Rudens sajūtu meklējumos

Rudens sajūtu meklējumos. Iedomājies, Viņš atkal ir klāt! Vai tu jau pamanīji? Es to papilnam izbaudīju pagājušo sestdien, svētdien. Pirmo sveicienu no Viņa saņēmu agrā rīta stundā autobusu pieturā. Stāvēju savās domās iegrimusi un pēkšņi... man pie kājām lēni nodejoja, jā, nevis nokrita, bet tieši nodejoja, krāšņa kļavas lapa. Paskatījos uz augšu – stāvēju zem 100 gadīgas kļavas, tik košas un krāšņas, ka neviļus pasmaidīju, paklanījos kokam un klusu pateicos par skaisto rudens dāvanu. Tas bija tikai sākums Viņa sveicieniem un sajūtām, jo devos uz kārtējo LUTK Mārtiņa piedzīvojumu pārgājienu, šoreiz uz Alūksnes pusi Kornetu Peļļu apkārtni. Bija tik patīkami atkal satikt Ansi, Viju, Ēriku un vēl ap 70 piedzīvojumu alkstošus rudenīgo noskaņu meklētājus. Dažu stundu braucienā ar autobusu tā tik vien paspējām padalīties iespaidos par lielajiem vasaras piedzīvojumiem. Kornetos mūs sagaidīja sava novada patriots, mūsu gids Jānis, kas 2 dienas vadīja mūs rudenīgo sajūtu meklējumos. Nākošo sveicienu no Viņa saņēmām ar mirdzošo, draiskulīgā pērļu virknē izmētāto Kornetu ezeriņu vēso ūdeni. Dziļajās gravās saule spoguļojās dzidrajos ezera ūdeņos. Dažiem no ceļotājiem ūdens bija pietiekoši silts, vai arī paši bija tik sakarsuši kāpelējot pa stāvajiem ezeriņu krastiem, ka pavisam tieši vēlējās izbaudīt ūdens vēsos pieskārienus, ņēma un izpeldējās. Tik patīkams un dažādu sajūtu pilns bija šis Viņa sveiciens. Skarbāku, atvēsinošu, vējainu sveicienu saņēmām no Viņa Drusku pilskalna virsotnē un Dēliņkalnā. Tomēr krāšņais rudenīgo nokrāsu bagātais skats, kas paveras uz apkārtni no abiem kalniem dažiem izsauca skaļus sajūsmas apliecinājumus, citi klusi to baudīja atlaižoties vēl zaļojošā zālītē. Pa druskai no visām varavīksnes krāsām, tāda bija Viņa šī sveiciena krāsu gamma. Staigājot pa Kornetu Peļļu lielceļiem un takām ik pa laiciņam nācās apstāties, lai fotogrāfijās fiksētu Viņa īpašos mākslas darbus – atsevišķus krāšņus rudenīgos tērpos ietērptus dižkokus. Cik Viņš bagāts un nesavtīgs! Viņš netur savus šedevrus personīgajās mākslas galerijās, kur citiem tie nav pieejami, vai apskatāmi tikai par naudu. Viņš tos izliek apskatei visiem , kam vien ir tāda vēlēšanās un iespēja. Kad pirmās dienas vakarā pēc sātīgām saimnieces gādātām vakariņām un pirts gājām atvēsināties, saņēmām vēl vienu neaprakstāmu, tikai pašam baudāmu Viņa sveicienu. Pēc saules piepildītās dienas, vēsais vakars tuvējās ieplakās gaisu bija pārvērtis pasakainā miglā. Noguruši, bet apmierināti sēdējām pirts terasē, veldzējāmies un baudījām skaisto skatu. Gulējām Veclaicenes pamatskolas sporta zālē. Tur bildēs uz lielā ekrāna priecājāmies par saviem un citu lielo vasaras ceļojumu iespaidiem Itālijā un Slovēnijā. No rīta saņēmām lielu sirsnības devu no skolas muzeja vadītāja Ēvalda kunga. Nelielā telpā tā vienkārši un sirsnīgi izkārtotas iepriekšējo gadsimtu skolas lietas un apkārtnei raksturīgie mājsaimniecības piederumi. Atsevišķā plauktiņā izvietotas skolas ievērojamāko absolventu piemiņas lietas. Bet sirsnība, kas aumaļām plūda no muzeja veidotāja un dvēseles Ēvalda kunga vēl ilgi mūs sildīja uzsākot rudenīgo sajūtu meklējumus vēsajā 2.pārgājiena dienas rītā. Visās varavīksnes krāsās zaigojoši rasas pilieni vēl arvien zaļojošā zālājā. Tāds bija Viņa 2.dienas rīta pirmais sveiciens. Pārējie Viņa sveicieni papildināja jau 1.dienā notverto sajūtu gammu. Trūkst vārdu, lai tās sajūtas, ko saņēmām no Viņa, aprakstītu vārdos. Nav arī nepieciešams, jo vislabāk tās izbaudīt pašam. Jā, Viņš prot pārsteigt un katru reizi savādāk. Ja arī tu meklē rudenīgas noskaņas un vēlies meklēt un baudīt Viņa sveicienus, tu vēl vari to paspēt kopā ar LUTK Mārtiņu 13. un 14.oktobrī dodoties uz Nīkrāces apkārtni. Tuvāka informācija www.icelo.lv. Rudens sajūtas meklēja un Viņa sveicienus kopā ar pārējiem baudīja Dzintra Busenberga