Visspilgtākais iespaids!!! Ehh, MALTA.... ;)

Malta ir tāda vienreizēja zemīte! Ļoti karsta, bet tai pat laikā labvēlīga dzīvošanai. Jūra ir bagāta ar dažādiem dzīvniekiem, pati daba - ar kaktusiem un alvejām, bet valsts, kas sastāv no trīs salām (Malta,Comino,Gozo) - ar baznīcām. Cilvēki Maltā ir ļoti pieklājīgi, bērni - laipni un smaidīgi. Ar mani tur sāka runāties pat pavisam mazas meitenītes, viena pat uzdāvināja man gliemežvāku - tāpat vien! :) Policists teica, ka noziedzības līmenis Maltā ir ļoooti zems. Policija tur ir domāta tikai tūristiem, jo paši maltieši praktiski nezog un pat atstāj savus veikalus tukšus vaļā uz fiestas laiku, kad ir karstums un visi guļ. :) Kristiešu tur ir 99%, pie tam ļoti ticīgu! Katru piektdienu kādā no Maltas ciematiem notiek svinības. Ciemats tiek izgreznots un tajā aicina viesus no citiem ciematiem. Tie pat tiek aicināti ienākt mājās un varbūt pat pie galda. Gada beigās tiek noteikts, kurā ciematā bija visskaistākie svētki, vislabāk apgrznota baznīca. Baznīcas tur ir katrā ciematā! Mēs pat bijām vienos svētkos - tie bija tik grandiozi kā Rīgā uz Jauno gadu! :) Daba Maltā nav īpaši bagāta, bet tur aug milzīgi augi - dažādi kaktusi ar ēdamiem augļiem. Vide ir sausa, bet patīkama. Pilns ar ķirzaciņām. Dienā es varēju saskaitīt pat kādas 10! Jūra ir silta un sāļa, tas tā kā nebūtu brīnums :) Es gan ieteiktu pabraukāt ar ūdens skūteri! Tas ir tā vērts, lai gan dārgi... Malta ir dārga zeme. 1 maltiešu lira ir 2 mūsu latiņi. Pilsētas Maltā ir ļoti piepildītas ar tūristiem, mājām un veikaliņiem. Viss tur čum un mudž, kaut gan patiesībā it kā nemaz nav tik daudz to cilvēku! Vakaros var pasēdēt kādā no daudzajiem restorāniem un nobaudīt jūras ēdienus. Dārzeņi gan tur ir gandrīz neēdami, jo tur nekas neaug, piena produkti arī pašvaki, bet viss pārējais labs! :) Ja gribat baudīt eksotiku, karstumu, ļoti labi nosauļoties un katru dienu pavadīt savādāk, brauciet uz Maltu! Lai arī maza un sausa zeme, bet tur ir, ko redzēt un tur ir, ko darīt!! :) Mums katru dienu bija izvēlēti kādi braucieni, un viens no tiem bija uz Sicīliju. Nu, mūs gandrīz vai aizmirsa autobuss paņemt, tā kā knapi paspējām uz kuģi :) Sicīlija - tas ir atsevišķs stāsts!! Burvīga, auglīga un skaista sala!! Tur iegādājāmies lavas figūriņas, redzējām pašu vulkānu, bijām 2 km augstumā, bet palika vēl tikai 1 km līdz pašai Etnai :) Vispār par Maltu es nevaru izteikties! Tas ir jāizbauda pašam! :)