Ceļojums uz Keniju.Pirmā daļa.

Varbūt jūs, draugi, bijāt pamanījuši, ka savā fotogalerijā biju ievietojusi bildes ar Ēģiptes, Meksikas, Taizemes, Kenijas un Zanzibāras dabasskatiem un jūru. To darīju tamdēļ, ka man vienai bija grūti izdomāt, uz kurieni labāk doties... Tie "Man patīk" un jūsu komentāri man daudz palīdzēja. Saprast, uz kurieni ceļot, man palīdzēja arī laika ziņu izlasīšana meteo.it. Uzzināju, ka Meksikā daudz līst, bet lietu man nemaz, nemaz negribējās ne redzēt, ne arī izjust. Par ceļojumu uz Meksiku pārdomājām arī tamdēļ, ka varējām atrasties projām tikai vienu nedēļu, tātad pārāk īsu laiku, lai veiktu tādu ilgu lidojumu. Manam līdzbraucējam būtu bijis grūti pārciest stundu atšķirību, jo pēc pāris dienām viņam no Itālijas ir jādodas uz Latviju un drīz uz Austrumu zemēm.. Nu ko, man VIŅU jāpataupa! Biļetes mēģinājām iegādāties ceļojumu aģentūrās, bet to cena nestāvēja ne tuvu klāt Last minute un Last second piedāvājumiem. Ceturtdien iegādājāmies biļetes, bet svētdien jau devāmies uz lidostu, lai turpmākās 12 stundas pavadītu vairāk nekā 8 km augstumā ceļā uz Āfriku. Varētu gan tur nokļūt 8 stundu laikā, taču mums Zanzibārā bija jāizlaiž tos, kuri dodas tur atpūsties un tos, kuriem jāmēro atpakaļceļš uz Itāliju. Nesanāca gluži "Pa ceļam", jo Zanzibāra atrodas tālāk nekā mūsu ceļojuma mērķis- Mombasa. Nav ko bēdāties, jo vismaz redzam salu no augšas un arī pamanām, cik brūni, brūni iekāpj lidmašīnā tie tūristi, kuri savas skaistās brīvdienas jau ir noslēguši. Feina jau tā Zanzibāra, taču man gribās satikt ātros skrējējus- kenijiešus un redzēt Zuzes, Simbas, žirafes, "miermīlīgos" skaistuļus- nīlzirgus un, jā, skaisto, bildēs redzēto, jūru! No Tanzānijai piederošās salas Zanzibāras līdz Mombosai lidojums ilgst tikai 30 minūtes. Esam klāt, prieks neaprakstāms, eksotika vēl nemanāma, bet gan jau būs, ...būs skaisti! Prieku aizēno tās divas stundas, kas jāpavada īsā rindā, lai nokārtotu vīzas. Iestājamies visīsākajā no 6 rindām, taču pārējās sarūk ļoti ātri. Hahhaaa, ne viss ir tā kā izskatās!!  Mēs atkal gaidām uz nemākulīgo un lēno ierēdni.... Kam nav sanācis gaidīt, tas nav kārtojis vīzu pie mūsu puiša! Bet nav sliktuma bez labuma, jau sākam sarunas ar sev apkārt esošajiem cilvēkiem, kuri pēc tam arī kļūst par mūsu draugiem. Arī viņi dodas uz to pašu viesnīcu. Atrodot autobusu, saprotam, ka ne tikai mūsu jauniegūtie dragi, bet lielākā daļa mūsu lidmašīnas pasažieru dodas uz to pašu viesnīcu Vatamu ciemā. Sākumā gan (vismaz lidostā Itālijā) nojausmas par kaut ko tādu nebija. Jau sākas kenijiešu uzbāzīgā "Mancia, Mancia" dzeramnaudas prasīšana. Ielika bagāžas nodalījumā čemodānus un tūlīt viņiem mancia.. Nekā tev nebūs! Albatauram strādā un nabags kā tie, kuri ir bez darba, neesi.. Jūs domāsiet, ka mēs ļauni, bet es uzskatu, ka viņi ir uzbāzīgi. Viņi tūristiem visur un vienmēr prasa dzeramnaudu, pat lidostas tualetē. P.s. Mazs ieskats nākotnē...Kad dosimies prom no Kenijas, tad arī eleganti ģērbusies sieviete, kura liks aizpildīt papīrus, prasīs dzeramnaudu. Strādniece arī nepārbaudīs, vai tā meiča, kura stāvēs viņas priekšā, ir tā pati, kura būtu redzama pasē. Es viņai arī jautāšu:" Par ko tad Jums pienāktos dzermnauda?", bet viņa atbildēs: "Par to, ka Finito (pabeidzu)!!". Man patiks pēc tam noskatītites cilvēku sejās, kad viņa prasīs dzeramnaudu. Daži būs izbrīnīti, bet daži- dusmīgi,un citi atkal smiesies. Būs brīži, kad dzeramnaudu arī dosim, bet ne jau par neko. Tā lūk! Tad jau labāk par velti naudu iedot cilvēkiem, kam nav pat darba, jo viņiem patiešām ir grūta dzīve. Ceļš cauri Mombosai ir drausmīgs. Tas, remontu dēļ, ir neasfaltēts un vienās bedrēs. Satiksmes noteikumu ievērošana arī nav nekāda. Jāpiebilst, viņiem braukšana ir pa kreiso pusi, bet biežāk redzu, ka viņi brauc pa to pusi, kuru mēs Latvijā- tātad Labo . Nedomājiet, ka pa labo, bet - Labo (pa to, kurš labāks)! Mūs autobusā sagaida Nikodamuss (precīzu vārdu neatceros, šis tāds aptuvens), kenijietis, kas perfekti pārvalda itāļu valodu. Viņš teic, ka nekad nav redzējis tādus sastrēgumus. Mums, redz, ir pagādījusies šāda šaize. Manu izbrīnu un līdzjūtību izsauc aina ceļa malās- tā nabadzība, dzīvesveids, kas daļai kenijiešu varbūt ir arī pašsaprotama lieta. Kenija ir ļoti nabadzīga valsts, lai gan politiķi saņemot pārdesmit (mums teica, ka arī vairāku simtu tūkstošu peļņu, bet neticu..) tūkstošus mēnesī. Jāpiebilst, ka parasta strādnieka alga uz rokas ir tikai 50 eiras mēnesī. Tad nu katrs dzīvo, kā māk un var. Ir aplūkojamas arī skaistas villas, bet to ir maz. Tās galvenokārt pieder iebraucējiem, itāļiem, indiešiem, vāciešiem utt. Gids mums pastāsta, ka daudzi bagātie cilvēki šeit atraduši mājas pēc tam, kad viņiem bijušas problēmas Dzimtenē. Vairāk tās bijušas problēmas, ko atnesušas finansistu pārbaudes. Nikodamus saka, ka šoferi parasti saņemot lielākas algas, jo viņi izvairoties no nodokļu maksāšanas. Kā? Kurš tad to nezina! Arī policisti saņemot labu algu, jo ņemot kukuļus. Tur arī par braukšanu bez autovadītāja apliecības varot norēķināties ar policistu, samaksājot kukuli, un tā varot stūrēt un maksāt, līdz brīdim, kad kārtībnieki šoferi atpazīst un pāri vairs nedarot. Esot jāiemācās kļūt par policistu draugiem!!! Skaisti ir agaves lauki! Tos viņi apstādījuši vairākus simtus hektārus platībā. Sievietes ar sirpjiem pie laukiem cērt vai griež zāli, jo nejauši vai tīši iekļuvusi liesma varot izdarīt lielu skādi. Zinu, ka agavi Meksikā izmanto tekilas pagatavošanai, bet nepajautāju, ko ar to dara Kenijā. Wikipedia.com atrodu informāciju, ka kenijieši no tām gatavo auklas, cepures, paklājus, pītās mēbeles. Laikam jau tā ir citādāka šķirne un nekāda tekila vis nesanāk... Piestājam pie kāda lelumliela Baobaba. Nikodamus teic, ka tā esot viņa baznīca.Viņš ir ķļuvis par animisma sekotāju jo ticis izraidīts no katoļu baznīcas par šad tad iedzeršanu vai smēķēšanu. Interesanti, mēs dzīvojam citādāk...Viņš ir laimīgs, jo atradis savu īsto ticību. Daru zināmu,ka Kenijā liela daļa ir anglikānisma un kvekērisma ( par šo reliģiju neko nezinu, neatrodu) sekotāji-45%. Nākamās nozīmīgākās reliģijas ir katolisms-35%, islām-11%,tad seko hinduisms un vairākas viņiem tradicionālās reliģijas,tostarp jau iepriekš pieminētais anisms. Turpinot par lielo baobabu, gids saka, ka to nevarot apņemt pat 20 cilvēki. Nemēģinām aiziet pie koka, jo tur ir paliela zāle un, kas viņu zina, kas tai zālē mīt. Esam arī ļoti noguruši, lai sevi vēl piepūlētu. Vēlme pēc snaudas nāk virsū aizvien vairāk un vairāk.. Lidmašīnā negulēji, tad tagad būs tev snaust!! Nu ko, gulšņājam, cik varam un ik pa laikam uztvēram kādu no Nikodamusa stāstiem un kādus skatus laukā pa logu. Nikodamus nekad neesot bradājis pa sniegu, nekad nav izjutis -15 grādus, nekad nav bijis Itālijā, bet ļoti labi zina, kur atrodas Biella, mūsu jauniegūto draugu dzīvesvieta Itālijā. Mjaaaa. Te ož pēc meliem . Nikodamus saka, ka vairāki cilvēki Biellas esot viņa draugi, jo esot izpalīdzējis, kad tie reiz tikuši apzagti. Izrādās, pasažieri esot palūguši pilotiem lidot gar Kilimandžaro kalnu. Tie lidojuši arī, bet daudzi pasažieri saskrējuši pie logiem fotogrāfēt skaisto dabasskatu. Tajā pat laikā kādi citi esot pamanījušies pazagties. Ko nu vairs darīsi bez naudas Kenijā?? Viņiem bijusi izplānota Safari Blue, Safari apskate... Ko nu darīt, ja naudas vairs nav? Zagļi netika atrasti. Bet tad pēc vīzu nokārtošanas viņus autobusā pie lidosta sagaidīja NNNIkodamusssssssssss,kurš uzklausīja bēdu stāstu un izmaksāja Safari. Itāļi viņam par šo labsirdību pateicas līdz pat šobaltdienai... Es zinu, ka itāļi ir ļoti laipnu un pasakās par palīdzību, bet nezinu, vai stāstam ticēt. Tas bija pārāk skaists, lai būtu patiesība, bet gan jau viss reiz arī ir noticis.. Pēc 2 stundu braukšanas karstumā beidzot iestūrējam nabadzīgajā Vatamu ciematiņā, kur vieta atvēlēta arī mūsu viesnīcai. Pēc laiciņa piebraucam pie apsragātiem vārtiem, tiekam ielaisti iekšā, un pāris minūšu laikā sasniedzam apmešanās vietu. Tiek dziedāta Hakuna Matata!! Wooww, strādnieki un vadītāji mūs sagaida ar dziesmu! Cik skaisti! Te vārdi Hakunas Matatas dziedāšanai (music) Aiziet!!!!!! Jambo, Jambo, Bwana! Habari Gani? Mzuri Sana! Wageni Wakaribishwa Kenya Yetu. Hakuna Matata! Kenya Nchi Nzuri, Hakuna Matata! Nchi ya Maajabu, Hakuna Matata! Nchi Yenye amami, Hakuna Matata! Hakuna Matata! Hakuna Matata! Watu Wote... Hakuna Matata! ...Wakaribishwa! Hakuna Matata, Hakuna Matata! Patulkoju, lai saprastu dziesmas domu.. Čau, Čau,apmeklētāj! Kā klājas? Ļoti labi! Ārzemnieki ir laipni gaidīti Mūsu Kenijā. Bez problēmām! Kenija ir skaista valsts , Bez problēmām! Brīnišķīga valsts, Bez problēmām! Valsts pilna ar mieru, Bez problēmām! Bez problēmām! Bez problēmām! Visi te ir… Bez problēmām! Laipni lūgti! Bez problēmām! Bez problēmām! Pēc veldzējošas sulas baudīšanas tiek ierādītas arī istabas. Dodamies atpūsties, uz gultas ieraugām pirmo Petera sveicienu no ziediem un lapām- Laipni lūgti Kenijā! Pirmo dienu nekur nedodamies, otro arī nē, jo kur gan vēl vajadzētu doties, ja esam pāris metru attālumā no skaistas jūras un peldbaseina... Ēdiens šeit arī ir ļoooti labs. Ja, dodoties uz Keniju, bija nodoms atbrīvoties no pāris kilogramiem, tad drīz saprotu, ka tas nebūs iespējams, jo galdi bez maz vai lūzt pušu no gardum gardiem ēdieniem. Tie visi, protams, ir jānobauda.. Mango un pasifloru augļi (passion fruit) ir uz visiem 10!! Jūra ir tik silta, mīlīga, dzidra, bet beach boys - tik uzmācīgi un neatlaidīgi kā tādi čigāni. Ja dodamies pastaigā, tad apkārt diviem cilvēkiem “spieto” 6 līdz 8 beach boys un piedāvā iegādāties ceļojuma paketes uz Safari, Safari blue un Sardīniju 2. Cits mēgina pārdot kokosriekstus, cits rokassprādzes, lakatus, bet kāds jau veic gida pienākumus. Pirmās pastaigas laikā ar beach boys tiekam infromēti par cenu atšķirībām starp Alba Tour un beach boys ekskursijām uz Safari, par Isolu degli Innamorati (no itāļu valodas- Iemīlējušos sala) un Bruurupču salu. Mums tiek izrādītas murēnas, jūraszvaigznes, lodeszivs utt. Man sevišķi žēl paliek lodeszivs, jo, tā izjūtot bailes un piepūšoties, varot arī pārsprāgt. Viņi gan skaidro, ka ar zivtiņu viss būs kārtībā, jo tikšot ielaista atpakaļ okeānā. Ceru, ka tā.. Tagad mazs story par austerēm! Tās tur ir ļoti daudz. Izskatās, ka visa sala “Isola dei Innamorati” sastāv no koraļļa, kas pilns ar tajā iemājojušajām austrēm un citiem līdzīgiem radījumiem. Itāļi uz šīm vietām ik pa laikam dodoties, līdzi paņemot dakšiņu un citronu. Tā nu viņi tur ieturot delikatesi.....Paši kenijieši austeres neēdot. Viņiem negaršo arī garneles, astoņkāji un kalmāri. Šīs ekskursijas laikā kenijieši ik pa laikam izmet pa Hakuna Matata, kas nozīmē ” Nekādas reizes! “ vai “Viss kārtībā!”, “Bez problēmām!”. Saprotam, ka beach boys zina, kad viesnīcā ierodas jaunas grupas. Viņi mūs atpazīst arī pēc ādas krāsas. Ja neesmu nosauļojusies, tad nekur ekskursijās vēl neesmu bijusi un neko nopirkusi arī vēl neesmu.