Ungārijas vīna pagrabi un Balatons

Ungārijas apskati sākām ar Agtelekas alānm. Godīgi sakot, tur nekādu īpašu pārsteigumu un sajūsmaas saucienu nebija. Tālāk braucām uz Egeru, kur nobaudījām pirmos vīnus "Daiļās kundzes ielejā". Vīna pagrabiņš jauks, bet pietrūka nacionālās mūzikas kolorītam. Vīni dažādi, kāds nu kuram patīk. Visi gatavoti, nepievienojot cukuru. Pilsēta jauka. Tur arī pirmā termālā pelde baseinā, kas diezgan garlaicīga. No Egeras cauri Budapeštai braucam uz Balatonfīredu, kur nakšņosim 4 naktis. Budapeštā lielas svinības, Uzvaras laukumā grandiozs uzvedums par godu valsts tūkstošgadei. Arī Balatonfīredā svētiki tiek svinēti skaisti. Vakarā iespaidīgs salūts uz Balatona ezera. Ūdens kā piens, viens vienīgs prieks. Izbraucam arī uz 1 stundu ar jahtu, paspējām pirms sacēlās lielāks vējš un lietus un visas braukšanas tiek pārtrauktas, jo viļņi tad ir ļoti iespaidīgi. Te ir arī minerālavots ar lielu dzelzs daudzumu, tiek ārstēti sirds slimnieki. Ārstējies arī Rabindranats Tagore. Apskatījām arī jauko Tihaņas pussalu un kāpām Bodočaņas vīna kalnā. Šeit vīni atkal drusku savādāki, bet labi. Nelielu glāzi degustēt var par velti, saki ka napatīk un meklē nākošo saimnieku. Nopērkam kārtējo muciņu, jo Egerā pirktā muciņa jau tukša. Braucam arī uz Hevīza ezeru, kura dziļums ap 30 m un ūdens temperatūra arī ap 30 grādiem pēc Celsija. Savdabīga pelde. Visiem jāņem gumijas riepa drošībai. Pēc Hevīza braucam uz Šumegu, tur cietokšņa pakājē notiek bruņinieku uzvedums. Ļoti skaiti zirgi, tikai pasākuma vadītājs traki skaļi bļauj. Laikam domā, kā tā runāja bruņinieku laikos. Pēc izrādes dodamies uz kārtējo pagrabiņu vakariņot viduslaiku stilā. Jāēd ar rokām. Porcijas grandiozas, arī vīns netiek žēlots, jo zoss cisku un ārkārtīgi gardās asins desas prasās lai noskalo. Spēlē jautru maģāru mūziku, mēs arī uzdancojam un uzdziedam savas dziesmas. Lielisks vakars! Interesants ir arī pasākums puštā, kur čikoši (zirgu gani) demonstrē savu zirgu prasmes. Izrāde super! Vakariņas gan liekas ne tik labas kā Šumegā, jo ar pusi pīles katram nespējam tikt galā. Spēlē vecs čigāns, godīgi sakot, švaki. Pēc Balatona dodamies uz Budapeštas pusi un pa ceļam pie Valences ezera iegriežamies Liča kunga vīna dārzā. Te tiekam pie vīnogu lasīšanas, sulu spiešanas, vīna degustēšanas un labām vakariņām. Vīnogas ļoti saldas! Es pat vinnēju vīna pudeli, jo vajadzēja atpazīt baudītos vīnus. Vēlu vakarā iebraucam Budapeštā, kas naktī izskatās ļoti skaisti, jo sevišķi Zvejnieku bastions un Parlaments. Arī brauciens ar kuģitim ir superīgs! Mums pat izdevās piedzīvot īsu vētru, ko uz Donavas tā īsti nejutām, bet pilsētā koki bija nolauzti. Zibeņoja iespaidīgi un upes ūdens, var teikt, vārījās. Otrā rītā vēl īsa Budapeštas tirgus apskate, arī iepirkšanāsm, un dodamies uz Sečeņī termālajiem baseiniem. Te ir interesanti. Dažādas temperatūras baseini, visa veida pirtis, dažādi džakuzi elementi. Pēc basenia sākas ceļš uz mājām. Braucam cauri Zemajiem Tatriem (Slovākija) un gar Krakovas malu tālāk uz māju pusi. Jauks, mierigs, relaksējošs brauciens.