Ceļojums Itālija- 5 diena Roma

5.diena- ROMA Brokastīs bijām pašas pirmās-, bet, ak, vai- tikai kafija un bulciņas....... Roma-dibinājuši dvīņa brāļi Romuls un Rems 753.g. p.m.ē. Romā ir vienota satiksme ( biļetes autobusos der tās pašas, kas metro- biļetes nopērkamas Tabaco veikaliņos). Līdz centram bija tikai 6 km, bet autobuss brauca veselu stundu. Tad pārsēdāmies Metro un dažās minūtēs jau esam citā valstī- Vatikānā. Vatikāns (www.vatican.va - 0,44 km2, apsargā gvardi, kuru mundierus izdomāja Mikelandželo. S. Pētera bazilikas vietā pirms tam bija Gaja Kaligulas cirks, kur it kā bija sodīts un apglabāts apustulis Pēteris. Imperators Konstantīns šajā vietā lika uzbūvēt baziliku ( 324 g.) . 1503. gadā Tēvs Jūlijs II tai vietā lika uzcelt jaunu baznīcu, par cik vecā bija daudz cietusi, tad arī radās doma izveidot vislielāko kristiešu baznīcu, ko cēla 120 gadus. Tur strādāja Rafaēls, Mikelandželo ( 20 gadus bez samaksas) u.c. Diemžēl nestāvējām ne mežonīgajā rindā uz Sv.Pētera baziliku, ne uz Vatikāna muzeju un Siksta kapelu. Rindas virzījās ļoti lēni un bija km garas. Domāju, ka noteikti atgriezīšos Romā un došos ļoti agri no rīta uz Vatikānu, tad it kā esot lielākas iespējas izstāvēt rindu. Tad ar metro devāmies līdz Barberini stacijai. Barberini laukumā atrodas Tritona strūklaka. Tad uz Trevī strūklaku (18.gs), kuras centrā ir attēlots Neptūns ar savu ūdens valstības svītu (protams, arī es ar labo roku pār kreiso plecu iemetu monētu uz atgriešanos)! Ēkā kas atrodies tieši pieguļoši strūklakai 19.gs. atradās krievu kņazienes Volkonskas salons ( viņa pati apglabāta Trevī laukuma baznīcā). Tad devāmies uz Spāņu Kāpnēm ( nosaukums Spāņu cēlies no tā, ka blakus ir Spānijas vēstniecība), kāpņu pakājē La Barcaccia ( Laiviņa) strūklaka ( 1629), diemžēl par cik vasaras sezona skaitījās beigusies, spāņu kāpnes nebija izgreznotas ar ziedu podiem, pie kam vēl notika rekonstrukcija, bet vienalga bija lieliski! Protams, vēl daudz interesantu ieliņu, laukumu, skulptūru. Ļoti daudz vīriešu uzvalkos, kas patīkami pārsteidza un radīja tīkamu skatu actiņām. Ak Itāļu vīrieši- ir jau gan labie! Pusdienas- makaroni, makaroni...... Tad nonācām Venēcijas laukumā, kura centrā atrodas Tēvzemes Altāris (1885-1911), – memoriāls Viktoram Emanuēlam II ( apvienotās Itālijas pirmais karalis), kuru romieši saukā par tintnīcu, rakstāmmašīnu vai kāzu torti- ar to pauzdami nepatiku pret šo svešādo, apkārtējā vidē neiederīgo būvi. Tur pat pie Venēcijas laukuma sākas Trajāna Forums un tirgus (107.g), kuru uzbūvēja par godu uzvarai pār Dakiju (tagad Rumānija).Uz Trajāna kolonnas attēlota Dakijas kampaņa. Blakus atrodas Augusta forums (41.g.p.m.ē.), ko uzbūvēja par godu Augusta uzvarai pār Jūlija Cēzara slepkavām Brutu un Kasiju. Un klāt jau Kolizejs (72.g.), kas uzbūvēts Nerona pils vietā.- diezgan drūms, apdrupis, bet iespaidīgs. Nepabijām Kapitolija kalnā ar visu no tā izrietošajām sekām- bet zinu, ka neesmu Romā ne pirmo ne pēdējo reizi. Kāpēc ne pirmo- 100% esmu šeit dzīvojusi kādā iepriekšējā dzīvē. Lasot aprakstus par Romu visi apgalvo, ka esot viegli apmaldīties un grūti atrast pareizo virzienu, bet es Romā jutos pasakaini, visur gāju var teikt, ka pat neizmantojot karti un visu ko gribējām arī apskatījām. Ak, Roma!!!!!! No Kolizeja sākām virzīties Terminī stacijas virzienā, no kurienes atiet mūsu autobuss uz viesnīcu. Iegājām San Clemente baznīcā, san Giovanni baznīcā. Tad uz S.Maria Maggiore laukumu, kurā padzērām dārgāko kapučīno- kā saka- par skatu ir jāmaksā, tā nu maksājam ar 5,50 EUR par vienu tasīti. Nu, re, un vēl mazliet un Termī stacija. Mūsu autobuss un pārgurušas, kājas nejūtot iekāpjam un dodamies uz viesnīcu. 10 stundu pastaiga pa Romu ir sagurdinājusi, ka laicīgi dodamies atpūsties uz sapņu valstību.