Гродзенская і Віцебская вобласці

Bija jauka jūlija diena. Šajā jaukajā dienā bija brauciens uz Baltkrieviju. Sakārtoju mantas un pievienojos tēvam. Braucām stundu līdz Daugavpilij, un pēc tam uzreiz zīme pierobeža. Pagāja kādas piecas minūtes un jau RKP. Latvijas robežas pusē bija ātri, bet Baltkrievijas... kādas 2 stundas un nebija nekādas rindas. Baltkrievijas robežsargi izmeklēja pilnīgi visu mašīnu pat nofotgrafēja mantas. Pēc tam braucām pa Baltkrieviju. Pirma pietura bija Braslavāpie ezera ( ezers ir līdzīgs mūsu Rāznai). Tālāk nobraucām kādus līdz Opsas ciemam, te bija katoļu dievnams, kā arī daudzas Jaunavas Marijas statujas. Braucām tālāk. Nākamā pietura neliels ciemiņš ar katoļu dievnamu un pamesto sinagogu, tā nobrucām līdz līdz galapunktam. Nākamajā rītā devāmies uz rajona centru Smarhoņu, jo bija dažas darīšanas, pa ceļam nofotografēju divas baznīcas. Pilsēta patika. Tajā būvēja pareizticīgo baznīcu un ir savdabīga katoļu baznīca ar interesanto interjeru. Pēc tam devamies uz vēl vienu pilsētu- Ašmjaniem. Tajā ir skaista dome un piemineklis Ļeņinam. Pats Ļeņins rada ar savu roku uz slimnīcu. Patika arī katoļu dievnams. Paceļam līdz apmešanas vietai bijām arī pilsētciematā, kur bija skaistas seneas ķieģieļu ēkas. Nākamdien devamies uz Viļņu un pēc tam uz mājām.