Mazliet citāda Parīze

Sensenos laikos, kad Parīze vēl nebija piedzīvota, kāds gudrais man teica: "Atceries, ar Parīzi ir tā - vai, nu, tā nokaitina un liek riebumā saraukt degunu, vai arī Parīzes burvestība sapin uz visiem laikiem". Kad pirmoreiz nokļuvu tur, sapratu, ka manējais, ir 2. variants. Šovasar pēc 12 gadiem nokļuvu tur otrreiz un .... nekas nav mainījies. Kādam varbūt ir svarīgi "atzīmēties" vai visos muzejos, apskates objektos, Disnejlendā u.t.t.t. Protams, var arī tā... Taču man gribējās (un to es arī darīju) klīst pa Parīzi kājām - tur, kur tobrīd deguns rāda. Kur patīk, tur pakavēties ilgāk, citām vietām - soļot garām, bet galvenais - sajust un izbaudīt šīs lielpilsētas īpašās sajūtas un cilvēku attiecības... garāmgājēju skatienus, žestus, smaidus, pieklājību un labvēlību... Pamanīt pārīšus,kuri aizņemti ar sevi, pamanīt klaidoņus, kuri mitinās teltīs zem Sēnas tiltiem, pamanīt jauniešu bariņus, kuri Sēnas krastmalā dzer vīnu, dzied, dejo un bauda dzīvi, vecas dāmas ar maziem klēpju sunīšiem un.. pamanīt mazo sunīšu atstātās pēdas uz bulvāru ietvēm un neiekāpt tajās. Ļauties ielu muzikantu melodijām, žilbinošajam skaistumam bagātajos kvartālos, romantikai mākslinieku pasaulē un ne tik turīgu ļaužu ielās. Ielūkoties mazos veikaliņos un iet garām grezniem un izslavētiem iepirkšanās centriem... Sēdēt uz soliņa tilta vidū un nedomāt par to, ka atgriežoties mājās atkal būs ikdiena,bet izbaudīt mūžīgo svētku pilsētu Parīzi! P.S. Pragmatiskiem un merkantilu domu pārņemtiem prātiem Parīzē nav ko meklēt. Bet tas varāk attiecas uz 1. varianta skartajiem;)