Daži ieteikumi tiem , kas gatavojas apmeklēt Parīzi

Lai neatkārtotu daudzos sajūsmas pilnos aprakstus par Parīzi, dalīšos tikai dažos praktiskos ieteikumos, kas varētu Jums kādam noderēt apmeklējot šo patiešām daudzveidīgo, krāšņo un viesmīlīgo pilsētu. • Sākšu ar to, ka visiem, kas gatavojas apmeklēt Parīzi patstāvīgi, bez gida , iesaku pirms brauciena izlasīt brīnišķīgo Ritas Kadiķes- Skadiņas grāmatu „Mana Parīze”, J.Rozes apg., 2003.g., kurā atrodama ļoti vispusīga informācija par šo pilsētu. Es šo grāmatu paņēmu bibliotēkā. • Lidmašīnas biļetes ļoti izdevīgi var iegādāties Air Baltic interneta īpašajā piedāvājumā: mēs augusta vidū uz oktobra sākumu divas biļetes turp- atpakaļ nopirkām par 144 ls ar visiem nodokļiem. • Pēc zināma laika pavadīšanas internetā , man izdevās rezervēt brīnišķīgu viesnīcu – Family Hotel Residence ( 23,rue Fondary- 75015 Paris), rezervāciju veicu www.france-hotel-guide.com. Šīs viesnīcas divvietīgs numuriņš maksāja 48 eiro par nakti un tajā bez vispārpieņemtām lietām atradās arī elektriskā plīts, ledusskapis, televizors un trauki divām personām, arī katliņš un panna.Pie tam, ja nakšņosiet vairāk par sešām naktīm no visa rēķina tiks atskaitīti vēl 20 %. Tā kā nakšņojām septiņas naktis, divvietīgs numuriņš mums izmaksāja 38 eiro. Viesnīca atrodas 15 min gājienā jeb vienas metro pieturas attālumā no Eifeļa torņa. • Mēs Parīzē pavadījām septiņas naktis jeb astoņas dienas, tas mums šķita ļoti optimāls laiks, lai bez īpašas steigas apskatītu gan Monmartru, gan Latīņu kvartālu, Monparnasu, Defansu, vienu dienu veltītu Versaļai, brauktu ar kuģīti, apmeklētu Luvru u.tt. • Ielidojot Parīzē, no Šarla de Golla lidostas ļoti ērti līdz pilsētas centram var nokļūt ar satiksmes Roissybus, kas par 8.60 eiro bez pieturām aizvizina līdz Operai.Mazajā kioskiņā pie lidostas durvīm, pērkot biļetes Roissybus , ērti ir nopirkt arī Paris Visite transporta karti visiem sabiedriskā transporta veidiem 1,2,3 vai 5 dienām. Sīkāka informācija www.ratp.fr. Šī karte ietver arī vairākus atlaižu kuponus ( 25% atlaide braucienam ar kuģīti , 35% atlaide uzbraukšanai Monparnasas tornī u.c.) • Ja plānojat apmeklēt arī Versaļu, kas atrodas 23 km attālumā no Parīzes un ir sasniedzama ar vilcienu RER C , kas pietur netālu no Eifeļa torņa, pusstundā, izdevīgi ir vilciena stacijā iegādāties kombinēto biļeti par 21.45 eiro, tādejādi ieekonomējot ceļa naudu. Šī biļete ietver ceļu turp- atpakaļ un ieeju visos Versaļas pils muzejos. • Ja plānojat izmantot L’ OpenTour pakalpojumu, kas ietver sevī vizināšanos divstāvīgā atvērtā autobusā pa visām Parīzes ievērojamākajām vietām un audio gidu krievu un angļu valodā, iesaku šo braucienu uzsākt no rīta, jo biļete ir derīga visu dienu un jebkurā no daudzajām pieturām varat izkāpt un nākošajā autobusā braukt tālāk. • Noteikti iesaku apmeklēt arī Sentluī salu un šīs salas tāda paša nosaukuma galvenās ielas Berthillon kafejnīcā izstāvēt rindu, lai iegādātos brīnumgardu saldējumu.Tas tiešām būs tā vērts! • Katra mēneša pirmajā svētdienā ieeja Luvrā ir bez maksas. • Daudz noderīgas informācijas var atrast www.parisinfo.fr, šeit ir atrodama arī pašu nepieciešamāko vārdu audio franču valodas izruna. Ir vērts šos pamatvārdus iemācīties, jo franču prieks un atzinība to dzirdot ir neviltots. Astoņu dienu laikā , šo noteikumu pielietojot , mums ne reizi nenācās sastapties ar frančiem, kas nevēlētos runāt angliski. • Pārtiku gandrīz par Latvijas cenām var iegādāties pārtikas veikalu tīklā ED, kur cenas ir lētākas kā izdaudzinātajā Monoprix. Šāds pārtikas veikals ED atradās pavisam blakus mūsu viesnīcai, kas ļāva mums brokastis, pusdienas un vakariņas gatavot viesnīcas numuriņā, tādejādi ļoti ietaupot un vienmēr jūtoties labi paēdušiem. • Tā kā Parīze tomēr ir modes Meka, tad protams, gribas arī iepirkties. To ērti var izdarīt iepirkšanās centrā pazemē zem Defansas rajona, Forum les Halles iepirkšanās centrā ( metro Les Halles), iepirkšanās centrā pie metro pieturas Sevres Babylone, uz Rivolī ielas un protams arī Elizejas laukos. Lai arī oktobra sākums nav atlaižu laiks, es ļoti izdevīgi iepirkos Forum les Halles veikalā La Redoute. Ceru, ka kaut kas no visa augšminētā kādam arī noderēs un vēlu visiem , kas vēl tikai dosies uz šo brīnišķīgo pilsētu, lai jūsu ceļojums ir tikpat saulains un izdevies kā mūsējais.