Stalaktītu alas

Macohas stalaktītu alas pie Brno pilsētas ir vērts apmeklēt. ‘‘Pirmajā stāvā’’ stāvvieta automašīnām, kafejnīcas, suvenīru bodītes ... un iekāpšana elektovagoniņā, kurš aizved uz ‘‘otro stāvu’’. No otrā stāva devāmies ar pacēlāju uz kalna virsotni, kur dziļi ieelpojām, trīs reizes riņķī apgriezāmies un devāmies atpakaļ uz otro stāvu, lai paspētu uz stalaktītu alu apskati, kas rit stingi pēc grafika. Stalaktītu alās, pēc karstās vasaras tveices, pirmajā mirklī šķita patīkami vēss, bet izstaigājot pirmo alu apskates daļu un iekāpjot laivās dažiem no aukstuma sāka klabēt zobi. ‘‘Laivas gids’’, bija burvīgs (un tas nekas, ka centās runāt krieviski, bet sanāca visai čehiski), bet tās haizivis un ... tas ir jādzird! Kopējā cena braucot ar elektrovagoniņu, pacēlāju uz un no kalnu virsotnes, laivu uzpludinātajās stalaktītu alās maksā 250,00 CZK, mūs naudā nedaudz virs 5,-Ls, tas nav dārgi. P.S.: Nacionālais ēdiens knedli’ky – knēdeļi dažiem negaršo, bet man ļoti garšoja. (Tāda kā plaucēta maize, taisot no kartupeļiem arī. Pasniedz gan kā piedevu pie otrā ēdiena, gan kā saldo.) Utopļeņiki – marinētas sardeles. Nebiju sajūsmā. Gaišais alus tur skaitās stiprais, bet tumšais kā kvasiņš ar kādu grādiņu. Noteikti pagaršojiet pildītās vafeles, garšīgas, kā labu suvenīru droši mājiniekiem var atvest.