Āfrikas atklāšana - sākam ar Maroku!

Vairāku lielu un apaļu jubileju sakarā ņo bērniem, radiem un draugiem mums ar vīru tika uzdāvināts iesākuma kapitāls ziemas ceļojumam uz kādu vasarīgu vietu. No sākuma domas grozījās ap Kanāriju salām, grozījās, grozījās - kamēr nezin kādā veidā pēkšņi atdūrās Agadirā. Un tā - jau rudenī iegādātas biļetes ar Ryanairu caur Briseli uz Agadiru, rezervēta viesnīca ar transfēru no/uz lidostu....un gaidām janvāri!

Ielidojam Agadirā - asaras saskrēja acīs jau ieraugot lidostas teritorijā krāšņi ziedošos krūmus, puķes un vējā plīvojošās palmas.

Kaut arī mūsu atrašanās Agadirā ilga tikai nepilnas 5 dienas - tās bija skaistas un relaksējošas, mainīja daudzus priekšstatus par Āfriku un tās cilvēkiem, sagādāja jaukus brīžus ko atcerēties.

Dažas manas atziņas (citiem noteikti jau zināmas - man atklājumi):

- Marokā apkalpojošais personāls (taxi šoferi, viesnīcā, veikalos) - runā pārsvarā 4 valodās- bez savas dzimtās arābu vēl franču, vācu un angļu;

- ar vācu valodas zināšanām sarunvalodas līmenī var gauži labi iztikt, labāk, kā ar angļu, jo galvenie tūristi ir no vācijas un polijas;

- Agadiras Medina - vieta, ko noteikti vajag apmeklēt! Te amatnieki strādā un pārdod savus izstrādājumus. Ļoti interesanti!

- Apmeklējā Taroundotu - lielais tirgus vecpilsētā. Bez gida es laikam baidītos tur iekšā laisties - nu tādi labirinti, ka nezini uz kuru pusi ārā tikt! Bet interesanti gan!

- Dienas janvārī vidēji siltas - 18-21 C, pēc saules rieta ap 18.00 strauji kļūst auksts, naktī ap 6-8 C. Var sauļoties pie baseiniem viesnīcas teritorijā vai aizvēja vietās - no okeāna vienmēr pūš spirgts vējiņš.

- Kaulēties, kaulēties un vēlreiz kaulēties! Nu man tas nav ierasts un atstrādāts process - taču arī neskatoties uz to, man izdevās privātu taxi tūri pa Agadiru (3 st.garu) nokaulēt no prasītiem 150 dirhamiem (MAD) uz 100 dirhamiem (~10 EUR), prasīti 120 dirhamu vietā par 1 pāri ādas čībiņu samaksāju 110 dirhamus par 2 pāriem utt. ;

- Kaut arī janvāris skaitās ziemas mēnesis, Marokā viss zied un plaukst! Lietus periodi esot novembrī-decembrī, aprīlī. Tad piepildās pašlaik izsusējušās upes, jo no kalniem saskrien ūdens.

- Cilvēki vienkārši neticami laipni, pieklājīgi un atsaucīgi. Sveicinās, smaida, arī piedāvā preces, bet ne šausmīgi uzbāzīgi: sāk vienmēr ar apjautāšanos, kā tev iet, vai labi, no kuras valsts esi utt., un tikai tad, kad saruna jau iesākusies, piedāvā savu preci. Ja noteikti pasaki "nē" - tad līdz nākamai reizei atkāpjas. Ja apjautājies par cenu, sākas tirgošanās, bieži paprasa - kāda tava cena. Tad esi sprukās - var gadīties, ka tirgotājs ar sajūsmu pieņems nosaukto cenu, un tas nozīmē- pārāk lielu piedāvāji!

-Staigājot pa pilsētu gaismā vai tumsā - ļoti droša sajūta. Arī varas pārstāvji-policisti, žandarmi, apsargi bieži sastopami - nemaz neliekas draudīgi, nelaipni vai varu demonstrējoši, kā tas nereti pie mums.

- Naudiņu samainīt viesnīcā bija ļoti vienkārši un pēc labāka kursa, kā lidostā. Vajag jau nedaudz vietējo naudu, taču viņi visur un labprāt ņem EUR pēc kursa 1:10. Tā viņi drusku piepelna klāt, jo piemēram mūsu viesnīcā kurss bija 1 EUR=10,84 MAD.

- Janvārī ir apelsīnu, mandarīnu ražas laiks! Ak, cik tie gardi, ja nāk īsu ceļu no lauka!

Vienīgais trūkums - sarežģītais atlidošanas process ar Ryanair, kas ir pārāk garš, ar pārsēšanos Briselē un piedevām Ryanaira riskiem - atceltiem lidojumiem jau pēc biļešu iegādes un līdz ar to papildus sarežģījumiem, jo tam nav savienotie lidojumi. Iespējams, jāmeklē drošāki lidojumu savienojumi.