Hainantrips 2012 jebšu Soļi dienvidjūras pērļu rotā. 1. daļa

Hainantrips 2012 jebšu Soļi dienvidjūras pērļu rotā. Ceļo: Uģis & Sabīne Maršruts: Sjamena – Šendžena – Honkonga – Makao – Džūhai – Dianbai – Haikou – Sanja – Haikou – Guangdžou - Sjamena 1. daļa 17.01Ir Janvāris 17. un laiks doties jaunā gada svētku brīvdienās. Lai arī Jaunais gads pēc mūsu saprašanas jau sagaidīts. Te lielajā Ķīnas zemē gada lielākais pasākums vel tikai priekšā. Par godu šoreiz Ūdens Pūķa gadam mums piešķirts divnedēļu atvaļinājums. Platākam smaidam vakar darbā izmaksātas prēmijas. Vienvārdsakot, apstākļi perfekti, lai dotos plašizglītojošā un aizraujošā 10 dienu ceļojumā gar Dienvidķīnas jūru līdz Sanya un atpakaļ. Ieturot tradīciju, šis būs Hainantrips 2012 jebšu „Soļi dienvidjūras pērļu rotā”. Nosaukums raksturo Dienvidjūras piekrasti kā virteni(rotu), kur pilsētas, vietas ievērto pērļu lomā. Pērles mēdz būt maziņas, novārtītas un netīras, kā arī senas, tradicionālas, košas, lielas, pārsteidzošas, krāsainas un pat kantainas, bet nu par visu pērc kārtas. Ceļu sākam Sjamenas dižpilsētā. Šeit ar sievu dzīvojam jau pusgadu, strādājam, atpūšamies. Sjamena arī ir Dienvidķīnas jūras ziemeļstūris. Sjamena(Xiamen) – Pērle liela, bet ne milzīga. Gaišzila augšpusē, jo šeit ir tiešām zilas debesis(salīdzinoši Ķīnai). Koša un augoša viduslente, kas parāda lielo ļoti netālu esošās un rietumnieciski izaudzinātās Taivānas ietekmi, arī manāmo pilsētas turību. Lejpusē savijas ar sarkanīgu Ķīnai piestāvošo pamatdaļu kam apkārt smilškrāsas garoziņu simbolizējot pieklājīgās pludmales. Pirmais, ka reāli nogulējām startu. Ap pusdienslaiku tik tikām no mājās ārā. Kā jau pierasts, stopējam. Doma šodien tikt līdz Šendženai. Tas gan patālu(~600 km), taču noejams ceļš, ja iet. Tā arī gandrīz sanāca, ka jāiet kājām, jo nevedās īkšķošana un 4 stundu laikā bijām veikuši nedaudz vairāk kā 50 km. Jūtot krēslas tuvošanos kāpām autobusā uz pusceļā esošo Šantou. Autobus guļošais, mans pirmais šāds vedējs un jāatzīst ka nebij slikts. Lai arī pilnībā izstiepties nesanāca, vieglā zigzagā pat sanāca nosnausties. Braucot iebraucām ne tikai Šantou bet arī piķa melnā naktī. Izlēmām padoties ērtuma vilinājumam un kāpām nākošajā autobusā uz Šendženu. Šai izvēlei par labu nospēlēja arī labās ziņas, ka Šendženā mūs sagaidīs Marija. Tur būs naktsmājas, vakariņas, labi ļaudis un rīt Honkonga rokas stiepiena attālumā. Lai arī nakts, bānis pārpildīts. Brīvdienas tikko sākušās un Ķīniešu jaunais gads ir pasaulē lielākā ikgadēja cilvēku kustība. Visi dodas uz mājām laukos, pie vecākiem utml. Katrā ziņā riktīgs trakums. Visas vilciena biļetes izpirktas jau labu laiciņu iepriekš. Kā vēlāk noskaidrojās, arī lidojumos gandrīz nav brīvu vietu. Šais dienās Ķīna kūsā nepajokam. Mūsu šoferīši, šķiet, izgājuši autobusa vadītāju superskolu, jo apdzinām visus. Tos dažus, kas mūs apdzina, vienmēr noķērām un atriebāmies. Autobusa spidometrs bieži vien rādīja maksimālo ātrumu 120jūdzes/h(193km/h). Divreiz bija bailīgi, jo kāds neprātīgi izdomāja piebraukt priekšā. Kopumā pozitīvs brauciens. Šendženā gan esam ap pusvieniem naktī. Veikli atrodam īsto kvartālu. Satiekam Mariju un esam mājīgā dzīvoklī. Marija un Valters, līdzīgi kā mēs, ved savas dienas Ķīnā, pasniedzot angļu valodu. Pamielojamies ar perfektu naktszupu. Gudras pļāpas un dodamies pie miera. 18.01Izguļamies perfekti, arī ilgi. :) Te ir tik silts! Lai arī Sjāmenā nav ziema kā ziema, ir tomēr vēss un, it sevišķi lietainās dienās, ir drēgni, temperatūrai noslīdot līdz 10 grādiem. Brrr kā esam izlutinājušies :) . Šendžena sagaida ar supersaulainu rītu, glītām kalnu pamalēm un patīkamu garstāvokli. Daudz gan te neplānojam būt. Izejam ielās, izstaigājam netālo Lizhi parku, kur mūs pārsteidza vidējā gadagājuma kungs, kurš svilpoja, kā vesels putnu koris. Nopietni, man likās, ka tie ir kādi pieci, seši dažādi putnēni. Čailis bija sava veida profesionālis. Šendžena(Shenzhen) – Pērle milzīga. Zilais tonis viegli blāvāks, taču pietiekoši košs. Nedaudz līdzīga Sjamenai, tik Taivānu nomainot pret Honkongu un pludmales pret kalnu pamalēm. Apslīpēta, viegli kantaina augsti stūraino māju stūru dēļ. Pietrūkst senatnīguma. Pāris gardumi pusdienu devai, sapaunojamies, atvadamies no savējiem un ar metro sākam pailgo ceļu uz kapitālistisko Honkongu. Nav nemaz tik ātri un vienkārši ieiet Honkongā. Gari tuneļi, pasu kontroles, visas tās imigrācijas lapeles. Esot še pirmoreiz, šķita tas viss veiklāk. Lai vai kā, ap 16:00 esam Honkongā. Iegādājāmies vietējo simkarti. Sazinam Couchsurfinga hostu, Jaunzēlandieti Džīnu. Ap 8 sarunājam kontrollaiku. Nokļuvuši centrā, dodamies ielās. Viss it kā perfekti, taču tāds nemiers, ka visur pārpildīts, un visi zina, kur viņi iet starp šīm spīdīgajām mājām. Mēs tik kā tādi palēninātie, kam nesanāk saprast, ka tā pilsēta, lai arī varena, ir īstenībā samērā maza un, paejot 10 minūtes, jau esam tālu prom uz kartes. Honkonga(Hongkong) - Ņirboša, pārpiepildīta, krāsaina pērle, liela(augsta). Diezgan ļoti stūraina, dēļ debesskrāpju galiem. Pamielojušies Honkongas gaumē, dodamies uz kuģu piestātni, kur jāņem peldošais sabiedriskais transports uz Discovery līci. Šai vietā dzīvo pamatā ārzemnieki. Te nav mašīnu, ir visādi rietumnieku labumi, kā kebabs, tenisa korti, utml. Esam gan nedaudz paguruši un diezgan veikli dodamies uz nozīmēto ēku. Prieks satiekot jauko Jaunzēlandiešu pāri. Izdušojamies, iekārtojamies ērti. Seko ierasti pozitīvā ceļotāju vakarruna, kas ievelkas, jo ir par ko runāt un ir par ko pasmieties. Patīkama atmosfēra. Miegs. 19.01Mostamies agri. Mūsu namsaimniekiem jādodas uz darbu, un mēs izlemjam arī doties pilsētā ar plānu šodien vēlāk pārcelties uz Makao. Diena saulaina, pat karsti. Nezinam gan, kur īsti iet un ko vispār te Honkongā darīt. Esam tomēr pieraduši pie Ķinas lētuma, un nav arī laiks neierobežots. Padomājam par visām iespējām, pabrokastojam un izlemjam kāpt tai smiekīgajā divstāvu tramvajā un braukt ekskursijā, ar domu līdz Viktorijas parkam. No tramvaja loga viss labāk redzams. Visur ir cilvēki. Patīkams vispasaules ļaužu mikslis, tik žēl, ka visi kaut kur steidzas. Pilsēta gan neticami ērta saviem gabarītiem. Visi autobusi, tramvaji ir divstāvīgie, mājām stāvus nemaz nevar izskaitīt. Ir iespaidīgi. Lielā Ķīna cenšas, ceļas, bet te tas viss ir iespaidīgāk, varbūt tamdēļ, ka vairāk koncentrēts. Mums gan mazliet par modernu. Izštukojam doties uz Makao, tas ir tāds nezināms radījums. It kā portugāļu, it kā ķīniešu, it kā tur super kazino, dzirdēts arī par nabadzīgiem rajoniem. Ņemam ātrlaivu un dodamies izpētīt, kamēr vēl gaišs. Honkonga detaļās paliek citai reizei. Makao pārsteidz. Pirmkārt, ar savi portugālismu. Autobusu saraksti nav angliski, ir ķīniski un portugāļu valodā. Ielu nosaukumi, zīmes. Mums jau ļoti patīk – ir beidzot kaut kas savādāks. Nolikuši somas pie naktsmājas durvjusarga, dodamies uz Makao vecpilsētu. Tūrisma kartē jau manāmas smukumsmukās bildes. Baznīcas, mūri, bruģis, strūklakas... liekas, ka būs labs. Un bija perfekti. Varbūt ilgstošās būšanas Ķīnā dēļ, taču gandrīz viss patika. Nebūtu tik daudz tūristu tieši centrā, būtu vispār perfekti. Arī cenu ziņā viss patīkamāks pēc Honkongas. Makao - Ne tik liela un koša kā iepriekš minētās, taču ļoti skaista, ar mums saprotami vēsturisku dekoru, rotāta ar grandiozo kazino stariem; personīgi mans pērļu favorīts, iesaiņots ar portugāļu mēles gravējumu lenti . Ļoti patika vienkārši nosēsties pie strūklakas, skatīties uz gārām ejošiem ļaudīm, eiropeiskajām ēkām, mani fascinējošo bruģi, vai pie sena mūra atspiest muguru un malkot SanMiguel aliņu, uzkost siera karstmaizi. Es esmu Eiropā un jūtas labi. Bijām domājuši apciemot kādu kazino, lai lielo naudu laimētu, bet nu pagaidām lai paliek. Lai vel pakrājas. Ap pusvienpadsmitiem, sasniedzot naktsmītni, bijām jau noguruši priecāties :) Šonakt paliekam pie Džastina no Velsas. Kurš Makao strādā cirkā kā skatuves darbinieks. Liels ceļotājs ar nebeidzamiem stāstiem un ļoti omulīgu kaķeni uz balkona. Vakarpļāpa un miegs.