Seišelu salas - jeb pasakas Indijas okeānā...

Sāksim ar to - Nejauši meklējot aviobiļetes tika atrasta laba cena lidojumam,un tad nu izdomājām ka šī būs tā reize kad dosimies Indijas okeāna virzienā lai apskatiitu Ēdenes dārzus.Lidojām no Londonas ar aviokompāniju Emirates tranzītā caur Dubai,un nu pēc 13 h kopējā lidojuma esam Mahe Island (SEZ) Ceļojuma ilgums 13 dienas neskaitot ceļu ( 9 - 22.janvāris ) Seišelu salas dēvē par paradīzi, Ēdenes dārzu, par skaistākajām salām pasaules virsū.Pēc apmeklējuma jums droši varu teikt, ka tās bija smukākās salas ko man nācās redzēt.Visbagātāka augu,dzīvnieku ,putnu un zemūdens valstība,kas mani pārsteidza ar katru dienu kkas jauns.Granīta akmeni,balto smilšu pludmales,kas stiepjas pat kilometriem,neapdziivotas salas apkārt ar kokosriekstu palmām,pats galvenais maz tūristu šinī laikā,tas bija tas ko biju meklējis lai justos pāris gadsimtus atpakal :) Pats galvenais ceļojuma mērķis bija vientuļas pludmales,neskartas dabas vietas,neapzīvotas salas,lai izbaudiitu vientulību ko daba spēj dot,bet ne vienmēr līdz šīm vietām ir viegli nokļūt,jāmēro kalni un takas kur slēpjas šie dārgumi :) Galvaspilēta - Viktoria Valūta - Seišelu rūpija (SCR) , 1 EUR - 17 SCR,apmaksai tiek pienemti arī USD,EUR un GBP,bet izdevīgāk samainīt naudu uz rūpijām,jo tad būs izdevīgāks kurss ja maksāsiet valsts valūtā. Valoda - Kreolu,Franču un Angļu.(visi brīvi runā angliski jo kā zināms Seišelas bijusī Britu kolonija līdz 1976.gadam.) Reliģija - katoļi (90%), anglikāņi (8%) Transports - var īrēt mašīnu (50 EUR dienā) lai izbrauktu visas publiskās pludmales un pazīstamākās vietas,bet Mahe salu var izbraukāt vienā dienā,bet braucot ar mašīnu daudz ko neredzēsi,tāpēc tādu domu atmetām.Sabiedriskais transports arī kursē,lēts 5 (SCR) rūpijas.Ērtākais veids lai nokļūtu galamērķī,bieži vien tika izmantots. Viesnīca vai naktsmājas -cenas no 50 līdz pat 1000 EUR un vairāk.Uz Mahe salas mēs palikām vidēji pa 70 EUR diennaktī.Viesnīca mums bija rezervēta tikai 1nedēļai uz galvenās Mahe salas.Otro nedēļu uz Praslin un La Digue meklējām uz vietas.arī tur vidēji var atrast 50-80 EUR pa diennaktī.Ja braucat varat nepārdzīvot ar rezervācijām iepriekš,jo uz vietas atradīsiet lētāk pie vietējiem, ja vien nemeklējat 5* viesnīcas ar pilnu komfortu. :) Un īsumā kā tad mums gāja, ko tad vērts apskatīt un kur pabūt apmeklējot Ēdenes dārzus. Pirmā diena - apmetušies bijām viesu mājā 4km no lidostas salas austrumu daļā,pirmajā dienā bijām saguruši no ceļa,bet tapat paspējām izpētīt apkārtni un pabūt divās pludmalēs Turtle Bay,kas ir zvejnieku pludmale un laivu piestātne.Otra pieturvieta kur atpūtāmies ir skaistā Anse Royale,3 km uz dienvisu pusi,ko ieskauj granīts un palmas. Otrā diena - rīts sācies un dodamies uz labi pazīstamo un populārāko salas pludmali Baie Beau Vallon, atrodas salas ziemeļrietumos,viss kā pasakā,tirkīzzils ūdens un palmu valstība.Un tad es nodomāju - vai tiešam es tur esu un redzu to visu,neticami.Dienas otrā pusē dodamies uz Nacionālo parku Anse Major līdz kuram jāmēro 2km pa kalnu takām,par pavadoni mums bija pieteicies vietējais policists,kurš iepazīstināja mūs tuvāk ar dabu un pildīja gida pienākumus.Esam klāt pie Anse Major pludmales,tur bija tikai viens Ungāru robinsons un vairāk neviena cita cilvēka,ko tādu biju redzējis tikai bildēs un sapņos. Ieteikums būtu,jāuzmanās no karstās tropu saules ejot kājām,lietojiet aizsargkrēmus. :) Trešā,ceturtā diena -ceļamies 6 no rīta lai dotos uz dienvidu pusi, izmantojot vietējo busu.Nonākam Baie Lazare ciematiņā,tūristu te nav ,tikai krabji un mēs.Vēlāk dodamies uz Anse Takamaka ,apmēram 800 m gara snorkelēšanas paradīze.Nākamo visu dienu veltam salai - Therese un tās dabai.Skaistākā paradīze ko bija redzējušas manas acis,atrodas 10 min braucienā ar laivu.Neviena cilvēka,tik mēs divi vien.Pavadījām uz salas gandrīz 6h un pirmās 3h baudījām dabu divatā,vēlāk gan bija saradušās dažas tūristu laivas,bet tas īpaši netraucēja. Jārēķinās ka laivu pārbrauciens maksās vidēji 100 EUR uz so salu,bet tas bija to vērts. :) Piektā,sestā diena -Apmeklējam botānisko dārzu kas atrodas galvaspilētā Viktoria-ieeja 12 EUR,šī bija pirmā apmākusies diena,piemērota pastaigai pēc karstajiem saules stariem.Iepazīstam arī galvaspilsētu Victoria,apmeklējot vietējo tirgu ,apskatam slaveno pulksteni pilsētas centrā.Nākamā diena atkal saule,karstums un laizam uz viļņoto Machabee beach salas ziemeļu augšgalā.Šinī pludmalē jābūt īpasi piesardzīgam ,jo vilni ir tik lieli ka peldoties velk tevi atpakal okeānā.Parasti tādās vietās patrulē kāds kārtibas sargs,kas uzpasē pārgalvīgos tūristus. Septītā diena -pēdējā diena uz sīs salas.ir mākoņains laiks un piemērots lai apmeklētu Ste Anne Marine National Park,ekskursijas cena 20 EUR cilvēkam.Kopā ir 5 salas kas ietilpst šajā parka zonā.Tā nu nedēļa ir galā,apskatīts un pabūts uz šīs salas viss ko meklēju. :) Astotā diena - ļoti agrs rīts, 7-00 dodamies uz ostu Victoria lai dotos uz Praslin salu.pārbrauciens 45 min.izmantojam Cat Cocos prāmju servisu.cena 40 EUR pers. vienā virzienā. Praslin ostā pie vietējās meitnenes ,kas piedāvā auto īri sarunājam Self Catering villu Anse Possession pludmalē ,salas ziemeļu daļā.Šajā dienā apmeklējam pagājušā gada bēdīgi slaveno Anse Lazio pludmali.Kā zināms tiesi sajā pludmalē pēc haizivju uzbrukumiem dzīvību zaudēja divi Britu tūristi :( ,kas šajās salās notiek vidēji reizi 50.gados,pēc vietējo stāstītā.Tā ka skaistums mēdz būt ļoti bīstams. Devītā diena - sodien izmantojam sabiedrisko transportu lai nokļūtu paradīzes nostūros.Cik mums zināms skaistākās pludmales atrodas salas ziemeļu dāļā.Dodamies uz Anse Petite Cour,200 m gara palmu pludmalīte ,kas ieskauta granīta klintīs.Un tad es nodomāju:ak dievs cik te ir skaisti,man nekur vairs negribas braukt :) Dienas otrā pusē esam nonākuši slavenajā Cote Dor beach,kas ir labs atspēriena punkts apmeklējot citas blakus esošās salas:piemēram Coco Island kur būs iespēja snorkelēt ar ūdensbruņurupučiem.Galvenais ka tas viss ir brīvā dabā. :) Desmitā diena -ap 6iem no rīta nolīst pamatīgas lietus gāzes,ir apmācies,tāpēc sodien nedosimies ekskursijās uz blakus salām,bet gan veltīsim dienu labi pazīstamajam nacionālajam Vallée de Mai parkam.Tiesi šeit aug Coco de mer,pasaulē lielākā sēkla (rieksts),kas atgādina sievietes iegurni,un atrodams tikai un vienīgi Seišelu salās.Daudz augu,palmu un dzīvnieku kas sastopami un apskatāmi vienīgi šeit.Koku vardes,gekoni,Bul Bul putniņš un sarkanais Madagaskaras putniņš.Daba ir neaprakstāmi skaista. Ieejas maksa-400 SCR ( 20 eur ). Vienpadsmitā diena - Laikam labāku dienu lai apmeklētu slaveno un vienu no fotografētākajām La Digue salu mums sagaidīt nesanāks,jo laika ir gaužām maz.:(Daži gubu mākonīši debesīs un diena solās būt skaista :) 7os no rīta savācam mantas un dodamies uz Praslin Jetty ostu, un 9-00 esam La Digue.Prieksā mums jau bullis Paulo,kas piedāvā savus taksista pakalpojumus lai izvadātu pa salu,kā saimnieks saka:Fastest bull in the island (labs humors). Uz salas ir tikai padsmit auto,vietējo iedzīvotāju īpašumā.Tūristu rīcībā -Taxis (Bullis pajūgā) vai velo īre.Bullis Paulo gribēja 1000 SCR ( 60 EUR )par 2h braucienu. HA... Laiks labs, un bulli nebarosim,dosimies saviem spēkiem.galvenais objekts fotografētākā pludmale pasaulē - Anse Source D’Argent.Šī vieta ir dabas rezervāts,jāsamaksā ieeja 100 SCR.Pa ceļam apskatam Vaniļas plantācijas,interesants augs un tad esam klāt pie pludmales.es vienkārši apstulbu:datorgrafika vai arī Flinstoni dabā???Tā vieta ir vienkārši fantastiska.:)Būtu grūti iedomāties ko skaistāku,viss ir kā salikts pa plauktiņiem.Smiltis ir kā izfiltrētas,izliekušās palmas kas stiepjas gar granīta akmeņiem.Ūdens ir tik dzidrs un tirkīzzils - tā ir cita pasaule. Otro dienas pusi veltam nemierīgajai un viļņotajai Grand Anse beach,kas atrodas 2km gājienā.Šeit varēšu ļauties pēldēm un niršanas priekiem.Vienu brīdi uzkāpju virsū rajai,mazliet dīvaini paslīd zem kājām. :) Neliela pludmale,ap 500 m gara ir kā radīta tiem ,kas grib izjust ūdens spēku un viļņus.Apmeklējot šādas vietas jāpiekrīt vien ir,ka daba ir pati talantīgākā māksliniece. :) Vienpadsmitā diena - Ceļojuma pēdēja, pilnā diena un mēs esam vēl uz Praslin,laiks arī solās būt foršs :) Dodamies uz Cote Dor pludmali,kur pie vietējiem sarunājam lai mūs nogādā uz Curieuse island,kas atrodas 10 min braucienā ar laivu.šī diena arī ir kā radīta mums,lai izbaudītu dabas skaistumus. Atšķirība no citām daudzām salām,šeit bruņurupuči dzivo savvaļā,jāsaka ka šeit viņi ir arī ātrāki:)Ķirzakas arī pa kājām pinās un čivina korīts ar Bul Bul putniņiem. :) Curieuse ir vnk burvīga,kā jau viss te.Pludmale,saule,peldamies un mielojamies ar kokosriekstiem. Divpadsmitā diena - Pēdējā diena.9-00 no rīta rārbrauciens no Praslin uz galveno Mahe salu.Dodamies uz lidostu .kur nododam bagāžu līdz vakaram,jo lidmašīna ir 23-50 un visa diena mūsu rīcībā.Braucam atpakaļ uz pilsētu no kurienes uz slaveno Baie Beau Vallon pludmali.Tas nekas ka mākoņains un nav saules,pēdēja dienā tieši labi,jo apdegušas visas malas :D Baudu pēdējās stundas uz paradīzes zemes.Žēl ka jābrauc atpakal uz ziemu,jo nožēloju ka bija pamaz laiks priekš La Digue salas,netika viss apskatīts.Būs iemesls atgriezties :) Secinājumi. Pēc visa ko redzēju ,laikam skaistāku ko būtu grūti iedomāties.Visu ko vajag atpūtai uz paradīzes jūs atradīsiet Seišelu salās,vienkāršs un dabisks.Pludmales,salas,džungļi,viss lai justos ka Robinsons.Mēs palikām viesu mājās,tik cik pagulēt un no agra rīta jau prom.Nemeklējiet viesnīcas ar nez cik zvaigznēm,jo tā nav tā vieta kur tas būtu svarīgi.Viss pēc kā jūs braucāt ir jau ar jums . :) Katrs iztērētais santīms bijis tā vērts.Vienīgais lielais mīnuss ir cenas,ja gribat apskatīt vairākas salas,tad jārēķinās ka laivu cenas būs augstas.Ieekonomēt varēs vienīgi ja savāksiet grupu vai sarunāsiet ar vietējiem zvejniekiem,kas bieži vien sanāk.:) Ieteikums. Laba iespēja baudīt to,ko cilvēks vēl nav paspējis sabojāt. Ja kko nepastāstīju tad varbūt to atradīsiet bildēs.Albūms ir pieejams.Veiksmi jums ceļojumos. :) :