Ēģipte – senatnes liecību šūpulis

29.11.2011.-12.11.2011.

Modinātāju liekam uz 3.00 naktī, jo ap 4.00 ir jābūt jau lidostā Rīga. Latvija mūs pavada ar diezgan siltu (+6C) un mitru nakti. Lidojums ilgst 4h 20min. Jau no putna lidojuma iespējams saskatīt divas piramīdas un Nīlu, kas līkločiem stiepjas cauri tuksnesim. Visapkārt vienas smilšu, akmeņu un kalnu grēdas.

Laikapstākļi lieki piebilst ir lutinoši- saulīte, zilas debesis un +24C. Samaksājot 15$ par vīzas noformēšanu, Novaturs gides Margaritas pavadībā nonākam mūsu 4 zvaigžņu viesnīcā Bella Vista, kas atrodas pašā centrā un blakus jūrai. Jau pie check-in mums sagaida nepatīkams pārsteigums – mums piešķirts nummuriņš ar skatu, atvainojiet, uz kūti.. bet kuras problēmas tad neatrisina $. Tiekam pie skaista nummuriņa ar skatu uz baseinu un jūru. Seko pārģērbšanās vieglās vasarīgās drēbēs , pirmo pusdienu apmeklējums un viesnīcas teritorijas iepazīšana. Palēnām esam noskaidrojuši, ka 46 h pēc ielidošanas Hurgadā Duty Free veikalā var iegādāties alkoholiskos dzērienus, cigaretes, smaržas, - līdzi jāņem pase. Uz ielām vakaros no 10 automašīnām 9 ir TAXI, kuri visu laiku nemitīgi taurē, aicinot tūristus iekāpt.

Turpmāko ceļojuma aprakstu sadalīšu pa kategorijām.

Klimats.

Bijām Ēģiptē, ziemā (ziema - no novembra līdz martam). Naktī ap 23-25C, dienā ap 25-28,5C. Ūdens temperatūra +24,5C. Lietus tur ir samērā reta parādība (nenācās izbaudīt). Saule lec ap plkst. 6 un riet ap plkst. 17 - ātri iestājas tumsa un tad prasās kādu jaķeli uzvilkt. Tuksnesī ir vējains, bet silts. Jūrā ūdens, protams, sāļš, bet tik dzidrs, ka braucot ar kuģīti kādu 20 m dziļumā redzami koraļļi un dažādas zivtiņas.

Nauda.

Valūta – ēģiptiešu poundi. Ņēmām līdzi gan dolārus, gan eiro un tur uz vietas mainījām uz Ēģiptes poundiem.

1LVL=11.89 EGP, 1USD=5,96 EGP, 1EUR=8,35 EGP (pēc Latvijas bankas kursa uz 29.10.2011.)

Ļoti jāuzmanās iepērkoties, jo tie Muhamedi ir ļoti viltīgi un pie katra naudas darījuma centīsies tūristu apmānīt, neizdot atlikumu u.t.t. bija pat gadījums, ka uz ielas kāds vietējais burtiski gribēja atņemt tūristei naudu. Arī no bērniem, kas piedāvā tā saucamos zīmējumus uz papirusa (neīstie) jāuzmanās, jo ar vienu roku tie jau tavā kabatā. Veikalā, ja nebūs ko izdot, dabūsiet atlikumā koņču JProtams ar ielu tirgoņiem ir jākaulējās , nopirksiet uz pusi vai pat lētāk no sākuma cenas. Daudzi pārdevēji zemāk cenu nelaiž, jo ir pārliecināti, ka gan jau kāds biezais Krievu tūrists tāpat uzķersies un nopirks.

50.00 EGP maksāja zāles pret caureju aptiekā;

15.00 EGP maksā cigaretes;

0,17 sant. maksā 1l dzeramā ūdens fiksēto cenu veikalā. Ekskursijās dzērieni ir daudz dārgāki: ūdens 0,5l – 1$, atspirdzinošie dzērieni (coca-cola, fanta) 0.5l – 2$.

Par 20.00 EGP 12 vietīgais busiņš aizvizināja mūsu kompāniju uz vecpilsētu. (Par cenu jāvienojas pirms iekāpšanas).

Ēdiens.

Viesnīcā ņēmām all inclusive (viss iekļauts),baroja trīs reizes dienā , papildus darbojās uzkodu bārs un atspirdzinošos dzērienus, tēju, kafiju un vietējo alkaholu piedāvāja gan viesnīcas lobby bārs, pludmales bārs un baseina bārs. Kafija tikai granulētā, par laimi mūsu letiņu kolēģi, kas jau astoto reizi sabijuši Ēģiptē cienāja ar īsto, malto kafiju un rupjmaizi, kas šķita kā eksotika.

Viesnīcā katru otrdienu rīko vakariņas ar jūras veltēm ( kalmāri, krabji, krevetes), protams, ka bija jāizmēģina, taču jau nākamajā dienā mūs vienu pēc otra piemeklēja vēdera izejas problēmas un vemšana. Un tā šīs vēdera nebūšanas vajāja mūs visu atlikušo laiku. Zobus mazgājām ar ūdeni no pudelēm ,kas katru dienu bez maksas pienācās, bet tā vai tā Eiropieša gremošanas sistēma dabūja pamatīgi trūkties. Silti iesaku, pirms braukšanas apbruņoties ar to pašu veco labo ogli (palīdzēja pret caureju), rehidronu un pirms braukšanas kādu laiciņu padzert labās baktērijas, tādejādi sagatavojot gremošanas sistēmu. Lieki piebilst, ka sabijām arī MC Donalds restorānā un tobrīd šī iestāde šķita vienīgais patvērums no vēdera nebūšanām.

Ekskursijas.

Visas ekskursijas, kurās bijām, iegādājāmies caur vietējo firmām, jo cenu atšķirība bija pat līdz 40$.

SAFARI - Brauciens ar kvadracikliem, bagijiem pa Rietumu tuksnesi, brauciens busiņos līdz Beduīnu ciemam tuksnesī, viņu dzīves vietas un veida apskate, vietējā zoodārza apskate (čūskveidīgie, bruņurupuči, krokodili), izjāde ar kamieļiem, zirga pajūgu, ēzelīšiem.

Secinājumi: uz Beduīnu ciematu ir vērts aizbraukt un saprast kā viņi, nemitīgie klejotāji, kas 99.9% ir analfabēti dzīvo, bet safari izbrauciens gan ir smieklīgs, jo tevi pa riņķi dzenā tuksnesī, kurš ir šķembains un akmeņains.

DAIVINGS – Brauciens ar jahtu līdz koraļļu rifiem, divas reizes niršana katra pa 20 min. instruktora pavadībā. Tie, kas negrib, vai nevar nirt,var snorkelēt. Nirt neiesaka, ja nākamājā dienā ir jālido ar lidmašīnu.

Secinājumi: tā kā es pati neniru, bet to darīja vīrs un kādas 4 reizes brauca, tad tas ir to vērts, jo tik skaista un bagātīga zemūdens pasaule nav nekur citur. Gadījās sastapt pat murēnu un delfīnus.

ZEMŪDENE SINBAD – ar kuģīti brauciens līdz zemūdeņu stacijai jūrā, pārkāpšana zemūdenē ( stāvas kāpnes) un 30 min. Brauciens ar zemūdeni līdz pat 25m dziļumam. Iespēja apskatīt Sarkanās jūras dzīvi nenirstot.

Secinājumi: Tā kā ar zemūdeni braucām pirmo reizi, tas likās gan interesanti, gan bailīgi. Varēja vērot zivtiņas, kuģa vraku un arī ūdenslīdēju, kas barojot zivtiņas peldēja apkārt zemūdenei.

LUKSORA – neliela pilsētiņa Nīlas labajā krastā, 400 km uz dienvidiem no Kairas. Muzejs zem atklātas debess, dārgumu krātuve, kuras priekšā apstāties ikkatrs. Luksora jeb Al-Uksora atrodas vietā, kur kādreiz pletās senās Tēbas. Tāpēc saprotams, ka mūsdienu Luksora ir viens no pasaules arheoloģijas centriem.

Tiek uzskatīts, ka neredzēt Luksoru nozīmē neredzēt Ēģipti! Mūsdienu Luksorā, tās austrumu krastā jeb „Dzīvo pilsētā” rītausmu sagaida 2 vareni tempļi – Luksoras un Karnakas.

Savukārt rietumu krastā saulriets met ēnas un „Mirušo pilsētu”. Uz plato malas tūristus sagaida 20 metrīgās Memnonas Kolosa statujas, kas kādreiz apsargāja Amenhotepa III kapenes. Aiz tās plešas Karaļu un Karalieņu ieleja, bet klints pakājē atrodas pavisam labi saglabājušās karalienes Deir-al-Bahari kapenes. Visapkārt ir vēsture: statujas ar dievu un dzīvnieku galvām, kolonnas ar lotosa ziediem...

Secinājumi: Ceļam pošamies jau 4:30 no rīta, braucot cauri tuksnesim gide izstāsta mūsdienu Ēģiptes aktualitātes un izdala materiālus par apskates vietām. Arī vizināšanās pa Nīlu un banānu plantācijas apmeklējums ir iekļauts ekskursijā. Tā kā brauciens aizņem 4 h, viesnīcā atpakaļ esam 22:45.Ekskursija bija fantastiska.

Ceļojums bija izdevies, jo saulīte mūs sildīja divu nedēļu garumā. Katru dienu, bija kādi jauni spilgti iespaidi, ekskursijas deva plašāku priekšstatu par Ēģipti, tās vērtībām. Kopumā ņemot atbraucu atpūtusies un noilgojusies pēc mīļajiem un pēc Latvijas ēdiena.