Īsas piezīmes par Itlālijas braucienu- Itālijas kalni Dolomīti- Adrijas jūra- Venēcija (Veneto reģions)

- Uzreiz pēc atlidošanas, noīrējām mašīnu un devāmies uz Itālijas Ziemeļiem uz kalniem- Dolomiti, kas ir tā vērts! - Ļoti labas cenas uz auto īri piedāvā Hertz Rainier klientiem, - Braukšana kalnos ir ekstrēma. Braucot garām autocentram kalna nogāze redzējām aizpildītu stāvvietu ar mašīnām ar sasistiem purniem. - Kalnos optimālais ir braukt ar motociklu , - Pēc kalniem sapratām, kāpēc Itāļi ražo maza izmēra mašīnas, un kāpēc bremzes ir tik labas, (runājot par jaunām mašīnām), - Pirms brauc kalnos, esi drošs, ka nenosalsi. Paņem līdz cepuri, jo vējš pūš ne pa jokam, bet vislabāk ģērbties slēpotāja formā, mēs to, protams, nedarījām, jo mums bija tikai rokas bagāža. Bet labāk mācīties no svešām kļūdām, nekā no savām, - Maksas ceļi ir tā vērti, ja gribi ātri tikt galapunktā, bet ja gribi redzēt vairāk dabas, brauc pa bezmaksas ceļiem, - Itālijas karte, pat visjaunākā ir nepilnīga, jo visu laiku tiek celti jauni ceļi, - Itāļi NERUNĀ angliski! Kad pasūtījām TEA, mums atnesa ice tea, ja gribi karsto tēju, tad jāsaka kaļdo, nezinu kāpēc, jo vārdnīcā tēja ir te. Bet Itāļi labi saprot franciski un vāciski, - Itāļi nezin , kas ir labais vai kreisais pagrieziens, bet ja kāds rāda pagriezienu, tad tas noteikti ir tūrists! Itāļi brauc un skatās tev acīs, vai tu palaidīsi viņu vai nē, arī ātruma ierobežojumi nav domāti itāļiem, - Policija uz ceļiem stāv bieži. Pārbauda braukšanas ātrumu. Kad redzējām 2 ‘modeles’ 1,8 m ar gariem izlaistiem, krāsotiem matiem ar slaidu augumu nenoticējām, ka tādi menti strādā Itālijā, - Jūrā ūdens ir tīrs. Pludmales ir aprīkotas gan ar saldūdens dušām, gan tualetēm, gan lietussargiem , kas stiepjas km tālu, - Venēcija nav tā vērta!!! Mans personīgs viedoklis, jo: - vienīgais ,kas Venēcijā baudāms ir baložu barošana no rokas, - iebraukšana ar mašīnu mums izmaksāja 20 eiro, - cenas ir reāli augstas, kaut gan tas nav tā vērts salīdzinot, piemēram, ar tādām pilsētām kā Vīne vai Londona, - tūristu plūsma ir tik liela, ka nogursti jau pirmajā stundā no burzmas, - no vēsturiskas pilsētas padarīja Venēciju par biznesa centru, jo uz katra stūra kaut ko pārdot, īpaši jau Ķīnas somas , kuras pārdot melnie uz tiltiem vai arī Ķīnas maiciņas ar uzrakstu ITALY. Pat uz skatu torņa, atvērts suvenīru veikaliņš, nerunājot par to, ka tur nemaz nepietiek vietas tūristiem, visu laiku notiek grūstīšanās, - Ja jūs esat arhitektūras un kultūras pielūdzējs, tad iespējams Venēcijā būs , ko redzēt, vismaz tā raksta grāmatās un ceļvežos, - Murāno sala salīdzinoši mierīgāka. Vienīgais, ka daudz neko neredzēsiet uz salas, ja nu vienīgi paveiksies un redzēsiet , kā pagatavo stikla izstrādājumus. Uz katra soļa ir stikla veikaliņi. Nesteidzieties uzreiz kaut ko pirkt, jo cenas atšķiras divtik, atkarībā no veikaliņa novietojuma un prestiža uz vienu un to pašu izstrādājumu, - Uzpildīt mašīnu Itālijā vakara stundā ir tīrākā katastrofa. Mēs pavadījām 3 stundas lai to izdarīt, jo nevienā uzpildīšanas stacijā vairs neapkalpo, tikai uz maksas ceļiem vēl ir apkalpe, visur citur tikai self service. Bankas kartes nepieņem ne Beļģijas , ne Latvijas Visa’s. Mēs izbraukājām 13 benzīntankus un nekā. Atlika tikai iebraukt pizza bārā, lai paēst picu un izmainīt 100 eiro uz sīknaudu, jo benzīntanki pieņem naudas zīmes ne lielākas par 50 eiro. Kad uzpildījām mašīnu, izrādījās , ka pietrūkst vēl nieka 8 l, lai būtu pilna bāka. Braucām tālāk meklēt, kur izmainīt naudu uz sīkāku. Piestājām pie hamburgeru būdas, kur pārdevēja paziņoja, ka mums ir jānopērk 2 kožleņu paciņas, lai viņa varētu izdot naudu. Nav muļķe, zina kā biznesu bīdīt! - Itālijā ir labi, bet mājās viennozīmīgi vēl labāk!