Mazliet par Parīzi

Šis nebūs aprakstiņš par "ahhh un ohhh" Parīzi kā tādu, bet šādi tādi piedzīvojumi un ieteikumi, tiem, kas vēl dosies uz turieni. Tā kā pirms brauciena pati meklēju visu iespējamo informāciju, arī Draugos, tad varu padalīties ar to, ko ieguvu un izmantoju. Ielidojot lidostā nopirku Paris Visite 5-ām dienām, kas ietvēra neierobežotu pārvietošanos visa veida Parīzes transportā - RER, metro, a/busos, tramvajus neredzēju, bet tādi arī laikam eksistē, visās zonās, ieskaitot Versaļu un arī Lidostu. Paris Visite cena 5-ām dienām EUR 51,5, bet ļoti atmaksājas, jo uzrādot šo karti piemēram uzbraukšanai Monparnasas skatu laukumā ir 35%, atlaide arī Versaļā un citur, iesaku rādīt visur, kur nepieciešamas ieejas biļetes. Uz kartes gan virsū nekas par atlaidēm nav rakstīts, bet izlasīju Draugos un tas tiešām darbojās. Tā kā laiks bija auksts, tad neizmantojām vaļējo City apskates a/busu, bet braukājām ar sabiedrisko a/busu... tā apskatot vēl vairāk. Principā, izbraukājām un izstaigājām visas slavenākās un atpazīstamākās vietas...nobraucot lejā no Monparnasas biznesa centra skatu laukuma, ieraudzījām sabiedrisko autobusu Nr. 91, kura gala mērķis bija Bastīlija. Vārds Bastīlija ļoti nostrādāja, un sapratām, ka mums taču jāredz vēl arī slavenā Bastīlija par kuru tā cīnījās D'Artanjans un trīs musketieri...., bet nonākot galā, un neatrodot cietumu, izvilkām Zvaigznes ABC īso tūrisma ceļvedi...un izlasījām, ka Bastīlijas SEN VAIRS NAV :D , bet ir Opera Bastīlija, kafejnīcas un hoteļi ar nosaukumu Bastīlija...un tā ir arī vieta, kā Čaks teicis..."kur dzīves izstumtie pa naktīm kopā lasās..." , tas gan no personīgiem novērojumiem.Pilnīgi piekrītu arī tiem, kas saka, ka Eifeļa torņa diženums ir jāaplūko no Monparnasas. Skaisti! Taču to dzīvajā aptaustīt un novērtēt arī nav par ļaunu, un nofočēties vakarā pie tā, kad tas ir izgaismots ir patiešām romantiski! :) Tiem, kas vēlas mājiniekiem nopirkt kādus suvenīrus, iesaku tos sapirkt Monmartras suvenīru veikaliņos, plašāka izvēle un lētāk nekā citur. Tā kā šo pasākumu atliku uz pašām beigām ar domu, ka visu sapirkšu lidostā, tad ļoti "ieberzos"... pēc boardinga, mani gaidīja milzīgs pārsteigums...bija pieejami tikai divi veikali - viens smaržu, un otrs kkas līdzīgs mūsu Narvesenam....nācās pirkt to, kas bija. :( Lidostā bija arī nepatīkams starpgadījums, kad manu rokas bagāžas čemodānu lika nomērīt un iebāzt Airbaltic no dzelžiem sametinātajā "mērkastē"...tā to laikam var nosaukt....tāda šķiet ir tikai AirBalticam, jo citu aviokompāniju kastēs, kas ir no koka manam čemodānam nebija problēmu, respektīvi, uz tiem dzelžiem ķērās čemodāna ritentiņi un tas vienkārši nebija tur iebīdāms iekšā.... "mellene" - lidostas darbiniece uzstāja, ka jānodod un jāmaksā....pateicu, ka tā nav mana problēma, bet gan ražotāja, jo čemodāns atbilst visiem izmēriem un, ja viņai tā šķiet ērtāk, lai zāģē manam čemodānam tos riteņus nost... :D Tas nostrādāja, tā, ka iesaku nepadoties pie pirmajiem uzbraucieniem!Droši vien vēl kaut ko aizmirsu uzrakstīt...Mani, personīgi, patīkami pārsteidza Parīzes La Defense rajons, kur saules stari spoguļojās ar gaumi un ar vērienu uzbūvētajos debesskrāpjos. Pēc smagnējo monumentu apskates šajā rajonā mani pārņēma īsta viegluma un pacilātības sajūta... :)