Saule, jūra, tuksnesis, vēsture

Ēģiptē pabiju aprīļa beigās ar šīs sezonas pēdējo reisu no Latvijas. Braucot uz Ēģipti jau iepriekš biju iepazinusies ar informāciju par valsti, par ekskursiju iespējām, to cenām un arī viesnīcām. Tādēļ šajā ziņā nekādu vilšanos un nepatīkamu pārsteigumu nebija. Dzīvoju viesnīcā Moon Valley. Viesnīca pilnībā atbilda savai zvaigžņu kategorijai. Viesnīcas teritorija kopta, tīra un daudz zaļumu, numuriņus arī uzkopa katru dienu. Ja atstāja dzeramnaudu, tad kā pateicība tika veidoti mākslas darbi no dvieļiem un spilveniem. Protams, mēbeles nebija jaunas un pats numurs vienkāršs, bet mēs tur tikai nakšņojām. Ēdināšana apmierināja, pietika ar brokastīm un vakariņām, nevienu reizi neizmantoju sabiedriskās ēstuves ārpus viesnīcas, vienīgi iegādājos augļus un vietējos saldumus. Viesnīcas atrašanās vieta ļoti izdevīga, 50m līdz pludmalei, Hurgadas centrs. Vienīgi naktīs guļot varēja dzirdēt lidmašīnas, jo lidosta 5 km. Visas ekskursijas ņēmām no vietējiem, jo cenu starpība bija diezgan ievērojama. Izvēlējāmies Luksoru (1diena,1nakts), Kairu-Aleksandriju (2 dienas, 2 naktis), Giftūna salu, safari ar kvadracikliem, izbraucienu laivā ar stikla dibenu. Gandrīz visas 10 dienas, ko pavadījām Ēģiptē, bija ar ekskursijām, izņemot pēdējās 2, kuras atvēlējām pludmalas baudīšanai un suvenīru iegādei. Par ekskursijām runājot, varu ieteikt uz Kairu labāk braukt uz 2 dienām, vai arī uzreiz Kaira+Aleksandrija kā bija mums. Jo tomēr 1 diena 480 km turp un atpakaļ 1 dienā pārāk garš ceļa posms un ceļojums sanāk sasteigts. Braucot uz tuksnesi pie beduīniem, starp džipiem un kvadracikliem noteikti iesaku izvēlēties kvadraciklus. Apm. 40min.turp un 40 min. atpakaļ, pats pie stūres, nevis vienkārši kratoties džipā. Protams, ātrums vidēji tikai 35-45km/h, bet pa tuksnesi, kurš brīžiem ir akmeņains, bedrains, viļņains kā veļas dēlis, īpaši ātrāk nepabrauksi, jo tāpat jau kārtīgi izkratīja un atpakaļceļā, kad jau sāka satumst, vispār neko citu kā priekšējā kvadracikla uguņus nevar redzēt, ņemot vērā, ka bez brillēm pabraukt nevarēja, jo smiltis iet tieši acīs. Protams, ņemot ekskursijas no vietējiem, jārēķinās ar nelielām neērtībām un kaprīziem un/vai vecākas paaudzes cilvēkiem neieteiktu, jo uz Luxoru, Kairu, Aleksandriju brauciens notiek naktī sabiedriskajā autobusā kopā ar vietējiem iedzīvotajiem, galamērķī notiek pārsēšanās cita transportā jau tikai ar tūristiem. Šādas pārsēšanās dažādos transportos var būt vairākas, piemēram braucot uz Kairu+Aleksandriju mums bija 5 pārsēšanās, bet tas netraucēja baudīt ceļojumu. Jebkurā gadījumā ekskursijas bija labi organizētas, ieejas biļetes, ēdienreizes, viesnīcas, izklaides pasākumi bija iekļauti cenā. Ja ņem ekskursijas no Latvijas tūroperatoriem, tad parasti izbraukšana ir nevis naktī, kā gadījumā ar vietējām tūrfirmām, bet agri no rīta un viss ceļojums notiek ar vienu tūristu autobusu. Ja, braucot uz Ēģipti, vēlaties maksimāli izbaudīt ekskursijas, tad noteikti jābrauc vismaz uz 10 dienām. Draugam bija pa mazu, jo viņš vēl gribēja ar kuģi pa Nīlu uz Abu Simbel temli, kas, būdams 50 metri augsts, izcirsts vienā veselā klints gabalā, tur vienā telpā saule iespīd 2 reizes gadā uz 6 minūtēm – 22. februārī un 22. oktobrī (Ramzesa II dzimšanas un nāves dienas). Taču šī ir 3 (vai pat 4?) dienu ekskursija, nepietika laika. Alkoholu var iegādāties tikai kafejnīcās un pludmalē. Ēģiptē ar likumu aizliegts pārdot alkoholu veikalos. Ko iegādāties? Protams somas, somiņas un čemodānus. Tie tur ir lielā izvelē un par saprātīgām cenām. Dāvanām labi noder T-krekli ar dažādām uzdrukām, atradām veikalu, kur uzreiz var izvēlēties uzdruku kādu vēlies un uz vietas tiek uzdrukāts. Protams, arī kaljani (ūdens pīpes), kuri, kā viņi paši saka, katram ir tie labākie un par vislabākajām cenām. Un saldumi, tos labāk iegādāties nevis pašā centrā uz galvenās ielas veikaliem, bet gan nedaudz novirzoties pa kreisi vai pa labi un ieejot dziļāk rajonā, kur vairāk vietējo un mazāk tūristu, tur viņu mazajās bodītēs ir lielāka saldumu izvēle kā arī zemākas cenas. Sievietei gan tomēr labāk vienai uz Ēģipti nebraukt, protams, izņemot piedzīvojumu meklētājas, kurām pie kājas uzmācība, vai gluži otrādi- šāda uzmācība nepieciešama. Protams neko ļaunu jau nenodarīs un ar varu jau krūmos nevilks, ja pati negribēs. Taču buču prasīšana par atlaižu piešķiršanu garantēta, kā arī it kā neuzkrītoši pieskārieni. Šajās situācijās drauga klātbūtne man noderēja. Kas pārsteidza? Noteikti tā bija satiksme Kairā. Trešā iedzīvotaju skaita ziņā lielākā pilsēta pasaulē. Pilsēta, pēc gida stāstītā, ar 22 milj.iedzīvotāju, 6 milj.automašīnu, satiksme haotiska, nav luksoforu (ja ir, tad nedarbojas vai tiek ignorēts) un noteikumu. Vai nu vienkārši riskē un brauc taja krustojumā neskatoties uz mašīnu plūsmu vai arī stāvi visu dienu un neviens tevi nelaidīs. Vienlaikus apbrīnoju šoferīšu braukšanas prasmi, kā arī sieviešu drosmi šajā haosā sēsties pie stūres un braukt. Neredzēju nevienu avāriju, neskatoties uz to, ka sastrēgumu laikā atstarpes starp mašīnām mērāmas dažos cm. Es gan ar savu braukšanas prasmi uz Kairas ielām neriskētu parādīties, ja nu vienīgi kādā nomalēJ Sazināšanās vadītāju starpā notiek ar pīpināšanu. Mēs jau atšifrējām – viens pīpiens nozīmē-es eju garām un man vienalga, ko tu par to domāJ Trīs pīpieni – riktīgs protests, kur tu lien maita, es tevi nelaižu utml. Nu un vēl arī tā netīrība, vecās, nomelnējušās, pusnodrupušās mājās, bez logiem, jumtiem. Brīžiem šķiet ka pamests šķūnis, bet karājas izmazgāta veļa, kas liecina, ka šajā šķūnī tomēr kāds dzīvo. Kas viņiem nepatīk? Nav īpaši apmierināti par fotografēšanu, filmēšanu. Nepatīk pilnīgs ignors uz uzaicinājumu ieiet veikalā, kā viņi saka: just looking, toļko posmatret:) Sākumā arī mēs uzķērāmies un pieklājības pēc arī gājām tajos veikalos, bet kad sapratām, ka neko nepērkot, izraisam tirgotājos niknumu, turpmāk vienkārši atbildējām, ka mums to mantu nevajag pat pa velti un bez vajadzības viņu bodēs negājam. Viena lieta gan iepriecināja – tās ir viņu zināšanas par Latviju. Lielākā daļa uz jautājumu: No kurienes esat, pretī atbildēja latviešu valodā, dažs labs pat zināja vairākus teikumus, citiem atkal veikalos Latvijas karte, nauda un pat žurnāli. Superīgs ceļojums!:)