Ziemassvētku ekspedīcija

Gauja ir lieliska upe, lai pavadītu brīvos brīžus jebkurā gadalaikā, ja vien to neklāj ledus. Protams, ir labāk, ja nelīst. Arī šajā laivu ceļojumiem netradicionālajā laikā. Viena laiva - pašu, otra - nomāta (laivunoma.com). Transports - līdz Līgatnei ar laivu nomas mikroautobusu. No Siguldas - ar pašu automašīnu. Ekspedīcijas diena tika noteikta pēc windguru.com. Neskatoties uz to, ka otrajos Ziemassvētkos bija solīts siltāks laiks, tomēr izvēle krita par labu pāris saulainajām stundām svētdienā. Iekāpšana tika veikta tradicionālajā vietā - pie Līgatnes pārceltuves. Rīta pusē laiks pieturējās vēss. Ap laivas ūdenslīniju veidojās ledus apsalums un ūdens pilieni no airiem sasala laivas dibenā. Lai arī vēlu, tomēr pēc pāris stundām vējš izdzenāja miglu un upes ieleju saniedza saules stari, atkājot CITAS ZIEMAS KRĀSAS. Dienas otrajā pusē strauji kļuva siltāks un brīdī, kad jau sējām laivas uz automašīnas jumta, sāka smidzināt smalks lietus. Šoreiz mums paveicās ar ūdens daudzumu upē, kas nesteidzoties ļāva paveikt distanci nepilnās 3 stundās. Pārsteidza putnu daudzums. Ievērojamā skaitā bija redzamas 2 sugas - gārgalas (Mergus merganser - plēsīgas pīles, kas pārtiek no zivīm un pārziemo Gaujas straujtecēs pie Līgatnes) un meža pīles (Anas platyrhynchos). Tāpat arī sīļi, kraukļi un citas radības, kuras izmantoja īsās gaismas stundas, lai papildinātu barības krājumus. Kādā upes ielokā novērojām stirnu baru. Diemžēl mobilā telefona (ar kuru ir uzņemts zemāk redzamais video) kameras objektīvs neļāva iemūžināt ciešamā kvalitātē nevienu no šīm radībām.