Septiņas dienas Krētā. [Gribu atpakaļ!]

Datums 17.08 Laiks 03.00 Dodamies uz lidostu. Viss notiek ātri un salīdzinoši labi. 6.00 izlidošana. 9.00 ar smagu nolaišanos ierodamies Krētā - Heraklionā. Tiekamies ar "Kalamaki", kuri mūs ar Taxi ved uz viesnīcu. Brauciens līdz mūsu pilsētai/ciemam - Kato Gouves ilgst 20 minūtes. Īsi pirms pulkstens 10 esam klāt. Ieejam viesnīcas "Aphrodite"**** reģistrācijā un mums paziņo, ka jāgaida 2,5 stundas līdz nummuriņam, jo viņu atbrīvo tikai 12 un kamēr vēl uzkopj. Somas nolikt tur pat - vestibilā, bailīgi. Ar visām paunām ejam ārā. Tur pat galdiņi. Šķiet, ka tā pat vien salikti. Apsēžamies. Un gaidam. Es ar brāli izstaigāju apkārtni, visu izpētu. Skaisti. Bet karsti. Ieradāmies diezgan pabiezās drēbēs, bet nebija kur pārģērbties. Galu galā veiksmīgi sagaidam nummuriņu. Domājām - būs kkāds divistabu - kā nekā mēs esam četri un tā.. Ieejam. Bāc! 4gultas sastūķētas vienā 15-20m2 istabiņā! Knapi izgrozīties var. Protams ir arī vannasistaba, leduskapis, tv u.c. Pēc iekārtošanās devāmies uz jūru un vietējo ciemu. Kato Gouves nav vienīgais ciems, kurš ir pilns ar D&G, Prada, Gucchi u.c. tāda veida izstrādājumiem cenā no 1eiro! :) Ieliņa maza, šaura, bez gājēju celiņiem. Kā sacīt jāsaka - mājīgi! ;) Brokastis, pusdienas un vakariņas. -Viss iekļauts cenā. Baroja labi. Manuprāt labi. Un ēd cik lien. Apmēram kā iekš "Lido", pats paņem, tikai nav jāmaksā. ;) 18.08 7.30 Mostamies un čāpojam uz brokastiņām. Šodien paredzēts noīrēt mopēdu un laist dzīvē. ;) Paēdām, aizgājām uz jūru - pāri ielai, pasauļojāmies, papeldējāmies. Ūdens dikti sāļš! Fū! Ap 13 ejam pusdienās, pēcāk ejam uz ciemu, iepērkamies, noīrējam mopēdu. Viss ok! Atlikušo vakaru pa maiņām izbraukājām tuvējo rajonu, noskatījām jaukas atpūtas vietas. :) Miegs ātri uznāk un jau ap 22visi čuč! :) 19.08 Pēc brokastīm ar noīrēto kabrioletu laižam uz akvāriju. Nekā šokējoša. Smuki jau gan bija. ;) Pēc tam pagulējām pludmalē. Pēc pusdienām bija paredzēts brauciens uz Palmu birzīm. Apmēram 150km attālumā. Braucam. Apkārt kalni. Jūra. Kalni. Kalni. Kalni. Daudz kalnu. Olīvas, siltumnīcas un citi mūsdienu brīnumi :D Ik pa laikam apstājamies. Brauciens ievirzās uz kalniem. Savādāk nekur navar tikt. Tas pajiet ar pārsteiguma saucieniem! :) Augstums apmēram 1000 un vairām metru. Ceļš pašaurs. Ja izdomā griezties atpakaļ un braukt prom - nekā nebija. Jātiek vismaz līdz kādam ciemam. Tikām līdz ciemam. Pat nezinu kā sauc! Sapratām, ka vairs nav laika un braucām atpakaļ tā arī līdz Palmu birzīm netikuši. Atpakaļbraucot piestājām pa ceļam esošajā Agios Nikolas pilsētā un vēl vienā burvīgā pilsētā, kurai aizmirsu nosaukumu. Kaut kas ar m burtu bija, bet kurš to lai tagad atcerās. Ag.Nikolas pilsēta dikti skaista. Ieliņu un veikalu ziņā nedaudz līdzīga Rīgai. Atgriežamies. Paslinkojam. -Tas ir - atpūšamies un dodamies vakariņās. Pēc vakariņām atkal salds miegs.. :) 20.08 Paredzēts brauciens uz Heraklionu/Iraklionu. Lielākā pilsēta Krētā. Saprotam, ka cilvēku braukšanas manieres "lieliskas". Kā tētis teica, visi te ir Šūmahera mazdēli un mazmeitas :D Uz galvenā ceļa atļautais ātrums 90km/h. Takši garām aiztraucas vismaz uz 110km/h. Iebraucam pilsētā. Ielu nosaukumi nesaprotami. Apkārt bardaks. Beidzot atrodam centru. Uz katra stūra STOP zīmes = tikai tās neviens neievēro. Visas ielas pilnas ar mašīnām un galvenokārt kvadracikliem un mopēdiem. Braucamrīki novietoti visur. Vietu, kur nolikt auto, izņemot maksas stāvvietu neatrast, it sevišķi, ja brauc uz pilsētu pēc 10. Tradicionāls skats - uz vecrīgas izmēra cienīgas ieliņas 2-3joslās atrodas mašīnas. Caur mašīnām spraucas gājēji. Apkārt pie mājām un parkos sēž onkulīši, kuri visu vēro. Tam visam pa vidu vēl spraucas motorolleri u.c. Bardaks! Bet man patika :) Vakarā kā izrādās bija Grieķu vakars. Dejoja tautasdejas. Man patikās. Tikai žēl vienu no dejotājiem, kurš nokrita. Tomēr viss bija kārtībā! :) 21.08 Braucam uz dienvidiem. Šaurākā vieta, kur var no Ziemeļiem aizbraukt uz Dienvidiem bija 15km. Aizbraucām līdz turienei. Nonācām dienvidu krasta pilsētā Ierapetra. Jauka pilsētiņa. Atkal mūsu vecrīgas tipa :) Papeldējāmies jaukajos dienvidu ūdeņos un devāmies mājās. Starp citu tieši dienvidos ir ĻOTI daudz siltumnīcas. Visi kalni pilni! ;) 22.08 Pēdējā diena ar mašīnu. Dodamies uz akvaparku! :) Aizbraucam turp 9. Vēl ciet. Atverās tikai 10. Braucam paskatīties otru akvaparku. Tā pat vien. Braucam - kalnā! Pašā kalna galā atrodas akvaparks. Kur viņi ūdeni ņem! Šis jau bija vaļā, bet izlēmām atgriezties tajā, jo tas tālāk no pilsētas - ne tik apmeklēts. Atgriežamies dažas minūtes pēc 10. Ieejas maksa mums visiem kopā 66eiro! Uz visu dienu. Akvaparks un blakusesošais golfa laukums, manuprāt ir vienīgās ar zāli apstādītās teritorijas visā Krētā! :) Tur tiešām bija zaļš. Akvaparkā bijām 5stundas. Patika! ;) 23.08 Visu rīta cēlienu pa pludmali vien. Nedaudz arī pēc pusdienām pabijām jūriņā. Ap pulkstens 17 gājām uz veikaliem - iepirkt suvenīrus. Dvieļi ar krētas karti ir atrodami katrā otrajā veikalā. Ja esat izlēmuši tādu iegādāties [labs kā suvenīrs], tad pameklējat lētākās iespējas, jo tie maksā sākot no 3eiro mazos ciemos, līdz pat 6eiro kūrortos! ;) Šī bija pēdējā - slinkošanas diena. 24.08 6.30 Mostamies. Rosamies uz brokastīm. No šī hoteļa vēl viens pārītis dodas prom. Fiksi paēdam brokastis un pat agrāk kā solīts [reta parādība!] ieradās takši. Pie stūres - abas divas sievietes un vēl piedāvā aiznest somas! :) Dzels tantes. :D Brauc arī kā Šūmahera mazmeitas! ;) Laicīgi ieradāmies lidostā. Ejam cauri kontrolei. Slikta priekšnojauta. Tētis pajautā vai šī ieeja ir visiem lidojumiem. Darbiniece piekrītoši pamāj. Un arī pasaka "yes, yes. ofcorse" ejam. Tētis visu laiku nemierīgs. Neviena latvieša neredzās un nedzirdās. Galu galā pajautā vēl vienai darbiniecei. Tā saka "jā, jūs esat nepareizajā terminālā" mēs ar visiem "tax free" pirkumiem jožam cauri. Tur lidosta pilna ar cilvēkiem. Kamēr tikām no viena gala līdz otram pagāja apmēram 10min. Tur mēs izejam pārbaudi. Tā, kas tur visu skatās ceļās jau, jo redz, ka tur ir pudele un šķidrumus tur nedrīkst ienest! Tētis paskaidro, ka bijām nepareizi iegājuši. Viņa jau itkā tā būtu normāla parādība pēc pirmajiem vārdiem liekas mierā. Bet tā, kura mums deva biļetes pat nenorādija pareizo virzienu! Izveidojas rinda. Gaidam lidmašīnu, kurai jāierodas 9.55. Pulkstens tikšķ.. 10.05, 10.15, 10.30.. 10.45 beidzot sākās ielaišana. STUNDAS NOKAVĒŠANĀS! Te arī parādās grieķu miers un lēnīgums. Kaut gan arī, lai saņemtu mašīnu [3dienā] atbildīgais ieradās stundu vēlāk! Bet mūsu gids jau iepriekš teica - grieķi nesteidzās un ir jāiemācās pagaidīt. Šī nosēšanās bija mierīga. Kaut kur - visam pa vidu mēs arī pabijām Knosas pilī. Stundu pēc atvēršanas tur atrodas vairāki desmiti tūristu autobusu. Ieteikums - turp doties uzreiz kā atveras. Pabijām arī arheoloģisko izrakumu muzejā.. ;) Kopumā ar ceļojumu esmu ļoti apmierināta. Visu laiku gaisa temp. uzturējās virs +30, mākoņi bija tikai vienu dienu apm. stundiņu. Patīk man tā Grieķija! :) Bildes skatīt albūmā. ;)