis noparkojamies, sākam izkravāšanos un velo skrūvēšanu atpakaļ to normālā stāvoklī. Tad nu īstā tūre pa Klaipēdu ar velo var sākties.
Braucam Dienvidu virzienā. Pa ceļam jau atkal pārliecināmies par Lietuviešu īpatnībām, uz vienas ielas gandrīz pēc kārtas veseli 3 IKI lielveikali. Pabraucam garām BIG1 un BIG2, kuros vēlāk vēlējāmies iegriezties (diemžēl nesanāca). Esam nonākuši pie mazas upītes, kur sākam meklēt ģeoslēpni To the small rivers, diemžēl nekā interesanta, nākamais ģeoslēpnis tur pat netālu pie kāda dzelzceļa tilta, to atrodam turpat mētājamies pie zemes un pilnu ar ūdeni, uztaisām fotologu, kā pierādījumu ka ģeoslēpni esam atraduši un braucam tālāk.
Divus nākamos ģeoslēpņus diemžēl neatrodam, viens no tiem pie kāda ezera kuru iecienījuši gulbji un pīles, kā arī šī vieta esot populāra jauno māmiņu vidū, kas šeit ved savas atvases. Otrs pie stadiona.
Nākamie ģeoslēpņi industriālajā zonā, ģeoslēpnis Götzhöfen Battery paslēpts kādā vecā bunkurā (kur tieši noderēja, iepriekš pieminētais lukturis) zem zemes, tur lejā gaiss bija tik vēss un dzestrs, bet iznākot laukā jauki cepināja saulīte. Pie tilta pāri dzelzceļa sliedēm nākamā pietura, kur uzturamies mazliet ilgāk (jo tālumā redzamais vilciens taču ir jānofotogrāfē). Mierīgi stāvot tilta vidū gaidām vilcienu, kas pirms braukšanas zem tikta mūs mazliet nobiedē ar visai skaļu skaņas signālu (nu gribēja čalis izrādīties).
Tā kā esam visus tālākos ģeoslēpņus apmeklējuši, turpinām ceļu cauri Klaipēdai Ziemeļu virzienā. Pa ceļam papētām vietējo arhitektūru, kas dažviet ir visai interesantas. Ģeoslēpnis pie Švyturio arēnas atradās ļoti ātri, bet palika atmiņā dēļ arēnas nosaukuma (visiem zināmais alus Švyturis, diez kādi pasākumu šajā arēnā notiek, varbūt alus dzeršanas sacensības). No turienes dodamies uz jauno piestātni tur meklēt ģeoslēpni ar nosaukumu What you are waiting for #2. Kaut aprakstā rakstīts ka ģeoslēpnis atrodoties Free access zone, mazliet par to bija bažas un lielas cerības ka ģeoslēpni atradīsim nebija. Tomēr neviens mums to neliedza darīt un jau pēc neilga brītiņa ģeoslēpni atradām.
Tālāk atkal seko brauciens cauri pilsētai ar dažām apstāšanās reizēm, bet nekas interesants nav atmiņā palicis. Beidzot esam nonākuši līdz kādam ģeoslēpnim Dane, kas atrodas pie kanāla malas, sākumā piebraucam no 150m attālumā, bet velme tēlot akrobātus nav, saprotam ka jābrauc tālāk. Ceļā uz nākamā ģeoslēpni pamanām ka tomēr no otras puses pa garāko ceļu ir iespējams ar velo piebraukt pie paša slēpņa, to arī darām. Līdz slēpnim vēl nieka 10m, bet priekšā redzam kādu sievieti, kas ja varētu teikt zvilnē uz betona pie kanāla malas un kurai līdzi ir divi suņi, kas tur pat netālu peldās. Visai dīvains skats. Tā kā nevienam vēl velme gar viņiem iet nav uzradusies, tur pat apsēžamies un gaidām kad sieviete dosies prom. Ilgi nebija jāgaida, kas viņai apnika "sauļoties" , gaiss tīrs tagad varam pierakstīties ģeoslēpņa viesu grāmatā un doties tālāk. Še nu tev bija braukt tālāk, diemžēl vienam no mums brauciens jāturpina ar kājām, kaut kur pa ceļam pusmīkstā riepa nu jau palikusi pavisam mīksta. Neko darīt turpinām mazliet lēnākā tempā un ar domu pa ceļam riepu uzpumpēt kādā tuvākajā benzīna tankā (ja vien būtu zinājuši, ka tā ir reta ekstra). Pie kāda 3 benzīntanka beidzot ir mums tik ļoti nepieciešamais gaiss. Tagad varam braukt tālāk mazliet ātrākā tempā (ne visai ilgi), bet pēc nepilnām 2min riepa jau atkal caura. Turpinām jau mums ierastajā lēnajā veidā. Klaipēdas dzelzceļa stacijā kārtējais ģeoslēpnis Sidetracked - Klaipeda, pie kādas vecas lokomotīves (gandrīz kā filmā par Hariju, jā, jā to pašu Poteru).
Tagad var turpināt virzīties atpakaļ uz mūsu parkinga vietu pie lielveikala "Akropolis", pa ceļam apmeklējot vēl dažus ģeoslēpņus, no kuriem dažus neatrodam, bet arī tie nav vietās kas būtu visai interesantas. Vēl palicis viens ģeoslēpnis pie kādas baznīcas, ko izdodas atrast. Pēc neilga laiciņa esam atpakaļ pie mūsu transporta un velo tiek izjaukti un salikti mašīnā. Klaipēdas geotūre ir beigusies. Dodamies iestiprināties picērijā Mambo Pizza un iepirkt ciema kukuļus mājās palikušajiem. Atpakaļ ceļā mājās tomēr paļaujamies mūsu navigātoram Beķerim, kas šoreiz vairs nav uz jokiem un izved mūs no pilsētas pa mums nepieciešamajiem ceļiem. Mājupceļā vēl iegriežamies Palangā vēl divu ģeoslēpņu meklējumos, bet tie šoreiz paliek neatrasti (laikam esam mazliet noguruši). Kaut bija piektdiena gan Klaipēda, gan arī Palanga bija visai mierīga un klusa, laikam vēl nav sākusies tūrisma sezona. Kopumā diena pavadīta labi, 18 ģeoslēpņi tika atrasti 11 palika citai reizei. Ar velo nobraucām ~35km (nemaz nelikās tik daudz). Paldies, ceļabiedriem par šo braucienu. Nu ko, tad jau uz redzēšanos Lietuva.