Dažādība - no nekurienes līdz kurienei

Kaut kā Kaukāzas reģions mani saista jau kādu gadu, šķiet kaut kas nezināms un noslēpumains, kaut vai atceroties krievu filmas „Briljanta roka” un „Kaukāzas gūstekne”. Tādēļ divreiz nedomāju piesakoties apmācībām Baku, Azerbaidžānā. Aizbraucu septembra otrajā nedēļā, un sapratu, ka tur dzīve pavisam cita. Baku pa nakti plus 25, tātad dienā vēl karstāk. Tur tāda interesanta dzīve - putekļi, naftas smaka sasūkusies drēbēs, braukšanas noteikumi neeksistē un taksometru vadītāji, kas stūrē savus uztjūnētos žigulišus, vēl cenšas ieskaidrot, ka tie kājāmgājēji galīgi nelaiž mašīnas, bet pat pa zebru nevar šķērsot ielu, jo jāskraida un jālavierē starp mašīnām un jācer, ka kāda tomēr piebremzēs, lai tu paspētu neuzskriet tai virsū :)). Karstums un mitrums - tie ir vārdi, kas lieliski raksturo Baku un tās klimatu, mežonīgi liela gan pilsēta, gan dažādības - ļoti liela nabadzība un bagātība. Tik daudz žigulīšus savā dzīvē neesmu redzējusi, tāpat kā Lexus markas automašīnas. Kaspijas jūra, kalni, stepes - sajūta kā nekurienē, un vēl biju aizbraukusi uz 60km attālo Gubastanu - sakrautiem akmens klučiem, kas ir nezcik miljonus gadus veci un apzīmēti. Un netālu no šiem kalnu krāvumiem atrodas aktīvie dubļu vulkāni, kas rada sajūtu, ka atrodies uz mēness, jo, lai cik tālu skatītos nekā nav, viena vienīga stepe un kaut kur tālumā mirguļo saule Kaspijas jūrā! Braukt vai nebraukt, tas jau ir katra paša ziņā, taču jauna pieredze ir jauna un derīga pieredze, arī man. Ja viss izdosies, kaut kad uz pavasara pusi došos tuvāk Kaukāziem, uz Šeki pilsētu, kas atrodas valsts Ziemeļrietumos.