Alternatīvā Sigulda jeb foto pastaiga pa Siguldu

Pagājušajā nedēļā gluži neplānoti devos foto pastaigā. Par to vislielākais paldies modinātājam, kurš nenozvanīja brīnumainā kārtā.

Šī ir viena no tām reizēm, kad darba diena sagādāja patiesu baudu - gan fizisku, gan emocionālu. Dienai iesākoties baltās sniega pārslas kā gubu mākoņi lēnām sēdās it visur. Milzīgajiem riteņiem slāpējot trauksmi, vilciens apstājās Siguldas dzelzceļa stacijā, kur satikām visus foto pastaigā doties gribētājus. Pēc nelielas iepazīšanās un pirmajām foto bildēm, devāmies pretim Sateseles pilskalnam, kuru sasniedzām visai drīz. Zinot šaurās kāpnes, kas ved lejā uz Pēteralu, izbrīnīta biju par pavisam šauru, viltīgu kā lapsa, taku, kas pa stāvo nogāzi ikvienu ievedīs Sateseles kanjonā. Un te nu patiešām pārņem dabas varenības sajūta, cilvēkam mazam esot.

Es joprojām ieklausos sniega gurkstēšanā un pa laika iekniebju vaigā, lai atgādinātu sev, ka šis nav sapnis. Tā ir īsta ziema, ar sniegu - tik baltu, mīkstu un pūkainu. Tici vai nē, bet par spīti biezi saaugušajiem kokiem, tas ir apklājis arī kanjona takas. Klinti, tiltiņi, tērcītes un upītes, smieklu šaltis un stāsti, kas izglīto, aizrauj un iedvesmo. Un te mazs, bet acis priecējošs pārsteigums. Kraukļu aizā divi, ne par tiesu lielāki kā lauku pele, ziemas miegu bauda sikspārņi. Iespējams tu to vēl nezini, taču Latvijā mītošie sikspārņi pārziemo smilšakmens alu šaurajās spraugās, jo visa gada garumā tajā saglabājas konstanta temperatūra +5 grādi.

Ja vien pareizi saskaitīju, tad pa 215 pakāpienu stāvajām kāpnēm devāmies augšup, lai sastaptu Gleznotājkalnu. Te mūs sveicināja 2 sprīdi lieli sniegavīri, kas mirdzošām acīm vērās Gaujas senlejas krāšņumā. Tur skatam paveras Gaujas vecupes un jaunais tecējums. Te nu katrs vilka no somas ārā tēju, lai kopīgi sasildītos pastaigas turpinājumam. Tiesa, jāsaka, ka 7. janvāris bija silts un balts, tāpēc par pastaigu jo lielāks prieks.

Vislielākais pārsteigums mūs gaidīja Elmāra smilšu namiņā, kas atrodas pretim Siguldas viduslaiku pilij. Tā šobrīd tiek atjaunota un šovasar daudzus pārsteigs gan vizuāli, gan saturiski. Bet Elmārs.... 17 gadi pavadīti strādājot ar smiltīm un meklējot īsto formulu, kas tās pārvērtīs īstā mākslas darbā. Lakoniskais interjers, malkas čurkstēšana kamīnā, irstošais smilšu paklājs un armēņu dudak fonā rada pasakainu miera un gandarījuma sajūtu par šodien paveikto. Īpašs pārsteigums ir neskaitāmajās kolbās saglabātās smiltis, kas mākslas galerijā nonākušas no visiem pasaules kontinentiem, atskaitot Antarktīdu. Un jā, ar šo es patiesi vēlos padalīties. Kā izrādās, tumši sārtās smiltis, kolbā Nr. 18, te ieradušās no Tūjas. Tās ir īpašas, jo katrs smilšu graudiņš uzskatāms par dārgakmeni - granātu.

Pastaigu nemanot nobeidzām Svētku laukumā, kur festivāla Nature Urban Future ietvaros ir izvietotas 9 tematiskās laternas. Un jā, šoreiz, cerot, ka modinātājs nozvanīs tieši laikā, arī šajā nedēļas nogalē došos foto pastaigā, galvenokārt, lai ieklausītos meža čukstos un Dabas aizsardzības pārvaldes vides inspektora stāstījumā.

Arī tev ir iespēja doties foto pastaigā šajā nedēļas nogalē!

14. janvāra pārgājiens sadarbībā ar Dabas aizsardzības pārvaldes Vidzemes reģionālo administrāciju. Pārgājiena maršruts: Siguldas stacija – Baltais flīģelis – Peldu iela - Velnalas klintis –Piķenes krauja – Balonu pļava – Svētku laukums – Leona Paegles iela – Siguldas stacija.

Pārgājiena gidi – Dabas aizsardzības pārvaldes vides inspektori, Gaujas stāstus pie ugunskura stāstīs vides inspektors ar nule pusgadsimta stāžu - Māris Mitrevics.

Pastaigas dalības maksa – Ls 5,00. Pulcēšanās plkst. 12:00 pie Siguldas dzelzceļa stacijas. Kā atpazīšanās zīmi meklējiet gidu ar oranžu lietussargu!

Pastaigai pieteikties lūdzam, nosūtot ziņu uz info@sigulda.lv. Pastaigas dalībnieku skaits ir ierobežots. Informācija pa tālruni Siguldas novada Tūrisma informācijas centrā: 67971335.