Norvegija 2002, eto bilo siljno :)

LV Tas bija talajaa 2002. gadaa. Norvegijaa bracam kopaa ar gimeni, autobesa ekskursijaa. 7 dienu laikaa mees apmekleejam: Lillihammer, peec tam Trollju klints un Trollju celjsh(serpantiins), taalaak: PerGjunta celjsh, Prekestolena klints, un Briksdalsbreen – ledaajs! Tad: Bergen un Oslo. Veel bija nesaskaitaamss visaadu udenskritumu daudzums. Celjojuma temps bija diezgan aatrs, mees celjamies pulksten 7-njos, kaadus 4 stundus kaut kur braucam, kaut ko apskataam un atkla braucam..(beet seedekli autobusaa bija ne ljoti eerti) Vispaar celjoums bija labi organizeets, garlaiciigi nebija. Veel mees apmekleejam visaadus muzejus, piemeeram: kat kas lidziigs Briivdabas muzejam, Olimpisko speelju muzejs, Ledus muzejs, veel bija muzeji-kugji Oslo. Veel dazhas pavisam vecas bazniicas un vizinaashanas ar kugji pa fjordiem. Nakshnjoshnas vietaa parasti atbraucam pulksten 10-os vakaraa, vai mazliet agraak. Nakshnjoshanas apstaaklji bija diezgan labi, var pateikt pat perfekti! Kempingi Norvegijaa ir pavisam jauki! Tradicionaalas norvegijas koka maajinjas ar zaali uz jumta! Muusu gimenej, taa kaa muus bija 4 cilveki, parasti deva atsevishku maajinju, bet dazhreiz arii nakshnjojam kopaa ar citaam gimeneem/paariem. Tikai vienu reizu muums nepavisam laimeejas – dzivojam kopaa ar daudziem cilveekiem, tadaa lielaa majaa(barakaa) un tur bija tikai viena vannas istaba uz visiem! :( Un tur mees nakshnjojam divas naktiis! Beet, jaa dabuujam atsevishku maajinju, tad, atkartoshu – tas bija paviasm jauki! Iekshaa viss ir no koka, ljoti maajigi, nav nekaa lieka, parasti tur bija viena guljam istaba(ar divam dubultgultiem), virtuve, savienota ar viesistabu, un vannas istaba. Tikai pashu vannu kempingaa protams nebija, bija dusha, un diezgan interesanta. Pirmo reizi muzhaa es redzeeju taadu litetu, ka uz griida nebija taafelju, un uudens no dusha lijam tieshi uz griidas.. Daba: nuu daba tur ir ne ar ko nesalidzinaama! Iipashi man patika, kad mees nakshnjojam kempingaa gandriiz kalnos(tas bija centraljajaa Norvegija, varbuut mazliet tuvaak ziemeljiem) Nevaru atrast tulkojumu krievu vardam ahrinenno :) Norvegijas pilseetas protam arii ljoti dailjas, beet.. peec vinju dabas, pilsetaa ilgu laiku negribas atrasties! Par cenam: protams augstas. Tad, 2002. gadaa viss bija apmeeram 7 reiz dargaaks nekaa pie muums. Kaut kaads saldejuminjsh, kursh pie muums maksa 12 santiimu tur maksaaja vienu latu! Veel tur nav rudzu maizes, taadeelj miiljotaajiem jaaved to sev liidzi! Veel tur supermarketos ir gruuti atrast biezpienu. Miiljotaajiem: tur tas saucas ”kaut kaads cheese” :) Veel, tur staigajot kalnos, ir pienjemts visus svecinaat. Taa tad, ja jus kaadu satiksiet, noteikti pasveciniet, sakiet Hi! Atceros vienu reizu, es viena gaaju pa tecinjas, un man pretii naaca kaads viirs ar shtatiivu. Un vinjsh mani nepasveicinaaja! Nelaipns. Vaj muuseejajs :) Vai vinjsh bija kaut kadaa domu lidojuumaa… Veel tur visur augi avenes :) Nuu augustaa bija. :) Taa tad, ja beigsies nauda, iztikt var :) Un veel, piesaistiet uzmaniibu, ja redzeesiet, norvegijas aitam! Vinjas ir pavisam miiljas! That's all. RU Da, jeto bylo v daljokom 2002. Poehali v avtobusnuju jekskursiju po Norvegiju sem'joj. Za 7 dnej v Norvegii posetili: Lillihammer, zatem skala Trollej i doroga Trollej(serpantin), dalee: Put' Pergjunta, skala Prekestolen, i chto-to tipo Brighstaalsbreen :) Voobshhem lednik! Potom: Bergen i Oslo. Temp byl dostatochno bystryj, vstajom v 7, 4 chasa kuda-to edem, chto-to smotrim, opjat' edem(a seden'ja to v avtobuse byli ne oochen' udobnymi.. spat' na nih bylo trudno).. Voobshhe poezdka byla sorganizovanna dostatochno horosho, skuchat' ne prihodilos'. :) Krome vysheukazannyh mest byli eshhjo raznye muzei, kak to: chto-to tipa Brīvdabas muzejs, Muzej Olimpijskih igr, muzej Lednikov.. eshhjojo nu eshhjo muzei-korabli v Oslo. Krome jetogo eshhjo para cerkvej i katanie po f'jordam. Na nochjovku obychno priezzhali chasov v 10 vechera, inogda ran'she. Uslovija nochevki vsegdy byli ne plohimi, esli ne skazat' horoshimi! Kempingi u nih.. prosto prelest'! Tradicionnye norvezhskie domiki, derevjannye iz sruba, a na kryshe travka rastjot! Nashej sem'e, t.k. nas 4 cheloveka, obychno otvodilsja odin domik, inogda zhili eshhjo s odnoj/dvumja sem'jami/parami. Tol'ko odin raz nam navernoe ne ochen' povezlo.. poselili vseh v takom barake... voobshhem kuchu chelovek i na vseh odna vannaja :( I nochevali my tam dva dnja :( No esli, popadalsja otdel'nyj domik, to povtorjajus', jeto - prosto prelest'! Vnutri vsjo derevjannoe, nichego lishnego, obychno odna spal'naja komnatka s dvumja dvuhjetazhnymi krovatjami, kuhnja sovmeshhjonnaja s gostinnoj, i vannaja komnata, pravda vannyh v kempingah u nih tam ne byvaet, a est' dush. Prichjom pervyj raz takoe videla, chto na polu - netu plitki, a voda iz dusha l'jotsja prjamo na pol, no tak kak pol(navernoe) nemnogo naklonjom, to vsjo bystro stekaet v sliv. Priroda:. nuuu... osobenno ponravilos', kak my nochevali v kempinge gde-to v severnoj chasti Norvegii(nu ili central'noj). Nochevali - pochti v gorah.. Prosto ahrinenno! Norvezhskie goroda, konechno, tozhe ochen' horoshi.. no posle ih prirody, v ih zhe gorodah dolgo zaderzhivat'sja ne hochetsja :) P.S.: Ceny. Nuu konechno bol'shie. Togda(2002) jeto bylo primerno v sem' raz dorozhe chem u nas. Kakoe-nibud' zadrypannoe morozhennoe, kotoroe u nas stoit santim 12, u nih moglo stoit' lat.. :) Eshhjo u nih netu chjornogo hleba, tak chto ljubiteljam luchshe vezti ego ssoboj. A eshhjo u nih v supermarketah trudno najti tvorog. Opjat' zhe dlja ljubitelej: nazyvaetsja on tam "kakoj-to cheese" Krome jetogo: v gorah esli kogo-nibud' uvidite, nado vsem govorit' Haj! Tak prinjato. I my govorili. No odin raz pomnju mne navstrechu po tropinke shjol muzhik so shtativom(i my s nim odni na bol'shoj ploshhadi), i nu ni v kakuju ne pozdorovalsja. Vidno ne mestnyj. A skoree vsego Nash :) Ili ves' byl v tvorcheskom poljote... Eshhjo tam povsjudu rastjot malina :) Esh' - ne hochu. Vo vsjakom sluchae v avguste rastjot. That's all.