Ar Easy Jet uz Berlīni

Nezinu vai tas patiešām ir LPP nopelns kā viņi minēja savā pašvaldību priekšvēlēšanu kampaņas reklāmas rullītī, bet tiesa, kas tiesa, ka ceļošana šobrīd LR iedzīvotājiem ir kļuvusi daudz pieejamāka. Kā piemēru varu minēt š.g. aprīļa spontāno ceļojumu uz Berlīni. Manu draugu pāris sērfojot internetā un apsverot iespēju kur aizbraukt, atrada lielisko Easy Jet piedāvājumu 30 LVL turp-atpakaļ uz Berlīni. Lai gan nebiju plānojusi nekur aprīļa vidū braukt, jo aprīļa beigās bija paredzams nemaz ne tik lētais brauciens uz Insbruku, tomēr no tādas iespējas bija grēks atteikties.... Līdz ar to 14.04.05. rītā 5 cilvēku kompānijā sēdāmies Easy Jet lidmašīnā un jau pēc 2 st slīpējām Berlīnes ielas. Kārtējo reizi varu tikai pateikt, ka Eiropas lielpilsētas, kurās ir metro ir tīrais atradums tūristiem - pat nesaprotot vācu valodu var ideāli vienkārši nokļūt visur, kur vajag (lai gan mīts, ka vācieši nerunā angliski ir pārspīlēts - jaunajai paaudzei tā vispār nav problēma, jebkurā gadījumā - katrs normāls latvietis, kurš ir savās kompānijās kādreiz spēlējis Mēmo Šovu, var samērā ātri, pareizi kustoties un žestikulējot, parādīt savu jautājumu;) ). Palikām 5 naktis Berlīnē, dzīvojām internetā norezervētā apartamentā (3 labas istabas, duša, WC) 20EUR no sejas par nakti. Prombraucot saimnieks iedeva savas koordinātes un solīja, ka nākošreiz pa tiešo varam braukt pa 15EUR no cilvēka. Mīnusi gan tajā apartametā bija tādi, ka 1) saimnieks pats arī mitinājās dzīvokļa tālajā galā 2) mūsu rīcībā nebija virtuves 3) saimnieks visu laiku lika saprast, ka mums ir jāuzvedās ļoti klusi ...:), mums gan it kā ne gluži tā sanāca, bet prombraucot tomēr tikām pat paslavēti, ka uzvedāmies labi:), tā nu ir - arvien vēl jārēķinās, ka normālās valstīs mums jau pa priekšu skries dzērāju Austrumeiropiešu stereotips .... Tātad 5 dienu programma, pēc ilgas cīņas starp komandas sieviešu un vīrīešu flangiem:)) tika nolemta sekojoša: 2dienas šopings; 3 dienas kultūrvēsturisku vietu apskate. Jāsaka, ka ar šīm 3 dienām bija stipri par maz, lai aizietu uz visām vietām kur gribējām. Domāju, ka darījām pareizi, ka pirmajā ekskursiju dienā no sākuma izbraucām 2stundu riņķi ar sight seeing autobusu - līdz ar to guvām vispārīgu priekšstatu par pilsētu, un pēc tam jau sākām apmeklēt vietas, kuras likās īpaši interesantas. Vietas, kuras, manuprāt, būtu jāredz: 1) Brandenburgas vārti un blakus esošais Reihstāgs; 2) Potsdamer Platz (Berlīnes jaunais, industriālās arhitektūras centrs - Sony Centrs, Daimler kvartāls ) 3) 3D kinoteātris (arī atrodas iekš Potsdamer Platz) - tiem kam bail no augstuma, iesaku sēdēt zemākajās rindās, jo man puse no filmas pagāja, ka es mēģināju pieķerties blakus sēdētājiem, lai nedomātu par to, cik vienkārši ir izvelties no krēsla, kuš atrodas gandrīz pie ēkas griestiem un lejā stāvā slīpumā aiziet citu skatītāju galvas. Nemaz nerunājot par filmu, kur es pusi no visa laika turēju acis ciet ...;) 4) Mākslas Forumu (arī netālu no Potsdamer Platz), lieliska/ milzīga, vismaz pa 30 zālēm izvietota senmeistaru mākslas kolekcija (Ticiāns, Rubenss, Batičellii utt.)- vajag paredzēt visu dienu. Kā mana draudzene teica, kad pēc pirmajām 3stundām, kad redzētas bija tikai 1/2 no visām zālēm, bet kājas jau atteicās klausīt - bija jāiziet uz mākslas ievērtēšanu pēc izmēriem - skatījāmies tikai uz lielajām gleznām ...:)) 5) Blakus Forumam ir Jaunā mākslas galerija - ar ļoti avangardisku mākslas piedāvājumu -ne visu es sapratu. Bet par to tur ir daži Pikasso darbi, E.Munka u.c. diezgan vērtīgu sava laika īpatņu darbi. 6) Berlīnes ZOO - PROTAMS!! Daudz tādu zvēru, kuru Rīgā nav, un pie tam tā burvīgā sajūta, kad Tu prakstiski nemani, sētas, režģus, nožogojumus - dzīvnieki liekas tik Tuvu ka ar roku var aizsniegt (dažus arī patiešām var :)). Lieliska lielo kaķu izlase (jaguāri, lauvas, leopardi..) 7) Berlīnes manuprāt viens no simboliem - sabombardētā un pēc kara neatjaunoti iekonservētā baznīca ar nolūzušo torni - katrs to noteikti kādā bildītē jau ir redzējis. Pie tam!! tas ir lielisks orientieris, ka atrodaties uz galvenās šopinga ielas Ku-dammes ...:))) Nobeidzot stāstu, neliels komentārs par šopingu - pēc tā, kad redzēju cenas Vācijas veikalos, un pēc tā cik tas ir vienkārši ar to pašu Easy Jet aizbraukt līdz piem. Berlīnei - es atsakos no iepirkšanās Latvijas apģērbu veikalos - apģērbi šeit ir ar vismaz 50% uzcenojumu, mazā izvēlē un pārsvarā gadījumu no Eiropas valstu iepriekšējās sezonas kolekcijām. Es tiešām ceru, ka ar šādām ceļošanas iespējām - mainīsies arī Latvijas apģērbu tirgotāju attieksme pret patērētāju.