Kazu celojums uz Kretu

Kaazu celojumaa devaamies 28. septembrii. No Riigas lidojums bija 6.00 no riita, tas ilga 3 stundas,likaas ka nekad neatlidosim!Atlidojaam uz Heerakleju, kur lidostaa muus savaaca autobuss, un nogaadaaja muus uz viesniicu. 4* viesniica Chrissi Amoudia atradaas 2,5 km no Hersonissos pilseetas. Viesniica ir pilniigi atbilstosha 4*. Numurinni ir kaartiigi, ar lielu gultu, TV, seifu, lielu balkonu ar skatu uz juuru. Liidz juurai ir kaadi 300 m. Atbraucaam uz viesniicu pulkstens 12.00,taa kaa numurinjsh veel nebija sakaartots,mees atstaajaam savu bagaazhu pie recepcijas un devaamies pastaigaa. Ejam uz juuru, pa celjam iegaajaam supemarketaa,paskatamies cenas, jau apmeeram uzzinam ko varam nopirkt daavanaas. Celjsh liidz juurai aiznem apmeeram 8-10 minuutes. Ir diezgan karsts, +28, uudens ir +25. Atnaakam liidz juurai, uudens ir shausmiigi saalsh, pludmale akmenaina, uz dvielja nemaz nevar paguleet. Nopeldamies un ejam atpakalj. Pirmais iespaids ir lielisks. Naakamajaa dienaa peec brokastiim ejam uz Hersonissos. Neliela pilseetinja, kas ir pilna ar tavernaam, klubiem, un veikaliem. Protams, ne vienam nepaejam garaam. Shaadi, skatoties vitriinaas,aizejam liidz juurai. Te atkal ir cita pludmale, ne tik akmenaina. Nopeldamies, uzkaapjam uz kalna, uztaisam dazhas bildes un ejam atpakalj uz centru. Centraa ieejam vienaa tuurisma agentuuraa un nopeerkam biletes uz kugi uz Santorini. Tas mums izmaksaa 180 eiro. Ir daargi, bet tas ir taa veerts. Pat draugi teica, ja neesi bijis uz Santorini, neesi bijis Kreetaa. Ir diezgan karsts, autobuss ir jaagaida ilgi, taapeec paneemam taksi, kas mums izmaksaa 7 eiro. Naakamajaa dienaa ar autobusu braucam uz Agios Nikolaos. Celsh aiznem apmeeram 45 minuutes. Pilseeta ir lielaaka nekaa Hersonissos, tajaa pat ir salduudens ezers, vieniigais Kreetaa. Ejam taalaak, un ieraugam kugiiti. Tas muus aizved uz Spinalongu, pussalu, kur ilgus gadus atpakalj dziivoja ar lepru slimi cilveeki.Brauciens ilgst apmeeram 3 stundas, un izmaksaa vienam cilveekam 8 eiro. Pa celjam kugiitis piestaaj pie laguunas, kur varam nopeldeeties briinumani tirkiizzilaa uudenii, pat lecot no kugja. Dodamies taalaak,pie Spinalongas. Tur gan ir ko redzeet un kur kaapt. Naakamajaa dienaa dodamies uz Santorini. Autobuss uz viesniicu atbrauc 5.40 no riita. Tas muus aizved uz Heerakleju, uz ostu. Tur mees ieseezhamies uz praamja, un braucam veselas 4 stundas vienaa virzienaa. Uz praamja gan mums piedaavaa brokastis un vakarinjas, un izklaides programmu. Atbraucam uz Santorni, muus savaac autobuss, un ved uz ekskursiju uz 3.lielaakaam Santorini pilseetaam. Eksursijas mums izmaksaa veel 50 eiro diviem. Pirmaa pilseetinja, Akritiri, kur ir tikai 280 iedziivotaaji, ir ar shauraam ielinjaam, uz celinjiem ir zilaas bultinjas,speciaali tuuristiem, lai neapmaldiitos. Naakamaa pilseeta ir Fira, Santorini galvaspilseeta. Tur apskatam slaveno Sv.Georgija bazniicu, ka arii tiekam pie pusdienaam vieteejaa tavernaa. Braucam taalaak uz pilseetinju Ia. No taas uz ostu muus aizved funikulieris. Varam izveeleeties arii daudz eksotiskaakas iespeejas, piemeeram eezeljus vai 588. pakaapienus, bet dodam priekshroku vieglaakajam. Lejaa muuz sagaida praamis,kas ved muus atkal uz Heerakleju. Viesniicaa esam ap 23.00. Taalaakais muusu meerkjis ir Knossos, Minotaura labirints. Tur nokljuustam atkal ar autobusu, kas mums izmaksaa 4 eiro, un ieejas biljete 6 eiro. LAbirints tur gan nekaads nav, ir tikai pilsdrupas, bet ar ljoti shauraam ejaam. Tur pavadam kaadas 10 minuutes un nolemjam apskatiit Heerakleju. Atbraucam uz centru un ejam uz molu,kur atrodas Veneciaanju cietoksnis. Priekshpeedeejo dienu veltam braucienam uz vieniigo palmu pludmali Kreetaa, Vai. Iziireejam automashiinu, kas mums izmaksaa 55 eiro un veel degviela kaadi 25 eiro. Celjsh ir ilgs, 130 km vienaa virzienaa, bet pa celjam piestaajam skaistaas vietaas, apeedam saldeejumu un braucam taalaak. Atbraucam uz pludmali, autostaavieta ir tikai par maksu, 4 eiro. Ejam nopeldeeties, pasauljoties, iziireejam uudens motociklu. Diviem tas izmaksaa 35 eiro uz 15 minuuteem. Ap 16.00 dodamies atpakalj. Tanii pashaa vakaraa dodamies uz Hersonissos uz diskoteeku. Ieejas visur ir bez maksas, tev ir tikai jaapeerk alkohols. Peedeejo celojuma dienu pavadam pludmalee, jo redzam ka nemaz neesam iedegushi:)Un piektdien dodamies maajaas. Atlidojam maajaas un te nu ir taa skaarbaa realitaate:)