Maģiskā Čehija

Maģiskā Čehija..

Nu tā ceļojums var sākties. Mūsu ceļojums ilgs no 13-16 oktobrim. Čehijā mēs ielidojam PL.14:25 un pēc lidojuma lidostā nopirkām 72 stundu sabiedrisko transportu biļetes , var braukt gan ar metro, gan ar autobusu un gan ar tramvaju...pirmo reizi noskanē un tik braukā 72 stundas cik tik uziet..;) tālāk devāmies meklēt autobusu kurš mūs aizvedīs uz viesnīcu – viesnīcu „Marketa” mēs atradām www.booking.com . Viesnīca atrodas no lidostas apmēram 10 km un uz centra apmēram 15-20 min. Ar tramvaju. Nu vot sasnieguši viesnīcu nolikām mantas pārģērbāmies un devāmies jau vakara pastaigā pa Prāgas centru,bet vispirms tur pat netālu picērijā kārtīgi paēdām, lai ir spēka pastaigai...

Izkāpjot no tramvaja paveras brīnišķīgs skats uz mazām ieliņām , greznām ēkām un ļaužu pūļiem. Kafeinīcas , restorāni veikaliņi viens pie otras un strādā līdz pēdējam klientam tas ir visu nakti arī suvenīru bodītes. Acis mielojot ar pilsētas brīnumiem nemanot esam jau nonākuši pie Pulvera torni – kurš atrodas pilsētas vēsturiskajā daļā. Kuru apsargā sargs tērpies speciālā tērpā.Ir iespēja arī pa maksu uzkāpt paša tornī...no torni tur pat atrodas arī slavenais Kārļu tilts. Tas ir Prāgas simbols -tilts - savieno divas Prāgas daļas: Mala Strana jeb mazpilsētu un vecpilsētu. Pie tilta ierodāmies jau tad kad pilsēta ieslēdz gaismas.. Šķērsojot grezno tiltuiespējams skatīt daudzas svēto skulptūras, kuru oriģināli glabājas nacionālajā muzejā, lai tos pasargātu no bojājumiem. No tilta lieliski var redzēt izgaismotu Prāgas pili, pasaules lielāko senlaiku pils teritoriju, kas aptver turpat 8 ha plašu teritoriju. Tiltu iesaku apskatīties gan dienā gan naktī...

Tālāk ejot nonākam rātslaukumā kur var apskatīt uguns šovu, vizināšanās ar zirgiem, turpat laukumā cep lielo cūciņu un dzer Čehu aliņu... tur pat netālu atrodās Astronomiskais pulkstenis -Darbojoties jau kopš 1410. gada, pulkstenis ietver zodiaka gredzenu, kā arī Schwachbacher ciparnīcu, lai atainotu senās Čehijas laikus, kur cipars 1 tika izmantots, lai parādītu saulrietu.Tajā ik stundu tiek parādīts arī viens no divpadsmit Apustuļiem, kas būs sevišķi interesanti.Pēc šoviņā uz visām četrām debespusēm no torņa pūš tauri..un ļaudis aplaudē. Kad šoviņš beidzies dodāmies apkārt rātslaukumam un ieraugam Vaska muzeju kurš maksāja tikai 6 eiro – nolēmam lieliska vieta lai biki sasildītos, lai tālāk turpinātu ceļu, bet bijam ļoooti vīlušies pa muzeju , nu tie kas nekad nav bijuši vaska muzejā var aiziet izstaigāt bet nu ...tur pirmkārt īsti nebija ko redzēt nu mēs 15 minūtes pastaigājam un tas arī viss..

Vēl no laukuma var redzēt Tyn baznīca, gotikas katedrāle ar vissenākajām ērģelēm Prāgā.

Tā ka derētu pasēdēt un pa kādam aliņam iedzert devāmies meklēt slaveno Šveika restorānu kas atradās burtiski aiz stūra no rātslaukuma. Viesmīļi ļoti laipni izskaidro kuru aliņu labāk ņemt kādas uzkodas pie aliņa utt un pat krievu valodā runājam. Ievērtējuši restorānu un sabildējušies esam devāmies atpakaļ uz viesnīcu atpūsties, lai varam rīt turpināt pastaigu...

No rīta jau pamodāmies ļoti laicīgi lai varētu vairāk kaut ko apskatīties, jo šodienai plāni lieli visu pēc kārtas.. Paēdam brokastis un taisāmies ceļā , šoreiz ejam ar kājām, lai atrastu pasta nodaļu kur varam nosūtīt kartiņu no Prāgas draudzenei. Kad pastu atraduši un kartiņa nosūtīta dodamies apskatīt mazās ieliņas,ieraugam tūristu grupiņas un dodamies uz to pusi. Esam nonākuši pie Strahovsky klostera. Iekšā neejam jo ļoti daudz ļaužu, tāpēc ejam pastaigāties pa klostera nezinu kā nosaukt dārzu vai sētu gar mūra sienu. Ļoti izbrīnījamies ka Prāgā daudzās vietās redzējam valriekstu kokus, arī šeit viņu bija daudz, kuri jau bija nogatavojušies, pa ceļam dažus paņemam pagrauzt..;) ejot pa šo dārzu nonākam līdz dārza galam, kur no kalna var nokāpt lejā pie mazām aliņām... netālu no aliņām atrodas kāpnes nu ko jakāpj augšā , bet augšā Petrinas skatu 60 metru garš tērauda tornis, kas mazliet atgādina Eifeļa torni. Maksājam 50 kronas katrs un kāpjam nu pašā augšā mazliet baismīgi jo augstāk kāpj jo vairāk šupojās, bet nenožēlojam ka uzkāpām.Te no augšas paveras brīnišķīgs skats uz Prāgu-sarkanie mājas jumti, kārļa tilts uz kura cilvēciņi izskatās ka skudriņas un pils, baznīcas nu vārdiem neizsakāms skats...tālāk pastaigājamies pa Petrinas dārzu kurš ir viens no lielākajiem Prāgā. No Petrinas kalna var braukt lejā ar gaisa vilcieniņu, bet mēs gājam pa kalnu lejā ar kājām, jo ja braucat lejā ar vilcieniņu jūs daudz ko neredzat kas atrodās pa ceļam.. Kalns lejā iet līkloči. Noejot lejā no kalna nonākam Prāgas centrā tagad pa dienu aplūkojam centru, Pulvera torni, rātslaukumu , astroloģisko pulksteni, mazās ieliņas, greznās ēkas ...Ejot pāri Kārļa tiltam ļaujam Karikatūristam mūs iemūžināt uz papīru lapas pa 20 eiro. Visgrūtāk bija izvēlēties kuram ļaut sevi zīmēt...jo viņi tur ir ļooti daudz.. Šoreiz no rātslaukumu dodamies apskatīt arī ebreju kvartālu kur nonākam pie vecās Sinagogas. Šī sinagoga pārstāv vecāko, joprojām darbojošos sinagogu Eiropā, kas tika celta ap 1270. gadu. Tā kalpo arī par vienu no agrās gotikas paraugiem pilsētā.

Tā ka to apskatījuši derētu atkal nedaudz iestiprināties.. Pilsētas centru izstaigājuši krustam šķērsam nonācam pie Stefanikova tiltu , kuru rotā pēc manām domām eņģeļi. Pārejot pāri tiltam tieši pretī atrodās Letensky sad kur no augšas var apskatīt pilsētas centru un Vlatavas upi ar visiem tiltiem.

Tā ka jau tuvojās vakars un mums vēl paredzēts apskatīt Križikova fontāna tad dodamies turp ar c līnijas metro līdz pieturai Nadrai Holešovice un tālāk braucam ar 5 tramvaju līdz pieturai Vystavištē. Un tad kādas 5-10 minītes ar kājām pa norādēm un esam klāt. Pats šovs iet apmēram 30-40 minūtēm un maksā 200 kronas. Križikova fontāna sauc arī par mūzikas strūklakām. Un ir Eiropā Otrā lielākā...strūklakas ne tikai rāda gaismu un mūzikas šovu, bet no strūklaku izveido ekrānu uz kura rāda filmas fragmentus nu šovs ir iespaidīgs.

Nu jau pulkstenis pusvienpadsmit vakarā dodamies atpakaļ uz viesnīcu lai sasildītos jo 40 minūtes sēžot 0 grādos mēs biki nosalām bet nu tas tā bija vērts...

Trešās dienas rīt viss sākās kā ierasts, brokastis, apģērbšanās un aijdā ...

Šo dienu nolēmam aizbraukt ārpus Prāgas un devāmies uz Pruhonicky park.. Parks pēc kartes atgādina Latvijas karti .Ieeja parkā maksāja 50 kronas , tieši todien tur notika kāzu festivāls, bet mūsu mērķis bija apstaigāt to parku no viena gala līdz otram.. Parkā vairāk varēja relaksēties no ļaužu brūzmas un pilsētas. Parka ceļš mūs veda cauri meža takām kur mūs vāveres apmētāja ar čiekuriem, te arī pirmo reizi ieraudzīju melnu vāveri..

Parkā daudz mazu ūdenskritumu. Nonācam pie liela ezera Borin . Viena pusē ezeram ir Meža takas bet otrā klintis. Tā nu mēs pa to parku staigājam un baudījam dabu un sildījamies saulītē..

Parku apstaigājuši devāmies atpakaļ uz metro un devāmies nu gan līdz galam paskatīties kas tad tur atrodās. Kur atradām ķīniešu restorānu kur ieturējam maltīti, pēc maltītes uzspēlējam boulingu kur man likās dīvaini ka nebija jamaina apavi ..;) un tas arī viss diena galā un rīt no rīta laidāmies jau mājup...

Iesaku visiem aizbraukt un izbaudīt šo lielisko valsti, man mazliet atgādināja PSRS laikus vecie autobusi, tramvaji, pati tā atmosfēra. Vislabākais ka varat paši sev plānot dienu un nevis uz kādu paļauties...ceru ka kaut kas jums no visa šī noderēja..