Francija - Le Pui

Tikko biju atvaļinājumā Francijā, nedēļas nodzīvoju salīdzinoši nelielā pilsētiņā Le Pui (dīvainie latvieši šo vietu gan iztulkojuši kā "Lepija", kas konkrēti man asociējas ar lepras slimniekiem, tāpēc labāk palikšu pēc latviskota franču varianta), pēc tam nedēļu Parīzē. Uh, cik labi bija! Tā kā mans mērķis bija redzēt Francijas laukus un pēc iespējas izvairīties no tūristu visuresošajiem pūļiem, speciāli aizlaidos tik tālu (piecu stundu brauciens ar vilcienu no Parīzes). Kā par brīnumu mana un draudzenes izvēle uz dullo izrādījās perfekta, jo Le Pui ir varen skaista pilsēta, kas atrodas vulkāniskā ieplakā, tur ir vairāki vulkāniskas izcelsmes kalni, vecas baznīcas un tamlīdzīgas lietas, kas priecē acis un, kā teiktu dzejnieki, veldzē dvēseli :) Nu, bet francuziki... Vispār ar viņiem ir jautri, īpaši, ja nepārvaldi franču valodu, kā bija mūsu gadījumā... Pat body language ne vienmēr nostrādā, lai gan principā, ja ļoti vajag, sarunāt un saprast ar kādu piekto piegājienu var visu :)Gandrīz katrs francūzis, kuram pajautāsiet, vai viņš runā angliski, atbildēs ar apstiprinošu "jā", taču parasti tas nozīmē vienu anglisku "jā"un piecus citus vārdus franciski... Par vācu valodu, manuprāt, viņi vispār nav dzirdējuši. Bet vispār jau viņi ir foršie. Un, ja kāds man prasītu, kas bijis vārdu "šarms" vai "šarmants" prototipi, es nešaubīgi atbildētu: francūži... Praktisks ieteikums: ja jums gadījusies tāda pati absolūti stulba ķibele kā mums - neprasme vadīt automašīnu un tiesību neesamība, arī ar vilcieniem, kā izrādījās, Francijā var itin labi pārvietoties. Taču rekomendēju biļetes jau laikus iegādāties internetā SKNC mājaslapā (man šķiet, pareizi uzrakstīju šo nosaukumu), jo cenu starpība ir graujoša. Internetā biļetes no Parīzes uz Klermontu Fernānu pasūtījām par 20 eiro (4 stundu brauciens no Parīzes), bet no Klermontas uz Le Pui uz vietas pirkām par 18 eiro (1 stundas brauciens). Un no Le Pui uz Valensu mums tajā dienā, kad gribējām braukt, piedāvāja biļeti par apmēram Ls 50 mūsu naudā... Pateicām paldies un par 12 eirikiem aizbraucām uz tuvējo miestiņu :) Interneta biļetes gan iŗ mazliet dīvainas - beigās tās izrādījās A4 formāta lapas, kas izprintētas no personiskā datora tepat Latvijā... Domājām, ka konduktors mūs no vilciena izmetīs ar visām parpalām, bet viņš teica: no problem :) Noteikti izbaudiet:tikko ceptus kruasānus (bulanžērijas atveras jau sešos no rīta), vīnu un sieru, kas laikam ir vienīgās lietas, kas attiecīgā kvalitātē ir lētākas nekā pie mums Latvijā. Jo citādi - kredītkartes, saturieties! Parīzē viens pikucītis kartupeļu biezputras (un ne jau tik garšīgas kā Lido), trīs mazi gaļas kancīši un apkaltis timiāna zariņš, kas rotā visu šo dižo kompozīciju, krogā maksā 16 eiro... Nu, bet toties ir neaizmirstamā franciski šarmantā atmosfēra... Un jā - Parīze... Piederu pie cilvēkiem, kas šajā pilsētā iemīlas uzreiz. Bet tas jau ir cits stāsts...