Ko darīt un ko nedarīt Itālijas ceļos un neceļos

Šis pavisam noteikti nebija iecerēts kā piedzīvojumiem pārbagāts brauciens. Braucām ar Māru tīri pagulēt Rimini pludmalē, apskatīt Venēciju (kur es – kā tad tā? – nemaz vēl nebiju bijusi) un ieskriet uz pāris dienām Romā. Tomēr, neskatoties uz dažādo iepriekšējo braucienu pieredzi, atkal jau likās, ka izīrēt mašīnu būtu tas pats prātīgākais, ko darīt italiano zemē... Diez vai... 1.diena Esam neeeenormāli laimīgas, ka mums neskatoties uz Rīgas Hertz apgalvojumiem, ka mašīnas ar automātisko kārbu nav pieejamas, izdodas iegūt tādu lietošanā uz visām 5 dienām. Ar piebildi „tikai, meitenes, mašīna jānodod atpakaļ Romā!” Protams, jā, jā – nekādu problēmu! (pirms 3 mēnešiem sniegputeņa dēļ izlēmām mašīnu atstāt pie Florences stacijas...) Pirmais pārsteigums – kāda „priecīga atkalredzēšanās” – mūsu februāra Ford Fiesta atkal ir mūsu rīcībā! Nokristījušas to par Spaini dodamies ceļā Roma – Rimini. Pēc šīs dienas radušies sekojoši secinājumi: 1.) attālums no Romas līdz Rimini ir 337km tikai gudru onkuļu mērījumos – laikam gan pa gaisu un neņemot vērā Itālijas autoceļu specifiku... 2.) ja ceļam priekšā ir dēlis, tad ieteicams pārbaudīt, kas ir aiz šī dēļa, un tikai tad izmantot norādīto apvedceļu, kas, kā izrādās, ved 20 km garā izbraucienā pa kalnu, lai nonāktu 2 metru atstatumā no tā paša nelaimīgā dēļa; 3.) braucot ar Spaini 120 km/h dreb stikli; 4.) magoņu lauki ceļa malās ir fantastiski! 5.) Norāde – pie viesnīcas ir stāvvietas viesu automašīnām – nozīmē to, ka šādas stāvvietas ir precīzi trīs; 6.) Spaini var noparkot arī sānielā zem zīmes – kam gan tāds vajadzīgs... 2.diena Spaini nelietojam, tāpēc jaunu secinājumu nav. Ja nu vienīgi – tiešām – pagājušas jau vairāk kā 24 stundas, bet Spaini neviens nav mēģinājis aiztikt:) 3.diena Dodamies ceļā uz Venēciju! Laiciņš ārā smuks un šķiet, ka arī Venēciju sasniegsim samērā īsā laika posmā. Spainis beidzot grib ēst, tāpēc ievedam to padzerties Agip benzīntankā. 1.) neuzticieties Agip benzīntanka ceļa posmā Rimini - Venēcija darbiniekiem! Tas nekas, ka izskatās, ka benzīns tiek pildīts jūsu auto. Tā tas nebūt nav! Dīvaini, dīvaini – lai gan benzīnu it kā ielējām, rādītājs joprojām mirgo... Bet mēs taču redzējām, ka benzīns tika ieliets! Tātad – vai nu ir saplīsis rādītājs (pie Spaiņa tehniskajām īpatnībām tas nebūtu nekāds brīnums...), vai arī – Spainis mierīgi var iztikt ar gaisu! Nevar vis! 6 km no Venēcijas viņš atsakās iztikt ar gaisu. Arī rādītājs nav saplīsis. Savācam savas mantiņas, pamājam ar roku Spainim un noķērušas autobusu ierodamies Venēcijā. 2.) tas, ka pilsētā ir Hertz birojs, nenozīmē to, ka atradīsiet tur arī kādu darbinieku. Darbinieks, visticamāk, būs aizgājis iedzert kafiju vai nosnausties... 3.) nav ko sarežģīt dzīvi un uztraukties par lietām, kuras nevari ietekmēt – labāk baudīt dienu Venēcijā, nevis izmisīgi domāt, ko iesākt ar Spaini; kur izraut benzīnu, kannu, utt.... 4.) autobuss ir labāks par taksometru – tas nogādā jūs turpat, no kurienes jūs esat sākuši ceļojumu, kur pretī – taksometra šoferim diez vai tik viegli izdosies iestāstīt, ka jūsu Spainis atrodas kaut kur krustojuma malā 6 km no Venēcijas... 5.) automašīna, kas pamesta krustojuma malā, mierīgi var tur atrasties visu dienu; 6.) atstājot automašīnu šādā vietā iespējams ietaupīt naudu par stāvvietu Venēcijā – nu kādus 20EUR vismaz! 7.) ja itāļi nemitīgi visi kā viens priecīgi uz jums atskatās, tad redzot, ka jūsu Spainis ir saplīsis, apstājas tikai desmitais; 8.) ja benzīntankā nav uzraksta „CHIUSO”, tad pastāv vēl arī iespēja, ka sūknis vienkārši ir aizslēgts ar piekaramo atslēgu. Itāļu puiši busiņā pabrīnās, bet ir priecīgi palīdzēt, un jau pēc 5 minūtēm mums ir atvesta kanniņa ar benzīnu un varam doties atceļā uz Rimini. Labi, ka tā:) 4.diena Rimini – Roma. 1.) vadoties pēc zīmes ar uzrakstu Roma, jāsecina, ka patiešām „visi ceļi ved uz Romu” – arī šauri, mazi un pa kalniem... Bet smuki tā kā smuki:) 2.) itāļiem patīk taisīt sacīkstes uz šosejas. It īpaši ar meitenēm:) Žēl, ka vairāk par 170km/h no Spaiņa izspiest nevar... 3.) pēc skrējiena uz 170km/h Spainis pārāk smagi elš... 4.) iebraucot Romā izbeidzas ceļa sadalījums joslās – ir viena liela josla, kurā nav rakstītu noteikumu – visi draudzīgi brauc; 5.) Romas centrā bez atļaujas iebraukt nav atļauts, bet ja izliekas, ka to nezina... 6.) Romā ir 100 un 1 šķērsieliņa, kuru izmantojot var apbraukt arī policistu onkuļus, kuri atsakās ielaist Via del Corso; 7.) Spaini VAR noparkot zem zīmes, bet NEVAJAG būt pārliecinātiem, ka tas būs uz ilgu laiku... Īstenībā, nebija jau tik liels pārsteigums, ka Spaiņa nākamajā dienā tiešām tur vairs nebija... Laikam jau evakuēja. 5.diena Ja kavē lidmašīnu, tad nav laika vēl skaidrot Hertz situāciju... Atslēgas var aizsūtīt arī ar DHL. Sodi? Par to vēl visas instances klusē... Arī Hertz Fiumicino biroja telefons nez kāpēc neatbild... Kopējie secinājumi: 1.) Itālijā ir augsti attīstīts vilcienu satiksmes tīkls; 2.) Itālijā ir lēti vietējie pārlidojumi; 3.) Mēs laikam nākamreiz nenomāsim mašīnu... Bet, ja nu jūs sastopiet mūsu Spaini (visticamāk jau, ka tagad kaut kur Neapolē), tad pasveiciniet no Ilzes un Māras un atvainojieties mūsu vietā...