Calgary - kovboju pilsēta

Pēt tā, ko esmu redzējusi šeit, Kanādā, Ziemeļamerika ir cita pasaule. Sākot ar to ka ielas, mašīnas un ēkas ir lielākas, beidzot ar to, ka mājsaimniecībās visa elektronika ir 110W. Calgary, kas atrodas Albertas provincē, ir kovboju pilsēta. Te var atrast vairākus bārus, kur puiši būs ģērbušies kā kovboji, ar cepurēm galvā, dzers alu pie bāra letes vai dejos kantrī mūzikas ritmos. Tomēr, kad runāju par kovboju pilsētu, daudziem droši vien prātā nāks neliela pilsētiņa ar vecām ēkām, gluži kā no vesternu filmām. Calgary nebūt nav tāda pilsēta. Šīs pilsētas centrs jeb Downtown sastāv no debesskrāpjiem. Šeit praktiski nav iespējams atrast ēku, kas būtu vecāka par ~120 gadiem. Bet kāpēc tad kovboju pilsēta? Hmm.... ar šo jautājumu pati vēl neesmu tikusi līdz galam skaidrībā. Pašā būtībā Calgary ir ļoti jauna multikultirāla pilsēta. Šeit ir iespējams satikt tik ļoti daudz dažādu tautību, ka galva sāk griezties. Kad es kanādietim jautāju par resotrānu vai kafejnīcu, kur var baudīt parastu kanādiešu ēdienu (normal food), viņš ilgi domāja un raustīja plecus, jautājot ko es ar to domāju. Teicu, ka noteikti negribu ēst neko austrumniecisku, jo indiešu, nepāliešu, ķīniešu ieskrietuvītes ir uz katra stūra amerikāņu pierasto McDonalds vietā. Šī lielā kulturālā daudzveidība ir mulsinoša, kad gribas atrast kaut ko savu, sirdij tuvu. Neskatoties uz kultūru miksu (vai arī varbūt tieši dēļ tā), vietējie ir lieli svaiga un garšīga (ne trekna) ēdiena piekritēji. Sākumā domāju, ka šeit būs pilns ar McDonalds restorāniem, bet līdz šim brīdim esmu redzējusi tikai vienu visā pilsētā, kas ir nedaudz lielāka par Rīgu. Calgary tu gandrīz neesi nekas, ja Tev nav mašīnas. Iedzīvotāju skaita ziņā šī pilsēta ir aptuveni tik pat liela, cik Rīga, bet platības ziņā - lielāka. Šeit viss ir vieglāk pieejams, ja ir mašīna. Tā vienkārši ir nepieciešamība. Bet, pats lielākais pārsteigums man bija redzot, cik braucēji ir uzmanīgi pret gājējiem. Gājēji tiek palaisti visur. Ja autobraucējs redzēs, ka es esmu 6-7 soļus no krustojuma, viņš pagaidīs, kamēr es atnākšu un šķērsošu ielu. Latvijā tai laikā 3 mašīnas jau būtu šķērsojušas šo krustojumu, mani nemaz neievērojot. Pieklājība šeit ir nerakstīts likums. Visādā ziņā, visur un vienmēr. Šeit esmu padalījusies ar saviem iespaidiem par sadzīviskām lietām. Es vēl varētu rakstīt daudz jo daudz par skaisto dabu riņķī, par kalniem (Rocky Mountains), kurus varu redzēt no savas viesistabas loga, par kalnu upi, kas caurvij pilsētu, un mākoņiem, kas katru vakaru, man balkonā esot, rāda savādāku saulrieta ainavu - vienu fascinējošāku par otru (esmu jau safotografējusi pārāk daudz bildes ar vienu un to pašu skatu savādākās krāsās). :D