Polija brīvdienās.

Ir 3 brīvas dienas. Braucam uz Poliju.

Austrumprūsija Polijas pusē sagaida mūs ar dzestru, salnu pilnu laiku. Labi, ka cimdiņi līdz! Esam atbraukuši Vilku midzenī, kur mitinājies Hitlers aptuveni 850 dienas. Mūs pārsteidza tā saucamo bunkuru daudzums un lielums- 250 ha platība! Tie bijuši labiekārtoti - ar parketa grīdām, kanalizāciju, silto ūdeni, labierīcībām - visu, kas nepieciešams. Midzenī mituši apmēram 2000 cilvēku no tiem ap 60 sievietes. Bijis padomāts arī par izklaides iespējām - kino, kazino, viesnīca. Pēc Hitlera pavēles bunkuri tikuši saspridzināti, tagad skatāms tas, kas palicis, bet tik un tā iespaidīgi. Bunkuru sienu biezums 6 m - nav maz. Visu ēku jumti bijuši apstādīti ar zāli, krūmiem un kokiem, lai maldinātu pretiniekus, kas izlūkoja no gaisa. Gids zinošs, stāsta ar interesi un ieinteresē arī mūs. Sīki un smalki uzzinām par atentātu pret Hitleru. Vienīgā saglabājusies ēka ir sargu un virsnieku mājvieta, kur tagad izveidota viesnīca, kur mēs arī nakšņojām un svinējām 18. novembri. Pat Himnu dziedājām! Sv Lipkes klosteris un baznīca ar brīnišķīgām ērģelēm. Klausījāmies ērģeļmūzikas koncertu - Aginska "Polononēzi", "Ave Maria" un vēl.... Baudījums dvēselei. Mūks mums sagādāja šovu-uztaisīja špagatu pie Jāņa Pāvila bildes. Piecēlies kājās saka - nu jūs jau ziniet, ka mūkiem nav bērnu, bet kāpēc? Tāpēc, ka tie var nosēsties špagatā. Un tādēļ manam vectēvam nebija bērnu, manam tēvam nebija bērnu un man arī nav bērnu..... :D Bialostoka- skaista pilsēta uz 7 pakalniem. Kā Roma. Ar skaisto Braņicku pili un dārzu. Tā ir jāredz, lai nebūtu tikai asociācija, ka pilsētā ir tikai veikali un tirgus, kur brauc iepirkties. Ir arī lielisks akvaparks Tropikana ar magnēzija, minerālūdeņu vannām, sāls un ledus istabām, pirtīm un nobraucienu trubām. Mums bija iespēja skatīt pilsētu vakarā - izgaismotu un gatavu Ziemassvētkiem. Un vēl mums bija dāvana - pilsētā svinēja Braņicku pana sievas vārda dienu. Bija burvīgs senās baroka mūzikas koncerts Braņicku pilī. Vēl viens baudījums dvēselei.

Protams, kā bez iepirkšanās esot Bialostokā! Arī mēs izmantojām iespēju iepirkties- kas nu kuram bija vajadzīgs. Rezultāts - daudzas paunas lielā busa apakšā. Un līdz ar to problēma - kā ļaužiem tikt mājās! Rokas tikai divas! Tas, ka Polijā katru reizi var atklāt ko jaunu, pierādījās arī šoreiz. Noteikti brauksim atkal, Polija ir liela zeme, vēl daudz ko būs redzēt un iepazīt.