Kolizejs....

.....Kolizejs,mazliet tuvāk patiesībai Flāvija amfiteātris,bet īstenībā lielas,grandiozas antīkās celtnes drupas. Un tā,Roma sasniegta pa Apija ceļu,tad tik pilsētā iekšā un uz masu tūrisma populāriem objektiem! :)) Un pirmais,:Kolizejs.Nevarēšu ne ko jaunu pasacīt,kas jau šeit ceļojumu aprakstos darīts,ne sacensties un pārrakstīt šeit pētnieku atziņas.Arī ar internetā izvietotām tūkstošiem šā objekta bildēm,manis uzņemtās nevar konkurēt un man nav arī tāda mērķa. Īsumā:no kādreizējā amfiteātra iz saglabājusies apmēram 1/3 sākotnējās masas un ap 2/3 no mūru karkasa.Nemaz! un nekas nav saglabājies no greznā interjera.Ieejot un vizuāli aplūkojot nevar sazīmēt ne bijušās sēdvietas,pat ne sēdvietu rindas Ļoti populārs kā tūrisma objekts tas kļuvis drīzāk aiz vieglākas nokļūšanas līdz tam,masu informācijas līdzekļu iespaidā.Tas nav ne vienīgais saglabājies amfiteātris ne arī vislabāk saglabājies.Citos ir saglabājušās apmierinošā stāvoklī sēdvietas,skatuves,viss tādā stāvoklī,ka arī mūsdienās iespējas rīkot pasākumus,ko Kolizejā absolūti neiespējami.Bet ja tūrists neskrien tikai cauri,bet apskata atsevišķās telpās izvietotos atrastos apdares fragmentus un zīmējumus,tad var diezgan labi iztēloties to laiku greznību un varenību. Šeit rakstītais un albumā ievietotās bildītes varbūt varētu kādu labumu sniegt apmeklētājiem,kuri vēl nekad tur nav bijuši.Arī lai varētu iepriekš lemt,vai šo objektu apmeklēt,jeb to laiku un līdzekļus izmantot citādi.Jo Romā ir ļoti daudz ko skatīt.Tālāk rakstītais mani subjektīvie redzējumi šajā objektā un ap to.Pirmais jau acīs krītošais suvenīru tirgotavas,lielais policistu un karabinieru daudzums,kā visur Itālijā un daudz naudas diedelētāju it kā seno romiešu vai it kā gladiatoru tērpos.Man ļoooti nepatīkamu iespaidu atstāj šādi diedelētāji,ubagotāji vai kā lai citādi tos nosauktu.Salīdzinot ar Sīriju,ko pirms gada apmeklēju,tad izjutu milzīgu kontrastu salīdzinot ar Romu.Sīrijā tāpat milzīgs daudzums senatnes pieminekļu,ne mazāk nozīmīgu kā Itālijā,bet nesastapu tur visa ceļo9juma laikā nevienu ubagotāju,ne uzbāzīgos pakalpojumu sniedzējus,ne uzbāzīgos suvenīru tirgotājus.Priekš manis šis fakts ļoti patīkams.Policistu gan Sīrijā tikpat daudz,cik Itālijā,bet kādēļ to daudz Itālijā,man ne visai saprotams.Par Sīriju saprotams,to apdraud gan imperiālisms,gan starptautiskais cionisms.Es domāju ka Itālijā kaut kādā mērā tie daudzie policisti ir lai kaut cik valstī mazinātu bezdarbu,jo sociālo problēmu tur gana.Toties patīkams pārsteigums,ka policistus var fotografēt cik vien vēlies un kā vien vēlies,atšķirībā no Austrumu zemēm.Tur pat neuzkrītosi un no liela attāluma fotografējot,tūlīt policija ir klāt,aizrāda,dzēš,sabildēto vai pašam liek izdzēst. Vēl vizuālā un cita informācija bilžu albumā. Tā visa ,lai arī subjektīva un ne visai kvalitatīva,bet pietiekoši svaiga,t.i. par 2011.gada 1. un 2. decembri.