Ceļojums pa Itāliju- 6 diena Toskāna

6.diena Rīts man bija skumīgs- negribējās braukt prom no Romas, bet tas tikai tāpēc, ka nezināju, kādas fantastiskas izjūtas mani gaida tālāk..... Mūsu nākamais mērķis- Toskāna un tās pilsētiņa- Siena ( Sjenna). Diena bija brīnišķīga un mēs dodamies ceļā. Sākumā mūsu mērķis ir pilsētiņa Viterbo, kas ir viena no vislabāk saglabājošākajām viduslaiku pilsētām Lacio reģionā Toskānā. Lieliski saglabājies pilsētas mūris, pilsētas apbūve no 13 gadsimta. Pilsētiņa ar savu šarmu, nesteidzību- jāpiezīmē, ka bija izteikti maz tūristu- kas patīkami pārsteidza. Lieliski mazi veikaliņi par saprātīgām cenām. Vienkārši burvīgi, bet kā izrādās, ka Toskānas burvība vēl tikai mūs gaida. Tālāk virzāmies uz Bolsena ezera pusi un ieraugam kreisajā pusē kalna galā skaistu pilsētiņu- nolemjam piebraukt – pilsētiņa Marta- skaisti skati, burvīgi!!!!! Bolsenas pilsētiņā nolemjam paēst pusdienas, jo trāpās restorāniņš, kurš ir vaļā. Par cik tūrisma sezona galā- esam vienīgie apmeklētāji. Nogaršojām dārzeņu zupu, drīzāk jau jāsaka kaut kas biezenim līdzīgs, kuru ēd pārkaisot ar sarīvētu sieru! Garšīgi! Otrs ēdiens mums bija raviolli. Tālāk ceļš ved gar kalniem ( ap 800 m), netālu arī kalni 1738m. Sienā iebraucam vēlā pēcpusdienā. Šī fantastiskā pilsēta mūs uzreiz paņem savā varā. Vecpilsēta tikai gājējiem, kā pārsvarā Itālijas vecpilsētu. Daudzos līmeņos- augšā lejā- ik pa laikam paveroties brīnišķīgam skatam. Trāpījām vēl uz svētkiem. Siena ir sadalījusies 17 apgabalos, katram apgabalam ir savs ievēlēts vadītājs, karogs, krāsas,dzīvnieks, himna, atšķirības zīmes. 2 reizes gadā notiek Palio- zirgu skriešanas sacensības apkārt galvenajam laukumam (Campo) bez segliem. Šī gada pēdējās sacensībās vinnēja apgabals, kura karogā ir karaliskā zoss (albūmā var apskatīt izdekorēto rajonu) un šāda uzvara tiek svinēta ik pa laikam līdz nākamajām sacensībām. Svinību gaitā rajona iedzīvotāji dziedot apiet goda apli laukumam, pa priekšu vedot zirgu-uzvarētāju. Runājot par Campo ( 13 gs) – tas tiešām ir viens no skaistākajiem pasaules laukumiem- tas apbur, tas izveidots vēdekļa veidā! Ļoti skaista katedrāle (atgādina Florences domu). Iekšā gan netikām, jo bija jau vēls. Tā ir viena no Itālijas lieliskākajām baznīcām, izcils skulptūru, gleznu un romānikas un gotikas arhitektūras apvienojums. Ja 14.gadsmita plāni būtu realizēti, šī celtne būtu lielākā baznīca visā kristietības vēsturē, iecere netika īstenota mēra dēļ, kas iznīcināja pusi pilsētas iedzīvotāju. Siena mūs savaldzināja- skaistākā Toskānas pilsēta, kurā noteikti gribas atgriezties! Sienas veikaliņā nopirkām vīnu, sieru un devāmies uz viesnīcu. „Sangallo”( www.sangalloparkhotel.it ). Viesnīca patiešām jauka, jaukā vietā, ar gleznainu skatu un labām brokastīm. Atkal esam emociju pārpilni! Un mazliet skumji, jo beigusies jau ceļojuma 6.diena!