Ziemīgā Stokholma

ClubOne kartes izmantošana pilnīgi noteikti ir laba lieta...turpiniet ceļot un arī Jūs saņemsiet bezmaksas kruīza ceļojumu uz Stokholmu (tā nav slēptā reklāma, tas ir fakts no dzīves) :) Stokholma ir skaista arī ziemā.. Pirmkārt, bija iemesls ļauties šim braucienam, otrkārt - ClubOne kartes piedāvājums nāca tieši laikā! Vai otrādi!? Ierasto steigu (darbaholismu) un pēcāk puņķainos vakarus (biju noslimojusies 3dienas) nomainīju pret nesteidzīgu atpūtu uz kuģa Festival klāja. Mans mērķis bija kaut uz mirkli (vismaz uz trīs dienām) aizmirst par ikdienas rūpēm un noķert to fīlingu divvientulībā 8) Protams, no rīta 21.janvārī mūs pārsteidza bieza migla, kas pastaigājās pa klāju kā kuģa īpašniece. Vēl kāds cītīgi knieba degunā un ausu ļipiņās...peldējām gar Zviedrijas n-tajām salām kā tāds pingvīnu pilns aisbergs...tāda mistiska aina un sajūta...pēkšņi mūsu priekšā iznira Stokholmas osta. Izkāpām krastā un satuntuļojušies devāmies centra virzienā. Šoreiz devāmies netradicionālā virzienā...metām riņķu riņķus. Caur Tessinparken, gar Bokhandeln Studio, Karlaplan strūklakas vietā vēl grozījās pēcsvētku egle, tālāk nogājām gar Hedvigas Eleonoras baznīcu, gar Berzeli parku, pa Stallgatan līdz Blasieholmsgatan zirgiem... Tuvojas plkst.12 un nākas pielikt soli, lai uzspētu uz karavīru parādi...ātrā tempā tuvojamies Gamla stan. Pavērojam maršējošos kareivjus, kas vienā solī atrādās tautai, kas sapulcējušies priecājas par staltajiem jauniešiem. Atpakaļ dodamies Operas virzienā gar Gustava Ādolfa pieminekli. Netālu pavīd sarkanīgā Jacoba baznīca. Nonākam pie milzīgas veikalu sistēmas Gallerian (vai kaut kā tamlīdzīgi, neieurbos, jo nebraucu pētīt veikalus vai dzīties pēc panckām...jā, bet to te pilnīgi droši varētu darīt uz nebēdu). Knapi tikām ārā no šīs ieilgušās planēšanas pa veikalu sistēmu... Izlīdām veiksmīgi turpat pie Kungsträdgården. Stokholmieši izklaidējās slidojot pa atklāto slidotavu...mazliet jancīgi izskatījās kā visi mudžēja uz slidām apkārt Kārļa XIII piemineklim...Molinsa strūklaka arī vientuļa gaidīja pavasari... Atpakaļ turpinājām ceļu pa Strandvagen aleju. Aizgājām līdz Djurgarden salai. Atkal bija jānofotogrāfējas pie spilgti zilajiem vārtiem un apzeltītajiem briežiem, bija jāpavēro pa gabalu Nordiska Museet. Muzeja ēkas fantastiskie un pasaku pilīm līdzīgie torņi neatstāj vienaldzīgu...vismaz mani ne! Pārejam pāri tiltam un gar krastu ejam ostas virzienā, uzejam uz Nobelgatan. Pāri ūdeņiem, augstu kalnā pamanām Skansen brīvdabas parka ēkas. Nolemjam, ka iesim pa taisno pāri pļavai uz ostu...negājām...slidojām! Pastaiga varena...nostaigāti aptuveni 15-17km (piedodiet par neprecizitāti-nepielikām tos mērāmos aparātiņus) :D Laika ziņā arī pavadītas aptuveni 5 stundas svaigā (un augstā) gaisā...nekas, labi saglabāsimies!