Pašplūsmā jeb Tallinas piezīmes.

Nakts maģija jeb kā nonācām Tallinā!

Nesen skatījos filmu "Midnight in Paris" par piedzīvojumiem Parīzē pēc pusnakts. Par maģiju un laikmeta elpu, kas sastopama ik uz stūra. Lai gan Tallinā neaizceļojām laikā un nesatikām Hemigveju un Pikaso personā, izbaudījām mazliet Tallinas maģisko nakts dzīvi un kādu gardu kumosu no ikdienas ar.

Pagājis nedaudz mazāk kā mēnesis kopš mūsu ''ceļojuma'' uz Tallinu, un atmiņas vēl ir pavisam dzīvas. Pabijām kopumā 2 naktis un vēl bikucīt'. Laikam jau jāsāk ar atbildi uz jautājumu, ko dzirdu visbiežāk: Kāpēc tad izdomājāt braukt uz Tallinu? Piedzīvojumi, es teiktu. Vai vēl biežāka mana atbilde- kāpēc ne?! :) Bet vispār jau studentu ziemas brīvlaiks šķistu par garu un vientuļu, lai nosēdētu uz vietas. Nu katrā ziņā ne es. Man patīk doties ceļā. Atklāt plašo pasauli. Nebijām jau arī pārāk ambiciozi, līdz Spānijai jau netikām.

Diena nr.1. Apmaldīšanās, Švarcneigers un Vudstoka.

Esam 4 (Es + Andrejs + Malvīne + Kristīne). [Brīdinājums- vārdi NAV mainīti.] Izkāpuši Tallinas autoostā saprotam, ka karti jau neviens nav paņēmis. Mums ir tikai mūsu amerikāņa hosta adrese. Vecpilsētā. Nu ko, Kristīne sak' ir gājusi uz Vecpilsētu. Sekojam. Kādam jaukam puisim jautājam vai nezin' kur tāda un tāda iela atrodas. Tiek izmantots internets telefonā. (Klīst baumas, ka Igaunijā internets esot pat purvā!) Izrādās google maps tādu adresi neatrod. Vētrai līdzīgais vējš liek kustēt tālāk. Pēc klejojumiem zvanam hostam. Stāvam blakus lielai jo lielai, baltai jo baltai baznīcai un sagaidām amerikāni-pestītāju. Tiekam siltumā ar tēju un Švarcneigera filmu "Total Recall" * Skatāmies filmu uz griestiem un esam nosmējušies līki. Sen nebiju tik ļoti smējusies skatoties filmu. Pēc filmas nolēmām ieskatīties nedaudz Tallinas nakts dzīvē. Dodamies bāra medībās. Sākotnēji hosts mums atrāda "Shooters", kas ir shot bārs. Iespējams dabūt shot metrus. Cenas ļoti draudzīgas. 5,6 vai 9 eur par metru. Cena atšķiras alkohola daudzuma shot glāzē. Domājams draudzīgās cenas ir iemesls kāpēc bārs ir pārpildīs. Tallinā lielākā daļa bāru ir pārpildīti arī darba dienās. Tiesa, lielākoties tie ir ārzemju viesi. Vakars turpinās mēģinājumos atrast vietiņu, kur piesēst. No 10 bāriem neizvēlamies nevienu. Dodamies ārpus vecpilsētas un attopamies bārā "Woodstock"** Lai gan neesam jau īsti tā paaudze, bārs šķiet ar jauku atmosfēru un TV rāda dinozaurus, kas vēlāk atklājoties ir mūsu hosta nākamā mīļākā tēma aiz Švarcneigera.

* Vairāk info par filmu "Total Recall "

**bāra "Woodstock" mājaslapa [diemžēl tikai EST]

Diena nr.2. Pankūkas, Tallina un Karaļa kauss.

Nav mums nekādu grafiku vai saplānots must see saraksts vai jebkas, kas kaut mazliet organizētu visu. Viss notiek pašplūsmā, ejam kur deguni rāda un vēji pūš. Tāpēc jau laikam piecēlāmies neviena nemodināti ~ plkst. 12. Pēc hosta ieteikuma dodamies brokastīs uz vietu, ko varētu saukt par pankūku paradīzi. Kompressor.* Lai gan jāgaida diezgan ilgi (līdz pat 40 min), gaidīšana noteikti atmaksājas. Par ļoti demokrātiskām cenām (~ 3 eur) ir iespējams pasūtīt MEŽONĪGI MILZĪGU pankūku. Ar visdažādākajiem pildījumiem. Saldiem, sāļiem, neparastiem. Lai nu kā, šāda pankūka spēj piepildīt puncīti līdz pat dienas beigām. Dažu-brīd' Latvijā vēlētos šādu pankūku māju. Zinu, ka Vecrīgā mums ir pankūku māja, taču cenas diezgan dārgas un pildījumi "parastie". Lai nu kā, Tallinā dodamies Vecpilsētā skatu meklējumos. tūristu karte palīdz. Redzam skaisto Tallinu no dažādiem skatu punktiem. Mēģinām apmeklēt kādu mūsdienīgu mākslas muzeju, taču tas ir ciet. Žēl. Mēs nebēdājam, bet ejam tālāk. Un garām ejot pamanījām kādu mākslas muzeju. Igaunijas mākslas muzeju. Un kā par laimi, mūsu ViA studentu kartes noder un muzejā tiekam jau kā studenti. Redzējām gan ādas mākslas darbu izstādi**, gan gredzenu izstādi (ar speciālajiem marķieriem darinājām pašas savus), gan pamatizstādi ar dažādu laikmetu mākslas darbiem.

Vakara noslēgumā hosts mums mācīja drinking game "Kings cup" [Karaļa kauss] jeb spēli pēc kuras vēsture parasti klusē. Pašiem vien jāpārliecinās ko tad šī spēle nozīmē, tāpēc lai wikipedia paskaidro manā vietā.***

* TripAdvisor atsauksmes par "Kompressor"

**Elo Jarv mākslinieces ādas izstrādājumu izstāde

***Kings cup, Think or Drink, Ring of fire...

Diena nr. 3. Pica, šampanietis un Krievija.

Pēc pilnīgi trakās nakts ar Karaļa kausu pieceļamies jau atkal salīdzinoši vēlu. Šoreiz ēdiens mūs sagaida kādā pagraba picērijā, kas tūrisma ceļvedī sakot esam labākā picērija Tallinā. Un tā arī ir, par demokrātiskām cenām iespējams nogaršot dažāda veida picas. Turklāt neviens no mums nav spējīgs apēst tik lielas porcijas. Nemaz nerunājot par Andreju, kurš izaicināja sevi un paņēma aso picu,kas ''par pārsteigumu'' izrādījās tik asa, ka Andrejs palika sarkans un seja nosvīda. :D Lai nu kā, pieēduši puncīšus, pa ceļam uz hosteļa pusi ieejam kādā jaukā lietoto grāmatu veikalā, kur visas grāmatas angliski. Attiecīgi pēc grāmatu vecuma un aktualitātes cenas tieši mums. Azarts rokās,jo esam lieli grāmatu lasītāji. Mani uzrunāja grāmata par puisi,kurš apceļoja Lielbritāniju, Andreju grāmata par nākotni un politiku, Kristīnei iepatīkas kaut kas traģiskāks. Nopērkam pa grāmatai un dodamies. Nonākušo hostelī pakojamies. Un sagaidām Jaunā gada svinētāju no Krievijas. Vesels krievu jauniešu bariņš un viens par otru jautrāki. Jau pirmajās minūtēs šķiet, ka tie taču seni draugi. Viņi korķē vaļā šampanieti un saka tostu par jaunu iepazīšanos. Smejamies un priecājamies par mūsu skaisto izbrauciena nobeigumu. Gluži kā punkts uz i. Nolemjam pie viena pavasarī doties uz plašo Krievzemi. Cerams, ka izdosies šis plāns.

P.S. Tallinas piedzīvojumi bildēs.