Piramīdu un faraonu zeme!

Šogad ,kopā ar vīru un draudzeni, nolēmām Ziemassvētku brīvdienas pavadīt Ēģiptē un izvēlējāmies Hurgadas kurortu. Atgriezāmies no turienes pilni ar dažādiem iespaidiem. Kārtējo reizi mēs izmantojam Impro ceļojuma biroja piedāvājumu. Šī firma ir iemantojusi mūsu uzticību, ko sola, to arī izpilda. Uz Hurgadu lidojām no Viļņas ( attālums līdz Rīgai un Viļņai mums ir vienāds). Vienīgais mīnuss varbūt bija tas, ka Novatours pārstāve Ēģiptē bija lietuviete, kura nevēlējās ar mums runāt krieviski, vien pateica, ka mums visu pastāstīs cits ģids, kurš ieradīsies mūsu viesnīcā. Cepuri nost tā otrā pārstāvja priekšā, kurš ar mums pavadīja pusotru stundu, lai atbildētu uz mūsu jautājumiem. Interesanti, ka šis arī bija lietuvietis, kaut arī Ēģiptē ir arī Novatours latviešu pārstāvji. Dzīvojām viesnīcā Moon Valley. Gan istabiņas, gan apkārtne ir patīkama. Apkalpojošais personāls viesnīcā ir tikai vīrieši. Pludmale atradās pāri ielai. Peldēties Sarkanajā jūrā-fantastika! Peldējoties jāizsargājas gan ir no jūras ēžiem. Mans vīrs uz tāda uzkāpa, un tā adatu vilkšana ārā gan nav nekāda patīkama. Rēķinieties ar to , ka tāda adatu vilkšana pie viesnīcu ārstiem var izmaksāt ap 300 paundu jeb 33 latus( 1paunds- 11 santīmi). Mums noveicās, ka vilka viens no vietējiem, kurš negribēja pat ņemt naudu. Dzīvodami tur ,braucām arī ekskursijās. Būt Ēģiptē un neredzēt Piramīdas vai Luksoru būtu dīvaini. Ekskursijas. Pirmā ekskursija- Kaira. Izmantojām vienas dienas ekskursiju. Braukt gan sanāca ilgi. Interesanti ir tas, ka ekskursiju autobusus savāc karavānā vienā vietā un tad tos pavada policijas ekskorts. Tas notiek drošibas dēļ. Kairā apmeklējām Ēģiptes muzeju, kurā 12 muzeju zāles aizņem no Tutanhamona kapenēm atvestie dārgumi. Interesi izraisīja īsti Tutanhamona zelta sarkofāgi, dažādas mīmijas. Apmeklējām Gīzas plato, kur ir izvietojušās trīs piramīdas- viens no pasaules brīnumiem, kas ir saglabājies līdz mūsdienām. Vislielākā no šim piramīdām ir Heopsa piramīda-137 m augsta, tālāk novietota Sfinksas statuja-lauva ar cilvēka seju. Redzējām arī kā tiek gatavots papiruss, varēja arī iegādāties to par piemiņu. Parfimērijas salonā, uzzinājām , kā tiek izgatavota parfimērija. Kurš vēlējās ,varēja iegādāties parfimērijas eļļas. Otrā ekskursija-Luksora. Kaut ko grandiozāku nebijām iedomājušies. Tas nav aprakstāms, tas ir jāredz. Apmeklējām Karnakas un Luksoras tempļus. Apskatījām Memnona kolosus, kuri kādreiz ir izdevuši skaņas, bet pēc zemestrīces vairs nē. Nekad nevarēju iedomāties, ka es kādreiz dzīvē varētu peldēt ar laivu pa Nīlas upi. Tas ir kaut kas fantastisks. Gribētos paldies teikt ģidei Irīnai , kura mūs iepazīstināja ar Luksoru. Tādu patīkamu un interesantu ģidi sen nebijām satikuši. Viņas vadībā tik daudz mēs jauna uzzinājām. Vēsture manuprāt ir viņas mīlākā tēma. Nauda. Ēģiptē ir viena no vecākajām valūtām, tā man šķiet. Paņemot to rokās, liekas, ka tūlīt tā sabirzīs putekļos. Tik "novalkāta " tā izskatās. Viens paunds ir 11 santīmi. Metāla monētu viņiem nav. Ir vēl pesetas. ( Lai būtu skaidrāks - paundi it kā mūsu lats, bet pesetas-santīmi). Iepirkšanās. Šajā zemē ir jākaulējas, preci tad var dabūt par puscenu. Kvalitatīvi ir kokvilnas izstrādājumi. Kuru interesē ādas izstrādājumi, tad ir tā- āda ir labas kvalitātes, bet fasoni gan veci. Augstas proves ir zelta un sudraba izstrādājumi. Dažādi suvenīri. Atpūta. Ieteikums tiem ,kuri vēlas tikai sauļoties un peldēties, brauciet oktobra mēnesī, kad ir silti gan dienā, gan vakarā. Mums tagad bija tā, ka dienā bija silti, ja neņem vērā spēcīgo vēju, bet vakarā temperatūra pazeminājās, bija vajadzīgs jau džemperis. Tāds laiks ir labs tieši ekskursijām. Sargieties no jūras ežiem, kuri te ir sastopami. Nebūs diezcik patīkami, ja vajadzēs viņu adatiņas vilkt ārā. Gadījumā, ja tomēr uzkāpjat uz tādas "dāvanas",tad jāmēģina dabūt eļļu un to sasildīt , pielikt pie savainotās vietas un tad jāvelk adatas ārā. Tad vēl pāris dienas paturēt karstu eļļu pie savainotās vietas, nu un derētu arī kādi 100 grami, kaut kā stiprāka, lai noskalotu visas infekcijas:). Šī adatu procedūra prasīs lielu izturību no abiem, kurš ir cietušais un kurš velk. Vietējo padomi dalīsies-vieni ieteiks tikai apsmērēt vietu ar karstu eļļu un viss, bet otri-ka jāvelk ārā. Labāk ir otrais variants- pati personīgi pārliecinājos, jo nevar zināt ,kā tās adatas sadzīvotu ar mūsu kājām.