...5 dienas Vīnē...

No Eiropas pilsētām man liekas, ka Vīne noteikti ir starp populārākajām pilsētām, caur kuru parasti ved liela daļa tūrisma maršrutu. Bet reti kuram ir bijusi tāda izdevība kā man - 5 dienas dzīvot Vīnē. Protams, piecas dienas ir sīkums, lai tur apskatītu visu, bet piecās dienās var ieraduzīt daudz vairāk, kā tikai cauri braucot. Var izbraukāties ar metro līdz kaklam, tāpat arī ar slavenajiem, vecajiem, sarkanajiem tramvajiem un vēl daudz ko. Protams, ka visātrāk nokļūt Vīne var ar lidaparātu, ko es arī darīju. Tās ir nepilnas 2 stundas tikai. Teikšu atklāti, ka pēc Latvijas tur nokļūstot, sajūtas ir kā citā pasaulē. Es pirmās 2 dienas NEKO nesapratu. Es biju pie sava studējošā brāļa, viņš bija kā gids. Vīnes transporta sistēma skaitās kā viena no labākajām Eiropā - tā noteikti ir, jo viss ir ideāli saskaņots. Visātrāk var pārvietoties ar metro, bet tramvaji arī kursē pa mazajām ieliņām arī šausmīgi ātri. Ne reizi 5 dienu laikā nebija jāstāv kā Rīgā sastrēguma ar tramvaju. Vēl atšķirībā no Latvijas tramvajaiem, Vīnes tramvaji iet bez skaņas , tāpēc jābūt uzmanīgiem. :) Par cenām vispār nav komentāru... Tās ir 3-5 reizes augstākas. Piemēram maize maksā 1 eiro un 20 centus (apmēram 85 santīmi). Lētu preču praktiski nav (protams, ka ir arī atlaides un arī kādi lēti veikaliņi). Vienīgi fotoaparāti un kas tml. maksāja apmēram kā LV. Vīnē veikalus ver ciet 17, vēlākais pārtika veikals ir atvērts līdz 18.30, svētdienās veikali vispār nestrādā. Labi tas, ka Vīnē udeni var dzert no krāna pilnīgi visur, tā ka par dzeramo nav jādomā =) Tagad par to, ko var redzēt. Vīnes centrs ir kaut kur 2 reizes lielāks par Rīgas centru. Vecpilsētai apkārt ir 2 bulvāru loki. Centrā ir ļoti daudz parku, kuros var staigāt pa zāli un dzert alkoholu no pudeles... Pilsētas sirds ir Sv. Stefansdom jeb Stefana doms. Tad ievērības cienīga ir pilsētas dome, kuru naktī var atrast pēc lielajiem prožektoriem debesīs. Vispār ir vērts pastaigāt pa Vīni naktī, kad ir tumšs, jo daudzas mājas ir šausmīgi krāšņi izgaismotas un tas ir tā vērts. Vīne ir noteikti drošāk kā Rīgā naktī. Vīne ir daudz ubagu un arī melnie, kuri pārdod avīzes un vēl visādus sūdus, un nenormāli uzmācās. Bet visvairāk tur ir turku, kuri strādā apkalpojošā sfērā. Centrā noteitki jāredz Vīnes Valsts opera un ietektu izstaigāt arī Vīnes Valsts universitātes pagalma galeriju. Šausmīgi skaista vieta ir Vīnes kanalizācijas kanāla izteka, jo viņš kādu gabalu tek zem pilsētas. Izteka ir veidota marmorā un granīta... Galvenais, atrodoties centrā, ir turēt acis vaļā un skatīties, jo Vīne ir Eiropas kultūras galvaspilsēta. Bet manā skatījumā Vīne varētu sacensties ar Rīgu arhitektūras ziņā... :] Ah, un noteikti tācu jāapmeklē Štrausa piemineklis, Bēthovena piemineklis, diemžēl Mocarta pieminekli es neuzgāju, bet nešaubos, ka tur tāds ir... :D Ir Mocarthaus pašā centrā pie Stefansdom, bet tas tagad ir remontā. Es toties pabiju Haidna muzejā. Ir vērts noteitki izbraukt arī ārpu Vīnes, kā arī pārbraukt pāri Donavai. Vīne atrodas kalnu ieskāvumā. Nepavisam tālu no centra atrodās jau nelieli kalni, no kuriem var redzēt Vīni no augšas. Kalnu pakājēs ir bagāto ciemati, gluži kā Mežaparks, bet daudz lielāki un skaistāki. Katru dienu Vīnē var redzēt kādu Ferrari vai Porche 911 Carrera. Interesanta vieta ir Leopoldsberg - vecais turku cietoksnis, kuru tikai 1685. gadā atbrīvoja no turkiem. Ja ir skaidrs laiks, var redzēt Vīni no augšās. Runājot par Donavu, tad Donava ir šausmīgi netīra, varbūt pat netīrāka par Daugavu. Vēl es ietektu npbaudīt austrišu vīnu, kurš ir sīvs un skābs, bet ļoti garšīgs. Vēl labāk būtu aiziet uz kādu krodziņu vakarā... :D Vīne noteikti ir Eiropas kultūras galvaspilsēta, man bija ļoti pateicīgs laiks, kad tur biju - aprīļa otrā puse. Tur bija īsts pavasaris. Viņiem uz ielām ir sastādīti kaut kādi mandeļkoki un ķirši, kad viņi zied, izskatāsm kā Japānā pavasarī. Vēl novēlētu, lai ir labs laiks tur atrodoties. Es šeit atspoguļoju tikai ļoti mazu daļu no visa redzēta, jo visu uzrakstīt nav iespējams. Tas ir jāredz katram pašam! :) Es Vīnē noteikti vēl atgrizīšos...