Polija - Slovākija 2004

Sveiki visiem ceļotājiem! Pievienoju nelielu fotoalbūmu par Polijas - Slovākijas braucienu 2004. gada vasarā. Šīs ir zemes kur par ļoti demokrātiskām cenām var atpūsties ar visu ģimeni. Izvairījāmies no nakts braucieniem, jo līdzi bija bērni un drošāk braukt ir pa gaišu ceļu. Nakšņojām Varšavā nelielā viesnīcā Sliwice - nevienam neiesaku. Otreiz tur neatgriezīšos. Bet kopumā Varšava atstāja patīkamu iespaidu. Ļoti viegli orientēties, ja blakussēdētājs māk lasīt karti. Izstaigājām Vecpilsētu, iespaidi pozitīvi. Otrā rītā devāmies uz Krakovu. Krakova ir jāredz, ja gribās iepazīt Poliju. Skaista Vecpilsēta. Apskatīšanai un iespaidu gūšanai pietiek ar dienu. Autobusu šoferi mani sabaidīja, lai nebraucot pa taisno Varšava-Krakova bet pa Katovices šoseju. Nejauši aizlaidu pa taisno un biju patīkami pārstegts - ceļš gan ir šaurāks, bet krietni ainaviskāks. Īpaši tuvojoties Krakovai kad sāk kļūt kalnaināks. Arī km sanāca mazāk. Viesnīca Krakovā bija necila pēc ārienes, taču ļoti pieņemama pēc iekšējā komforta. Un atkal ļoti laipna uzņemšana. Portjē pat tramvaja talonus mums sameklēja lai ar mašīnu nav pa svētdienas sastrēgumiem centrā jāspaidās. Īstās atrakcijas bērniem sākās nākamajā dienā, kad parādījām Veļičkas sālsraktuves un īstus Tatru kalnus. Pa ceļam vēl iebraucām Zakopanē. Jauka kalnu pilsētiņa ar savdabīgu koka apbūvi. Slovākija. Lai brauktu pa Slovākijas dabas parku ceļiem un autobāņiem ir nepieciešama ceļu nodokļa uzlīme uz automašīnas stikla, tā nemaksā dārgi un ir nopērkama degvielas uzpildes stacijās. Bet... iebraucot nav valūtas maiņas punkta un karti par tik mazu pirkumu benzīntankā neņem pretī. Mazajās Tatru pilsētiņās maiņas punkti ir tūrisma informācijas birojos un viesnīcās, bet to kurss ir pabriesmīgs. Labāk pameklēt bankomātu vai banku. Naktmītnes Tatros ir ļoti viegli sameklēt internetā - milzīga izvēle un zemas cenas. izvēlējāmies ciematiņu tieši starp Zemajiem un Augstajiem tatriem un nenožēlojam. 1) aiz loga bija lieliska kalnu panorāma (nakšņojot tiešā kalnu tuvumā redzamas tikai priedes) 2) cenas krietni zemākas. Vienīgi nav ko darīt vakaros - slovāki ļoti ātri dodas pie miera. Ja vēlas vakara izklaides, tad viesnīca jāmeklē lielākā pilsētā - Popradā vai Liptovski Mikulaš. Arī attālumi Tatros nav lieli - izbraucām gan Augtos, gan Zemos Tatrus, pabijām Slovāku paradīzē, alās. Vienīgi viņu nacionālo lepnumu Spiškas pili nepaspējām apskatīt. Atceļā vēl nomazgājām putekļus Tatralandija akvaparkā un apskatījām lielāko katoļu centru Polijā Jasnogoras klosteri Čenstohovā. Tam visam ir nepieciešama tikai nedēļa un vēlēšanās iegūt jaunus iespaidus un labi atpūsties.