Kad cereetais ir = ieraudziitais un veel vairaak

2004.gada 07.-11.maijs Celojuma meerkis - SARAJEVO jeb Sarajeva Mans pirmais iespaids: necereets skaistums un kalni! Kur vien skaties - kalni, kalni, kalni!!! Taa kaa ieradaamies (mees = praavs pulcinhs jaunieshu) ar lidmashiinu, tad shiis zemes dabas skaistumu vareeja noveerteet arii no augshas jeb putna lidojumaa. Pati pilseeta ir senlaiciiguma un vienlaikus arii aciimredzamu ne tik senaa kara seku sajaukums. To var maniit visapkaart: gan sashautajaas vai sabombardeetajaaas, lai arii jau diezgan atjaunotajaas eekaas, kuraas tomeer nodeviigi ir palikushi dazaada izmeera lozhu atstaati caurumi; gan asinskraasas plekos uz ielaam, kas ir izveidotas kaa pieminjas ziimes; gan neskaitaamas baltu krustu ieziimeetajas kapu kopinjaas; transporta liidzekljos, kas taa vien "breec" lai tos nomaina; armijas dalju paarstavju klaatbuutnee, kas dienaas patrulee pa Sarajevas centru (atljaushos pieziimeet, ka naktii nesastapaam nevienu no vinjiem). Tas mijas ar senlaiciigaam eekaam, moshejaam; daudzaam, mazaam tirgotaaju darbniicaam, krodziniem un jauniem veikaliem, labi zinaamiem rietumu un Eiropas kompaaniju nosaukumiem. Lai arii kara sekas ir labi manaamas un juutamas, tomeer tas, ko es tur redzeeju ir strauji mainiiga un augosha pilseeta. Tas nu reiz bija tas, kas mani patiikami paarsteidza, ka pilseeta speej tik aatri atkopties. Sarajeevaa dziive un pilseetvide mainaas ljoti strauji, savienojot moderno ar senatniigo. Pilseeta ir "dziiva", viesmiiliiga un taadi ir ari cilveeki (nu vismaz tie, kurus sastapaam noteikti)! Kaut kur bija rakstiits uz plakaata "Forever/für immer Sarajevo". Domaaju, ka tas nav velti rakstiits, jo taads arii palika iespaids, ka shii pilseeta, lai arii paardziivojusi dazaadus laikus, atjaunosies vienmeer. Protams, ka ir gruuti izteikt to iespaidu, kas radaas man, nokluustot shajaa valstii, bet vienu zinu droshi, ka taa ir vieta, kur gribu atgriezties veel un veel. Sarajevai ir kaut kas magneetisks, kaut kas taads, kas pievelk un peecaak vairs nelaiz valjaa...varbuut tie ir kalni, varbuut cilveeki, varbuut viss kopaa! Bet taa noteikti ir vieta, kuru iesaku apskatiit arii citiem!Ir veerts!